• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nämen - det här hade jag missat - 756 i krocktest 2006. Hård klocka det där.
upload_2020-9-30_21-41-53.png


upload_2020-9-30_21-42-48.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det kom ett paket med posten igår :)!
BC7800FA-71BD-4109-81E5-DC9C31DCA4AA.jpeg


052FC9D9-CD9D-4F65-B19A-9815BA20C51F.jpeg

Japp :D. Det är en 7750 från 2000. Den är dock i behov av service; ni som kan det här, ska man skicka den till Sinn eller höra med t.ex. Tidlösa ur här i Uppsala?

Stort grattis, riktigt fin! Jag hade utan att tveka åkt förbi Tidlösa Ur för att få ett kostnadsförslag. Bara att slippa riskabel postgång X 2 är i mina ögon värt en hel del. Plus att om det nu skulle bli något problem är hjälpen en lokalresa bort istället för ytterligare en vända med internationell post.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon som vet om Sinn har lock down? Har väntat i månader på ett armband

Jag skickade en fråga via deras formulär för dryga månaden och inte fått svar ännu.

Messade dem i morse via Facebook och fick svar inom en timme med.

Jag vet inte om @Dr. D likt @marklubb skickade via Facebook? Jag väntar själv på återkoppling på mail som jag skickade måndags morse. Om företag breddar vilka kanaler man kan höra av sig i är det riktigt risigt om man håller koll på A men inte B om det nu är så att det kommer snabba svar på Facebook men inte mail.

Men kundtjänst har blivit markant sämre än för ett par år sedan. Från att Alltid få svar samma dag, till att det ofta kan gå en vecka och inte helt ovanligt att man får maila och påminna. Har till och med fått höra av mig till personer på marknad via Instagram för att få återkoppling.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet inte om @Dr. D likt @marklubb skickade via Facebook? Jag väntar själv på återkoppling på mail som jag skickade måndags morse. Om företag breddar vilka kanaler man kan höra av sig i är det riktigt risigt om man håller koll på A men inte B om det nu är så att det kommer snabba svar på Facebook men inte mail.

Men kundtjänst har blivit markant sämre än för ett par år sedan. Från att Alltid få svar samma dag, till att det ofta kan gå en vecka och inte helt ovanligt att man får maila och påminna. Har till och med fått höra av mig till personer på marknad via Instagram för att få återkoppling.
De gånger jag haft kontakt med dem i år, kanske 3-4 ggr, så har jag skickat mail och fått svar inom ett dygn. Jag kan dock ha haft tur, men det har känts bra i den kommunikation jag haft med tyskarna. :)

Bild för likes:
A3BAC4A2-8F47-47C2-91DE-F89A2C26CDCE.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
De gånger jag haft kontakt med dem i år, kanske 3-4 ggr, så har jag skickat mail och fått svar inom ett dygn. Jag kan dock ha haft tur, men det har känts bra i den kommunikation jag haft med tyskarna. :)

Bild för likes:
A3BAC4A2-8F47-47C2-91DE-F89A2C26CDCE.jpeg

Det är för många exempel på dålig återkoppling för att det ska anses vara otur i enskilda fall. De har helt enkelt blivit sämre, inget konstigt med det. Sånt händer ofta företag som växer, men det är dags att komma ikapp. Finns massor av andra klockmärken som inte heller är supervassa på att svara, men det är ett väldigt enkelt och förhållandevis billigt sätt att skaffa gott rykte till sitt företag med en snabb kundtjänst.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är för många exempel på dålig återkoppling för att det ska anses vara otur i enskilda fall. De har helt enkelt blivit sämre, inget konstigt med det. Sånt händer ofta företag som växer, men det är dags att komma ikapp. Finns massor av andra klockmärken som inte heller är supervassa på att svara, men det är ett väldigt enkelt och förhållandevis billigt sätt att skaffa gott rykte till sitt företag med en snabb kundtjänst.
Absolut! Nu är ju Erikson Urhandel inget klockmärke, men där har vi ett exempel på hur man tar hand om sina kunder!
 
Topp