Spännande. Jag minns inte vem det var men personen var helt övertygad om att ha provat en 556. Kan det kanske ha varit en 856 i alla fall?
Buyee ska tydligen vara populärt och fungera på bl.a. Yahoo auctions som de flesta japaner verkar föredra framför internationella marknadsplatser som ebay. Som du själv tog upp (och jag missade att nämna
) är det så klart viktigt att kolla upp villkoren om man köper något dyrare. De har oftast ingen eller väldigt låg försäkring då de vanligtvis används för att köpa diverse småprylar med relativt lågt värde.
Eller missförstod jag dig och du syftar på en tysk tjänst? I så fall hittade jag den här som använder sig av DHL och Fedex där deras villkor gäller. Dock kan det så klart vara bra att höra sig för om hur de hanterar eventuella försäkringsärenden som sker under deras hantering men de säger sig i alla fall fota innehåll osv.
https://mygermany.com/home/
Det kan också vara bra att kolla upp villkoren hos speditören då de flesta inte försäkrar klockor över huvud taget, åtminstone inte för privatpersoner.
När presenteras nyheterna?