• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det blir väl i ärlighetens namn endast ett problem om man bär klockan uppe på handen istället för handleden alternativt har en lökkrona a´la WWII :)
Sant. Men ibland är det skönt att köra ner klockan till handen för att kunna avläsa tiden när man har tjock tröja eller jacka på sig. Men bekvämt är det ju inte ...
 

seppo

Omega
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Duktigt sugen faktiskt, jag som sparar till en ny. Undra bara om det är värt att skippa heltegimenteringen som jag ursprungligen tänkte ha.. Är det ETA2824 eller SW200?
Sinn har ju gradvis bytt från ETA till Selitta, men skulle tro att denna är tidig nog att inte vara bytt. 2014 bytte dem på 356 och den bör ha varit tidig. Men – frågan är om det gör någon skillnad när Selittas verk är en klon av ETA-motsvarigheten och när Selitta tidigare försåg ETA med delar till bl a 2824. ;)

Obs! Har ej faktagranskat mina påståenden utan tar de från minnet mitt i natten när jag egentligen borde sova.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Snyggt! :) Det blir inte mer klassiskt Sinn än U1.

Var och klämde på en i våras, men det var precis då när det blev väldigt turbulent på jobbet, man visste till slut inte om man skulle bli av med jobbet och blev permitterad. Hade en jäkla tur att tillhöra den hälft som fick behålla det till slut och bestämde mig för att så fort allt blir som vanligt så ska jag slå till på en U1. Passande nog så börjar jag nu jobba 100% igen denna vecka och allt går hur bra som helst. :) Så detta köp kunde inte komma vid ett bättre tillfälle!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förbereder inför oktober då 656 kommer få spela förstafiolen. Hoppas få lite inspiration att jaga nya kronografen om jag inte använder mina gamla :)

IMG_20200930_133100.jpg
 
Senast ändrad:
Topp