• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lite OT men mitt syfte är att köpa en till Sinn så det kanske är okej :)
Så ser är min högst mediokra klocksamling ut idag.
Sinn; 756, 856 b-uhr
Tudor; 56000
Wempe; zeitmeister
Tag H; Aquaracer
Tag Heuern är min hitteklocka-används sällan.
Mina Sinn får mest tid på armen då jag gillar de bättre än blanka klockor.
De två andra fungerar lite mer som dressare.
Tittat mycket på 103 Diapal och 857 or men insåg plötsligt att jag inte har någon riktig dykare?
756 tål ju mycket stryk och varit med mig både i hav och snö.
Men skulle jag inte ha en riktigt fet dykare?
Isåfall vilken?
771F09A0-181B-473D-84F0-58DE9EE253DF.jpeg
Kanske en blå 104 ;)

Sinn; 756, 856 b-uhr
Tudor; 56000
Wempe; zeitmeister
Tag H; Aquaracer
Tittat mycket på 103 Diapal och 857 or men insåg plötsligt att jag inte har någon riktig dykare?
Isåfall vilken?
En begagnad 856 i fint skick skulle passa dig!

Sinn; 756, 856 b-uhr
Tudor; 56000
Wempe; zeitmeister
Tag H; Aquaracer
Isåfall vilken?

Går batteri bort eller kan det vara aktuellt? Jag hade i alla fall valt ett tegimenterat case, (då du verkar gilla de lite mörkare tonerna av stål), och 44mm då jag tror att U50 skulle kännas lite för liten i jämförelse med 43mm 756. Då blir mitt förslag UX eller UX SDR. Superkompetent beater med en fantastisk läsbarhet.

Sen skulle jag vänta några veckor oavsett då det ju är nya släpp på gång. Drömklockan kanske kommer om ett par veckor :)

Bilder från Instagram.

Skärmavbild 2020-09-24 kl. 15.57.51.png
Skärmavbild 2020-09-24 kl. 15.58.33.png

Hej Sinnister,
Vi har inte haft en 556 med täckt bakboetten, än ;-)
Spännande. Jag minns inte vem det var men personen var helt övertygad om att ha provat en 556. Kan det kanske ha varit en 856 i alla fall?
Är det någon som har koll på om det finns liknande tjänster i Tyskland som i Japan där man kan ange en inrikesadress dit klockan skickas, och att de sedan ombesörjer att skicka vidare till Sverige? Ha missat ett par affärer nu för att säljarna tycker att det är krångligt att skicka utrikes vilket jag till viss del kan förstå.
Buyee ska tydligen vara populärt och fungera på bl.a. Yahoo auctions som de flesta japaner verkar föredra framför internationella marknadsplatser som ebay. Som du själv tog upp (och jag missade att nämna :bag: ) är det så klart viktigt att kolla upp villkoren om man köper något dyrare. De har oftast ingen eller väldigt låg försäkring då de vanligtvis används för att köpa diverse småprylar med relativt lågt värde.

Eller missförstod jag dig och du syftar på en tysk tjänst? I så fall hittade jag den här som använder sig av DHL och Fedex där deras villkor gäller. Dock kan det så klart vara bra att höra sig för om hur de hanterar eventuella försäkringsärenden som sker under deras hantering men de säger sig i alla fall fota innehåll osv.
https://mygermany.com/home/

Det kan också vara bra att kolla upp villkoren hos speditören då de flesta inte försäkrar klockor över huvud taget, åtminstone inte för privatpersoner.
Går batteri bort eller kan det vara aktuellt? Jag hade i alla fall valt ett tegimenterat case, (då du verkar gilla de lite mörkare tonerna av stål), och 44mm då jag tror att U50 skulle kännas lite för liten i jämförelse med 43mm 756. Då blir mitt förslag UX eller UX SDR. Superkompetent beater med en fantastisk läsbarhet.

Sen skulle jag vänta några veckor oavsett då det ju är nya släpp på gång. Drömklockan kanske kommer om ett par veckor :)

Bilder från Instagram.

När presenteras nyheterna? :)

Spännande. Jag minns inte vem det var men personen var helt övertygad om att ha provat en 556. Kan det kanske ha varit en 856 i alla fall?
Buyee ska tydligen vara populärt och fungera på bl.a. Yahoo auctions som de flesta japaner verkar föredra framför internationella marknadsplatser som ebay. Som du själv tog upp (och jag missade att nämna :bag: ) är det så klart viktigt att kolla upp villkoren om man köper något dyrare. De har oftast ingen eller väldigt låg försäkring då de vanligtvis används för att köpa diverse småprylar med relativt lågt värde.

Eller missförstod jag dig och du syftar på en tysk tjänst? I så fall hittade jag den här som använder sig av DHL och Fedex där deras villkor gäller. Dock kan det så klart vara bra att höra sig för om hur de hanterar eventuella försäkringsärenden som sker under deras hantering men de säger sig i alla fall fota innehåll osv.
https://mygermany.com/home/

Det kan också vara bra att kolla upp villkoren hos speditören då de flesta inte försäkrar klockor över huvud taget, åtminstone inte för privatpersoner.
När presenteras nyheterna? :)

F-n vad du är bra :) Tack för tipset, det är exakt det jag letar efter. Jag har ju några små hemligheter kvar där jag letar klockor i Tyskland, men om de får två svar och en köpare bor i Tyskland och de kan skicka inrikes mot allt strul det kan vara med att skick över landsgränserna så får man tyvärr på pumpen. Den här vintage 103 som dessutom kostade en bit under 10´var jag först på men när det dök upp en tysk köpare strax efter blev det ett tyvärr.

Det var väl någon här i tråden som skrev att nyheterna skulle presenteras i oktober?

Skärmavbild 2020-09-23 kl. 11.29.26.png

Sinn; 756, 856 b-uhr
Tudor; 56000
Wempe; zeitmeister
Tag H; Aquaracer
Isåfall vilken?
En (min) Sinn EZM 7 kanske ;) Annars är, precis som @Clark Kent skriver, UX grym, hade en sådan tidigare.

Bilder från Instagram.

Det är inte någon panik även om kassan fylls på imorgon :D
De där är stenhårda och deras gång är väl lite annorlunda med oljefyllningen?

Det diskuterades väl nyligen om att skifta bakboetten på vissa modeller. Går det att göra på 104:an, och vad ligger det kalaset på? Vill givetvis ha en i metall isåfall.....

Den är verkligen fin 158:an :pompus:
Vad tycker du om den nu efter ett tags användande?
Väldigt nöjd!
Sitter på armen nästan dagligen, ezm får oförtjänt lite tid nu. Den är bitig men sitter grymt bra när man hittat rätt band.
Den blir bara bättre och bättre också, det är lite annorlunda.
Blev kär i 1550 modellen och började först leta efter ett ex men insåg att jag nog är för feg för att handla beg över nätet utav okänt folk, iaf för de summorna.
Så en ny obesudlad 158 med garanti kändes som ett tryggare köp för mig.
E4855BBA-F3A6-4D86-A434-2B64DA505054.jpeg

Tillbaka
Topp