• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej jag heter ”Boris” och jag är bandknarkare
412E8139-8B02-4D48-B05A-E307CBFE74EC.jpeg
Hej @BorisTheSpider
Vad är det för knark på bilden? Ser ut att vara tunga grejer!!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
När jag fick den där bilden i fejset inser jag att Sinn´s DNA kanske är mer i luften är i vattnet. 103:an med det där bandet är ju så sjuuukt snygg!
- Tre flygare kanske istf en dykis?
Ich wünsche allen ein schönes Wochenende!
Men hur ska du kunna grejja badkaret utan dykare? Tänk dig nu för:)! Jag far själv kors och tvärs med vad som är nästa nödvändiga klocka. Nu leder 103;).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Designen på den där är allt annat än insmickrande-på ett positivt sätt!
- Epitetet för Toolwatch.

Ja, det är verkligen något speciellt med Lemania 5012/5100 och kronografer som har både centrum sekund- och minutvisare. Finns ju även varianter med subdial 12, men jag föredrar de utan då symmetrin bli bättre i mina ögon, framförallt när den gamla, mer snirkliga och tunna Sinn-logotypen är på tavlan.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Väldigt nöjd!
Sitter på armen nästan dagligen, ezm får oförtjänt lite tid nu. Den är bitig men sitter grymt bra när man hittat rätt band.
Den blir bara bättre och bättre också, det är lite annorlunda.
Blev kär i 1550 modellen och började först leta efter ett ex men insåg att jag nog är för feg för att handla beg över nätet utav okänt folk, iaf för de summorna.
Så en ny obesudlad 158 med garanti kändes som ett tryggare köp för mig.
E4855BBA-F3A6-4D86-A434-2B64DA505054.jpeg
Trevligt! Bicompax är i mina ögon väldigt trevligt rent estetiskt så lite sugen är jag på att fånga ett exemplar av 158 eller möjligen 936 men jag vet inte riktigt. 936 är ju kul med in-house verk men jag finner den inte lika tilltalande som 158 rent utseendemässigt. Hmm...
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Trevligt! Bicompax är i mona ögon väldigt trevligt rent estetiskt så lite sugen är jag på att fånga ett exemplar av 158 eller möjligen 936 men jag vet inte riktigt. 936 är ju kul med in-house verk men jag finner den inte lika tilltalande som 158 rent utseendemässigt. Hmm...
Den är rätt stor 936 med sina d=43mm och det i kombination med den tunna boettkanten kan nog göra att den bärs stort. Därför går den bort för mig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Geparden Visst sjutton ser det ut som samma minus Rolex-visaren? :) Tyvärr är bilden så pass lågupplöst att jag inte kan se referensen, ser ut som 811 men hittar inget på det. Men glasring och case har samma form plus de dubbla kronorna, så det måste vara den. Står inget om något oljefyllt i gamla prislistor bara så kanske en hemmamod inspirerad av senare Hydro? Spekulationer på hög nivå :)

Skärmavbild 2020-09-25 kl. 22.02.14.png
 
Senast ändrad:
Topp