• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Måste ju vara ett tecken??
Mitt 857:e inlägg :nailbiting:
upload_2020-10-2_11-30-47.png

Hur stor skillnad är det att bära 857 jmf 856?
Jag upplever skillnaden som ganska stor. Tyngden och diametern gör sitt. Men det är ju en orsak att man kan ha båda, de kompletterar varann. Dessutom vänjer man sig väldigt fort. Samma gäller när man går från 857 -> 856. Då känns 856 pluttig i någon minut :).

Och UX? Den kanske behöver tre minuter?
Det stämmer nog. Men det beror nog på att den är på länk och lite tyngre och så dryga millimetern högre än 857. Tunnare bezelring gör att tavlan på UX växer lite mot 857. Men det är inga dramatiska skillnader. Större skillnad mellan 856 och 857.
Edit: Bezelringen kan ha samma storlek på 857 och UX. Kanske bara jag som inbillar mig att 857:ans äter mer tavla. Ska mäta när jag får möjlighet.

Senast ändrad:
Det stämmer nog. Men det beror nog på att den är på länk och lite tyngre och så dryga millimetern högre än 857. Tunnare bezelring gör att tavlan på UX växer lite mot 857. Men det är inga dramatiska skillnader. Större skillnad mellan 856 och 857.
Du har en bra trio där!

Senast ändrad:
Just skapat mig ett instagram konto- oj vad bilder det fanns där.
809 är verkligen speciell- ser ut som en modern digital klocka eller som UX när allt är så tajt mot glaset.

Instagram är toppen när man vill köpa och sälja klockor. Det blir ofta ett extra lager av trygghet också mot random annons på eBay. Sen är det altid trevligt med lite klocksurr med utländska samlare. Jag är inte superaktiv på att skicka mess fram och tillbaka, men jag har ett par som jag hörs med på hyfsat regelbunden basis och där man till exempel får bra tips och råd om eventuella köp, utlåtanden om tveksamheter på tavlor/visare eller om de känner till andra medlemmar som säljer något.

Tillbaka
Topp