Men du får ställa den uppochned!Det vore faktiskt skönt. Och enda gången man behöver komma åt den är när man ställer tiden och det gör man ju max en gång per dag (förhoppningsvis)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men du får ställa den uppochned!Det vore faktiskt skönt. Och enda gången man behöver komma åt den är när man ställer tiden och det gör man ju max en gång per dag (förhoppningsvis)
Sant. Men ibland är det skönt att köra ner klockan till handen för att kunna avläsa tiden när man har tjock tröja eller jacka på sig. Men bekvämt är det ju inte ...Det blir väl i ärlighetens namn endast ett problem om man bär klockan uppe på handen istället för handleden alternativt har en lökkrona a´la WWII
Hur menar du?Men du får ställa den uppochned!
Man ställer ju som högerhänt ändå med höger hand, och då får man hålla klockan med kl 12 nedåt när man ska ställa den.Hur menar du?
Det här är väl ett fynd:
https://www.eriksonurhandel.se/pre-owned/sinn-u1-sdr-lank.html
*Nyservad* U1 SDR (från 2013) för 13.900:- hos @ERIKSON URHANDEL
Jag skulle ha slagit till direkt om jag inte haft köpstopp!
Sinn har ju gradvis bytt från ETA till Selitta, men skulle tro att denna är tidig nog att inte vara bytt. 2014 bytte dem på 356 och den bör ha varit tidig. Men – frågan är om det gör någon skillnad när Selittas verk är en klon av ETA-motsvarigheten och när Selitta tidigare försåg ETA med delar till bl a 2824.Duktigt sugen faktiskt, jag som sparar till en ny. Undra bara om det är värt att skippa heltegimenteringen som jag ursprungligen tänkte ha.. Är det ETA2824 eller SW200?
Tror precis som @Remofflan att en U1 från 2013 borde vara ETA, men att skillnaden inte ska spela så stor rollDuktigt sugen faktiskt, jag som sparar till en ny. Undra bara om det är värt att skippa heltegimenteringen som jag ursprungligen tänkte ha.. Är det ETA2824 eller SW200?
Hm .. jag har bara köpt tre? Då måste det betyda att jag får köpa en till innan nyår?har blivit fyra nya klockor i år, en av dom lite dyrare. Så ska jag hämta ut EZM3:an från service snart (dom ska vända den), så det kostar lite mer än en vanlig service. Men det är klart, jag har faktiskt inte köpt någon Sinn i år än ...
Vad blir det för Sinn?Hm .. jag har bara köpt tre? Då måste det betyda att jag får köpa en till innan nyår?
ETA kaliber och klockan är i absolut nyskick, så Ja, det är ett kap som vi konstigt nog inte sålt ännu??Duktigt sugen faktiskt, jag som sparar till en ny. Undra bara om det är värt att skippa heltegimenteringen som jag ursprungligen tänkte ha.. Är det ETA2824 eller SW200?
ETA kaliber och klockan är i absolut nyskick, så Ja, det är ett kap som vi konstigt nog inte sålt ännu??
Ringde precis, och bestämde mig att köpa den. Jag kommer med största sannolikhet förbi imorgon och hämtar den! Tycker det är roligare att hämta från butik, lätt värt en eftermiddagstur.
Härligt! Riktigt cool den där!Ringde precis, och bestämde mig att köpa den. Jag kommer med största sannolikhet förbi imorgon och hämtar den! Tycker det är roligare att hämta från butik, lätt värt en eftermiddagstur.
Snyggt! Det blir inte mer klassiskt Sinn än U1.
Om det blir en till, håller på att förhandla med mig själv, ligger Sinn sjukt bra till.Vad blir det för Sinn?
103:an är toppen! Älskar min!Kör ett Zuludiver Tropic på 103an idag.
Ja min 104 har inte blivit använd så mkt sen jag skaffade denna.103:an är toppen! Älskar min!
Så du använder 103:an mer?Ja min 104 har inte blivit använd så mkt sen jag skaffade denna.
@Jamterik Vad sägs om den här till hustrun?103:an är toppen! Älskar min!
Har blivit så men är absolut inget fel på 104anSå du använder 103:an mer?
Den där 104 är väldigt snygg!
Fotogenisk!
Det förstår jag!103:an är toppen! Älskar min!
Nej det är det inte. Helt otroligt att folk lägger ner mycket tid på att sälja klockor men inte avsätter ett par minuter för att ta vettiga bilder.
Nej det är det inte. Helt otroligt att folk lägger ner mycket tid på att sälja klockor men inte avsätter ett par minuter för att ta vettiga bilder.
Här finns bra tips https://klocksnack.se/threads/laket...-lite-bättre-klockbilder.121260/#post-3049533