• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Äntligen får jag vara med i den här tråden:)
280DDE4F-66BE-4880-BF33-7935C9F22E3C.jpeg
Skål och välkommen! :)
 
Tror det är dax för ett besök hos Eriksson i Sundbyberg. Dom är väldigt tålmodiga med frågvisa typer som mig :) Får återkomma när jag lyckats lägga rabarber på en SINN
Gissar 936 är ett rätt annorlunda djur från 836 med tanke på höjden och kronografen, så vill nog vara försiktig med att dra för många jämförelser. Men med det sagt så är det inte svårt att se varför 936 vunnit design awards osv. Tänk bara på att det är nästan 50mm lug till lug och platt profil mot handleden vilket är vansinnigt bekvämt och balanserat men jag vet att många är känsliga när det gäller storlek på sina ur och 836an ger iallafall inte intryck att vara mindre med den avskalade tavlan. Kan hända att 936 är mer förlåtande i det avseendet med tanke på kronografen.

I vilket fall så är det en sjukt snygg klocka som tål ordentligt med stryk dessutom. :)
 
Vansinnigt läcker, såg en annan SINN EZ något 10 kronograf som var tilltalande men inte heller den fanns hos Eriksson. Varför ska jag alltid fatta tycke för klockor som inte finns på lager ?

EZM10 är supercool och den Sinn som är mest fullproppad med teknik. Stor, men god läsbarhet på en pilotklocka med så mycket information på tavlan är inte ultimat på 38,5mm :) Dyr, men de som kommer ut till salu begagnat utomlands brukar gå rätt dyrt så kan tappar inte halva värdet samma sekund som man plastar av. Men det där är inget som man säljer många av så jag förstår varför man väljer att inte ta hem den och ha den i montern. Jag har sett den här videon mååånga gånger.

 
EZM10 är supercool och den Sinn som är mest fullproppad med teknik. Stor, men god läsbarhet på en pilotklocka med så mycket information på tavlan är inte ultimat på 38,5mm :) Dyr, men de som kommer ut till salu begagnat utomlands brukar gå rätt dyrt så kan tappar inte halva värdet samma sekund som man plastar av. Men det där är inget som man säljer många av så jag förstår varför man väljer att inte ta hem den och ha den i montern. Jag har sett den här videon mååånga gånger.


Bästa flygarklockan enligt många :)
F8D762F6-5EF6-43DF-8627-013231498656.png
 
Tillbaka
Topp