• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

222A3820-2B31-4C27-B09C-8B7A8DDFA43C.jpeg

Det gråa är ju klockrent men det röda kan ju bli hur kul som helst!
Din unika klocka kommer bli ännu mer unik.
Den gjordes väl bara i 75 ex?
Dom borde funka alla tre även om färgen på det röda bandet avviker lite väl mycket från färgen på visarna (plus att jag är lite mesig :D)
Japp "Eine von 75" :cool:

Ovanlig referens på C24. 103 A Sa Hd, men manuell. Jag hade aldrig sett den varianten med manuellt urverk och Handaufzug utskrivet på tavlan tidigare, men är tydligen ett limiterat släpp till 300ex, men har inte hittat vilket årtal än.

https://www.chrono24.se/sinn/103-st-sa--id16556752.htm

Lånad bild från annonsen på C24.

Tråd från Uhrforum med mer info: https://uhrforum.de/threads/sinn-103-a-sa-hd-handaufzug.46614/

16556752-zfh434r3opla0cspoi8bko0g-Zoom.jpg
Varför heter den "A" borde det inte vara "I", den har ju index och inte siffror?

Bra fråga. Samma med till exempel Yoko ´s 103 A Sa B. Vet du @Yoko?

Bild från Sinn.de

Skärmavbild 2020-09-21 kl. 15.12.23.png
Undrar om det A:et kan stå för något annat än Arabic när det kommer för ev angivelse av boett- och glasmaterial, dvs St(ahl) Sa(phire)? Tänkte först på A(utomatik), men den först nämnda har ju manuellt uppdrag. Kan det vara någon beteckning på själva serien?

Jag var övertygad om att "A Sa B" stod för "Automatik Saphir Blau" men tycks ju inte stämma då :confused:

Det absolut stämma, men att de har gjort om systemet senare hos Sinn. På 104 måste ju I stå för Index och A för Arabic men det kan ju vara ett relativt nytt tilltag. Jag har noll koll på hur länge de har hetat så.

Tillbaka
Topp