Det finns flera riktigt trevliga modeller av FFD-klockorna, min absoluta favorit är 6090 FAZ Edition med stora datumfönster och den för FAZ karakteristiska blå tavlan. Men jag tycker att man tyvärr missar lite när det kommer till storlekarna. Många trehandare är 41mm och med stor tavelyta och extremt smal glasring bärs den stort så den är inte för var mans handled. Sen hade jag föredragit manuella verk alternativt dyrare, tunnare automatverk till kronograferna då vissa mäter in på 38,5mm med 15mm tjocklek. Helt ok på en flieger som 356 men personligen tycker jag att det för tjockt med tanke på det tilltänkta användningsområdet med en manchett att glida in under.
Sen tror jag att som med allt annat att det ibland krävs en knuff över tröskeln för att någon ska ta första, eller kanske rättare sagt andra steget. Bara titta på 856-B som har fått en riktig revival i tråden efter att
@Dr. D gjorde entré med grymma bilder och riktigt bra bandkombos. De tidigare exen var relativt iskalla på köp&sälj men jag tror att en 856-B skulle hitta en ny ägare relativt snabbt om det kom ut en till salu.
Till sist tror jag att FFD-serien skulle behöva en dos Sinn-teknik för att verkligen bli ett tänkbart alternativ för den ”vanliga” Sinn-fantasten. En 6068 Diapal eller varför inte en 6060 Testaf, Worldtimer som den är.
EDIT: Jag tror också att om man erbjöd ett länkarternativ till F-länken så skulel fler vara villiga att testa. Kanske inte H-länken rakt av, men någon variant på en oyster.