Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är vanligtvis inget fan av canvas, men din och Clark Kents 656 (är det väl?) ser riktigt vassa ut på dem!Grått i Stockholm idag. 656 på sailcloth.
Är det någon som faktiskt frågat Sinn om de ska presentera något nytt i Oktober eller om det helt enkelt bara är rykten?
Japp, för att citera brevet jag fick
Men har vi otur så var det U1DE som var nyheten...We can not give any information about new models so please keep yourself updated on our website – we will release a new model in the beginning of October.
Åhåå! Ja men dåså, spännande!Japp, för att citera brevet jag fick
Har de kommenterat ditt Beobachtungsuhr av Typ B?Smög iväg bilden då middagssällskapet skulle pudra näsan.
Finns här om du blir sugen https://strapped.se/produkt/svart-sailcloth-cousteau/Är vanligtvis inget fan av canvas, men din och Clark Kents 656 (är det väl?) ser riktigt vassa ut på dem!
Trodde det var Royal Straps variant (Zuludiver). Är den sämre än Costeau?Finns här om du blir sugen https://strapped.se/produkt/svart-sailcloth-cousteau/
Idel lovord och hurrarop.Har de kommenterat ditt Beobachtungsuhr av Typ B?
Bra namn också!Finns här om du blir sugen https://strapped.se/produkt/svart-sailcloth-cousteau/
Trodde det var Royal Straps variant (Zuludiver). Är den sämre än Costeau?
Jag gillar båda, men de skiljer sig både i längd och tjocklek. Sen är det synd att inte RS har ned vita sömmar utan bara grå då det inte riktigt passar lika bra med klockan som det hade gjort annars.
Strapped band passar min handled bättre längdmässigt. 11,5cm+7,5cm mot RS som är 12,5+7,5. Strapped är också något tunnare, ca 3mm mot RS 5mm längst upp mot boetten. Ytterligare skillnader är att Strapped är mer rakt, 20/18, medan RS smalnar av mot spännet 20/16.
Jag tror att @Geparden hade ett sailcloth från Strapped till hans Royal Capital tillsammans med Sjöös egna viklås.
Här är bandet från Strapped på Sinn's viklås. Det är taget från min 903 så låset är polerat, men man ser ungefär hur det blir. Sitter helt ok också
Jupp
Mejlade lite - inte förste ägaren.
Skrev på danska (jobbat där) fick svar på engelska.hm...
Är det Dark Star edition du är ute efter?Hm
igår var han snabbare än blixten - frågade om F2F affär i Köpenhamn var möjligt-inget svar än
Edit; nu svarade han och inga problem att mötas.
Hm...nu får jag fundera.
Nä tittade lite på en 857:a.Är det Dark Star edition du är ute efter?
De är fina båda två!Jag är sugen på antingen en 158a eller en Dark Star. Blir nog en 158 känns det som, överväger allvarligt att sälja min Bund.
Nu djävlar är vi inne på finlir! Me like!!Aldrig tänkt på att det är olika typsnitt på 4:an.
Även vinklingen.
756;
856 B-uhr;
@Jamterik Kan du inte lägga upp en bild på Bunden?Jag är sugen på antingen en 158a eller en Dark Star. Blir nog en 158 känns det som, överväger allvarligt att sälja min Bund.
Den där kan du faktiskt inte sälja!
Jösses! Som @Dr. D skriver, den där bör du nog tänka efter en jädra massa gånger innan du säljer, och i min mening bör du behålla den.
Rent logisk, HELT rätt! Den har en grym patina.Jösses! Som @Dr. D skriver, den där bör du nog tänka efter en jädra massa gånger innan du säljer, och i min mening bör du behålla den.
OT helt klart men... Du gör såklart som du vill men den där har historia både som individ och som modell så att byta ut den mot 158 eller dark star känns inte bra för min del.Rent logisk, HELT rätt! Den har en grym patina.
Jag vet. Tog över ett år att hitta en som jag tyckte var värd att köpa. Lär nog behålla den och avvakta med nytt köp. Nya tider, nya pengar... typ...hoppas fortfarande att jag kan få ut pengarna jag blev blåst på. PayPal stå inte högt i min lista just nu kan jag säga....OT helt klart men... Du gör såklart som du vill men den där har historia både som individ och som modell så att byta ut den mot 158 eller dark star känns inte bra för min del.