• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är det någon som faktiskt frågat Sinn om de ska presentera något nytt i Oktober eller om det helt enkelt bara är rykten?

Grått i Stockholm idag. 656 på sailcloth.

IMG_20201003_164509.jpg
Är vanligtvis inget fan av canvas, men din och Clark Kents 656 (är det väl?) ser riktigt vassa ut på dem!

IMG_20201004_072823.jpg

Grå morgon avhjälps enkelt med lite färg :)

Trodde det var Royal Straps variant (Zuludiver). Är den sämre än Costeau?

Här är en snabb jämförelse.

Jag gillar båda, men de skiljer sig både i längd och tjocklek. Sen är det synd att inte RS har ned vita sömmar utan bara grå då det inte riktigt passar lika bra med klockan som det hade gjort annars.

Strapped band passar min handled bättre längdmässigt. 11,5cm+7,5cm mot RS som är 12,5+7,5. Strapped är också något tunnare, ca 3mm mot RS 5mm längst upp mot boetten. Ytterligare skillnader är att Strapped är mer rakt, 20/18, medan RS smalnar av mot spännet 20/16.

Jag tror att @Geparden hade ett sailcloth från Strapped till hans Royal Capital tillsammans med Sjöös egna viklås.

Här är bandet från Strapped på Sinn's viklås. Det är taget från min 903 så låset är polerat, men man ser ungefär hur det blir. Sitter helt ok också :)

IMG_20200527_155759.jpg
IMG_20200527_161333.jpg
IMG_20200527_161326.jpg

Jupp
Mejlade lite - inte förste ägaren.
Skrev på danska (jobbat där) fick svar på engelska.hm...

Hm, det var ju lite skumt. Att han inte är första ägare skulle jag inte lägga någon vikt vid, men du får känna honom lite på pulsen och se om det är möjligt att hämta klockan personligen.

Jag är sugen på antingen en 158a eller en Dark Star. Blir nog en 158 känns det som, överväger allvarligt att sälja min Bund.
De är fina båda två!
- Haha jobbiga val vi har att göra.
Sålde min första klocka någonsin här på KS i veckan så just funderas det på om det blir en klocka, då en Sinn, eller en ny IPad då den gamla är helt slut.

OT helt klart men... Du gör såklart som du vill men den där har historia både som individ och som modell så att byta ut den mot 158 eller dark star känns inte bra för min del.:sorry:
Jag vet. Tog över ett år att hitta en som jag tyckte var värd att köpa. :) Lär nog behålla den och avvakta med nytt köp. Nya tider, nya pengar... typ...hoppas fortfarande att jag kan få ut pengarna jag blev blåst på. PayPal stå inte högt i min lista just nu kan jag säga....

Tillbaka
Topp