• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vågar man posta en bild på en vanlig simpel 856 UTC? :nailbiting:

IMG_20201008_180204.jpg
:woot: Den är grym!! Är det din?
 
Slänger in en riktigt ovanlig referens på sidan 856. Sinn 856 UTC Cathay Pacific Boeing :) Gjord i titan av ett skrotat Boeing 747 från Cathay Pacific och släpptes 2019 i logiska 747 exemplar. EDIT: Ser nu i artikeln att den visst gjordes i mindre logiska 748 ex :)

Skärmavbild 2020-10-08 kl. 18.01.17.png
5sKWrou.jpg
gylQDVY.jpg

Den där var ruskigt snygg! Röd sekundvisare och framförallt grön/vitrandig UTC-visare var en oväntat bra kombo, tyckte särskilt UTC-visaren var lättläst utan att sticka i ögonen.

Du som vet allt om Sinn, vet du om denna modell figurerat på KS något? :)
 
Den där var ruskigt snygg! Röd sekundvisare och framförallt grön/vitrandig UTC-visare var en oväntat bra kombo, tyckte särskilt UTC-visaren var lättläst utan att sticka i ögonen.

Du som vet allt om Sinn, vet du om denna modell figurerat på KS något? :)

Nix, det har den inte. Jag har bara sett ett enda ex och det var på Instagram, men det går att beställa en här :)

https://swirenews.swire.com/2019-01/People/Own-A-Time-Piece-Of-Cx-History.html
 
Kan dom tänkas ha 103 an med blå urtavla där? :)

Alla blåtavlade 103 har varit limiterade och är tyvärr slutsålda. Så om du vill få tag på 103 med blå tavla finns det tre varianter med ref A Sa B, Sa B E eller St Sa RB och det blir till att jaga begagnat dessvärre.

Haha wow, vilken grej. "Maila den här snubben och fråga om ett ex", liksom.

Vad kan gå fel, de är ju flygkaptener :D
 
Alla blåtavlade 103 har varit limiterade och är tyvärr slutsålda. Så om du vill få tag på 103 med blå tavla finns det tre varianter med ref A Sa B, Sa B E eller St Sa R B och det blir till att jaga begagnat dessvärre.

Såg att det var limiterade versioner. Synd.. Finns lite för mycket att välja på i SINNs kollektion. Är själv lite flygnörd efter många år i luften så jag vill gärna ha något med flyganknytning. B-Uhr är kul på ett sätt men det var ett ur för navigatörer. SINN 936 påminner lite om Hanhart kronografen som piloterna använde. Vet du något om 936? Såg att det var en modifierad valjuox 7750 i den, ett bra verk.
Måste bestämma mig.. Kan inte köpa hela katalogen :)
 
@perhog Citeringen försvann, men jag har dessvärre ingen vidare koll på den modellen. Jag tror inte att jag har sett någon 936 på forumet, men @Skägglurk har 836 vilken i alla fall är besläktad så där kan du kan få bättre input.

Edit: Det måste ju finnas bild på en 857S också på sida 857 :)

857_S_UTC.jpg
Tror det är dax för ett besök hos Eriksson i Sundbyberg. Dom är väldigt tålmodiga med frågvisa typer som mig :) Får återkomma när jag lyckats lägga rabarber på en SINN
 
Sinnister, vänner, klockbröder!

Jag kan inte längre förneka det: Sinn 356 Flieger är en grymt snygg och bra modell med symmetrisk tavla och mjukt finkornig blästrad finish! Väl i hand trodde jag först att jag egentligen ville ha en 103, som jag ju haft tre ggr och sålt tre ggr. Nu är jag inte alls så säker på det. Fliegern är ju väldigt trevlig! :)
488E21D1-B8CE-46CD-A4AD-851A0ABF52D8.jpeg

Figur 1. Bevisföremål 1A. Nytaget foto på ovan nämnda objekt, en Sinn 356 Flieger.
 
Sinnister, vänner, klockbröder!

Jag kan inte längre förneka det: Sinn 356 Flieger är en grymt snygg och bra modell med symmetrisk tavla och mjukt finkornig blästrad finish! Väl i hand trodde jag först att jag egentligen ville ha en 103, som jag ju haft tre ggr och sålt tre ggr. Nu är jag inte alls så säker på det. Fliegern är ju väldigt trevlig! :)
488E21D1-B8CE-46CD-A4AD-851A0ABF52D8.jpeg

Figur 1. Bevisföremål 1A. Nytaget foto på ovan nämnda objekt, en Sinn 356 Flieger.

Har också varit inne på att sälja min... flera gånger men den är ju så sjukt bra! Bilder som din och denna från Sinns insta visar ju tydligt varför du bör behålla den ;)
85C69679-7E23-47E6-8780-115551B5002B.jpeg


Blev riktigt sugen på canvas nu!
 
Sinnister, vänner, klockbröder!

Jag kan inte längre förneka det: Sinn 356 Flieger är en grymt snygg och bra modell med symmetrisk tavla och mjukt finkornig blästrad finish! Väl i hand trodde jag först att jag egentligen ville ha en 103, som jag ju haft tre ggr och sålt tre ggr. Nu är jag inte alls så säker på det. Fliegern är ju väldigt trevlig! :)
488E21D1-B8CE-46CD-A4AD-851A0ABF52D8.jpeg

Figur 1. Bevisföremål 1A. Nytaget foto på ovan nämnda objekt, en Sinn 356 Flieger.

Bra, hoppas du behåller den :)
Idag är det ju en FRE 9 FLIEGER.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp