För mig är 556 / UX på bilden mest Sinniga då jag bara haft med sådana visare. Med det inte sagt att de är de snyggaste. 103 an har fina visare .
Och det är samma form som på våra 856 B.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mig är 556 / UX på bilden mest Sinniga då jag bara haft med sådana visare. Med det inte sagt att de är de snyggaste. 103 an har fina visare .
Har ngn annan funderat på de olika visare Sinn använder ?
Det här är exempel på själva formen, 556:ans finns som helmålade /genombrutna på andra modeller.
Tror jag fick med exempel på alla.
Även sekundvisarna skiljer sig åt men fokuserade bara på minut/timme.
Tog inte med de så kallade damuren.
- Vilken är mest Sinnig tycker ni?
Exakt, syringe och sword tex är ju klassiska visartyper som många tillverkare använder/har använt. U1:s visare har jag inte sett hos någon annan tillverkare, känns unikaU1 utan konkurrens Om du skulle ta loss visarna och låta klockfolk gissa enbart utifrån visarna vilken klocka de tillhörde skulle 99% sätta U1.
De är helt klart mest unika för Sinn. Däremot inte de mest omtyckta alltid. Folk har ofta åsikter om att de antingen är skitcoola eller bara fula.U1 utan konkurrens Om du skulle ta loss visarna och låta klockfolk gissa enbart utifrån visarna vilken klocka de tillhörde skulle 99% sätta U1.
Sant de är unika.Exakt, syringe och sword tex är ju klassiska visartyper som många tillverkare använder/har använt. U1:s visare har jag inte sett hos någon annan tillverkare, känns unika
Intressant! Fler olika visare än jag tänkt på. Men det stämmer ju. För mig är det i alla fall "syringe"-visarna på t ex 103 och 104. De känns väldigt Sinn för mig. Tooliga, tydliga, snygga. Gillar speciellt att de linjerar så snyggt på varandra på t ex 104.Har ngn annan funderat på de olika visare Sinn använder ?
Det här är exempel på själva formen, 556:ans finns som helmålade /genombrutna på andra modeller.
Tror jag fick med exempel på alla.
Även sekundvisarna skiljer sig åt men fokuserade bara på minut/timme.
Tog inte med de så kallade damuren.
- Vilken är mest Sinnig tycker ni?
Det är sant, om man ska tänka på något som är mer unikt för märket så är det nog legovisarna.U1 utan konkurrens Om du skulle ta loss visarna och låta klockfolk gissa enbart utifrån visarna vilken klocka de tillhörde skulle 99% sätta U1.
'De är helt klart mest unika för Sinn. Däremot inte de mest omtyckta alltid. Folk har ofta åsikter om att de antingen är skitcoola eller bara fula.
Edit: Vi vet ju att de är skitcoola .
Haha jag visade t ex en cartier tank för min flickvän (jag vill gärna ha en tank), hon tyckte det såg ut som en tantklocka. Hon gillar mina Sinn bättreIntressant! Fler olika visare än jag tänkt på. Men det stämmer ju. För mig är det i alla fall "syringe"-visarna på t ex 103 och 104. De känns väldigt Sinn för mig. Tooliga, tydliga, snygga. Gillar speciellt att de linjerar så snyggt på varandra på t ex 104.
Det är sant, om man ska tänka på något som är mer unikt för märket så är det nog legovisarna.
'
Stämmer bra, det med. Nu gillar min fru förvisso ingen Sinn öht (tyvärr!), men när jag visade U1:an en gång så var maten på väg upp! Själv gillar jag dem. Män kanske är lite mer fyrkantiga (om man ska generalisera (med glimten i ögat!)).
Klart man gillar Lego https://klocksnack.se/threads/tråden-med-tema-bilder-på-lego-klockor.136129/Intressant! Fler olika visare än jag tänkt på. Men det stämmer ju. För mig är det i alla fall "syringe"-visarna på t ex 103 och 104. De känns väldigt Sinn för mig. Tooliga, tydliga, snygga. Gillar speciellt att de linjerar så snyggt på varandra på t ex 104.
Det är sant, om man ska tänka på något som är mer unikt för märket så är det nog legovisarna.
'
Stämmer bra, det med. Nu gillar min fru förvisso ingen Sinn öht (tyvärr!), men när jag visade U1:an en gång så var maten på väg upp! Själv gillar jag dem. Män kanske är lite mer fyrkantiga (om man ska generalisera (med glimten i ögat!)).
Exakt, syringe och sword tex är ju klassiska visartyper som många tillverkare använder/har använt. U1:s visare har jag inte sett hos någon annan tillverkare, känns unika
Jag vet inte om det har något eget namn men sök annars på mailbox + aktuellt land så brukar man få fram lite alternativ. Om jag känner dig rätt så kanske denna kan passa?
https://www.mailboxde.com/
Jaså? Är det en limiterad?Sorry för spam, men det är jäkligt synd att det var någon på Chrono Magazine och inte Sinn som kom på den här designen. Den hade förtjänat att finnas i ordinarie sortiment.
Jaså? Är det en limiterad?
Haha wow, när var detta?100ex och när den släpptes var det så att man endast kunde lägga en beställning om man bodde i Tyskland eller Österrike. Efter lite mailtjat till chefredaktören för Chronos Magazine i kombination med att den inte blev slutsåld de första dagarna lyckades jag få köpa ett exemplar. Men den sålde slut hyfsat fort med tanke på att den släpptes lokalt.
Haha wow, när var detta?
Jaha, det var ju rätt nyligen ändå!Jag gjorde beställningen i november 2018 och tror jag fick i början av januari 2019.
Jaha, det var ju rätt nyligen ändå!
Den ÄR sjukt snygg. Känns också som en bra "standarddesign". Men om den sålde dåligt så...?Japp. Gillar också att den är numrerad och inte bara "ev av X" som Sinn ofta kör med.
Den ÄR sjukt snygg. Känns också som en bra "standarddesign". Men om den sålde dåligt så...?
Ahaa, nej det var jag som missförstod då!Antingen missförstår jag dig eller så var jag otydlig
Den sålde alltså slut på kanske en vecka, tio dagar vilket jag tycker är helt ok med tanke på att det fanns begränsningar i vilka som kunde köpa. Ytterligare i och med att den tillverkats som limiterad för Chronos Magazine kan ju Sinn knappast kopiera designen och ta upp den i ordinrie sortiment. Den låg på ungefär samma pris som vanliga 103 St och jag är övertygad om att den skulle få en hyfsad försäljning om den funnits tillgänglig.
Vet att i alla fall Richard gärna hade haft den i sortimentet @ERIKSON URHANDEL
Ahaa, nej det var jag som missförstod då!
Men svart tavla och vita subtavlor känns väl inte direkt som en unik design, liksom?
Tycker att den visuella balansen i dessa tavlor är fantastiska! Var uttrycket panda kommer ifrån är ju rätt självklart
Tycker att den visuella balansen i dessa tavlor är fantastiska! Var uttrycket panda kommer ifrån är ju rätt självklart
Är mönstret på något sätt skyddat?
Isåfall; hur länge mönsterskyddet är i klockvärlden?