• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gillar den fortfarande - blev bättre med H-länken.
4615A9C3-2B0E-469D-9E6E-267A432325E1.jpeg
 
Det är härligt med Sinn! :) Känns som att tråden verkligen fått ett uppsving på sistone. Kul! Välkommen nya som gamla, samt nygamla.
DA8F3C3F-C8D6-4F94-87F6-9FA912C7DE37.jpeg

Själv är jag med familjen och äter på Chop Chop Express. Försöker få tioåringen att äta grönsakerna. Herrliga tider. :)
 
Den här trådens betydelse för Sinn som varumärke i Sverige kan inte underskattas. Därtill det oerhörda kunnandet och hjälpsamheten hos @Clark Kent med flera. Det betydde massor för mitt köp.
Trevlig lördag!
CBEF14AB-5E53-4FA2-951F-F4250D3F337A.jpeg

@Clark Kent Du borde en specialversion av Lothar som tack för marknadsinsatsen och spridandet av varumärket.

Jättesnällt sagt och det värmer att höra :) Men alla trådar är summan av de som postar, och vi har varit välsignade med vilka som har hittat hit. En sak som jag tycker är extra fantastiskt med Sinn är att oavsett vilken prisklass man tittar på så finns det ruskigt bra klockor och dessutom så uppskattas de lika mycket här i tråden oavsett prislapp. Jag blir lika glad av en krispig bild på en 556 som jag blir av vilken annan referens som helst. Det är inte så många andra märken som har en sådan urstark grund, där man inte automatiskt söker sig vidare upp i prisklasserna.

Vilken tur också att vi har @ERIKSON URHANDEL som AD. Det finns ingen annan urhandlare som är så engagerad här på forumet vilket naturligtvis är en stor del i hur känslan blir för märket innan och efter ett köp. Sen har vi personer som @ironcastle som ordnade med gruppköpet och har varit i startgroparna med att planera fabriksbesök innan världen blev galen. Men återigen, trådens värde är summan av precis varenda medlem som postar bilder och skriver.

Så jag tycker att samtliga kan klappa sig själv på axeln för att vara del och bidra till att det här är KS trevligaste tråd :heart:
 
Sinn 303 - yay or nay?
Såg den för första gången idag på en nätauktion och fastnade direkt för den Speedyinspirerade looken med en Ultraman-visare i orange. Otroligt läcker :nailbiting:

Edit: Bild
303_oB.png

Yay, och om jag skulle jag försöka hitta efter en 303 hade jag definitivt försökt hitta en modelljärnvägsref. Så smalt som det kan bli och därför extra coolt :) Tycker att den glasringen är riktigt snygg, (de två till höger). Dessutom en rolig baksida.

Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.34.04.png


Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.36.29.png
 
Sinn 303 - yay or nay?
Såg den för första gången idag på en nätauktion och fastnade direkt för den Speedyinspirerade looken med en Ultraman-visare i orange. Otroligt läcker :nailbiting:

Edit: Bild
303_oB.png

Yay, och om jag skulle jag försöka hitta efter en 303 hade jag definitivt försökt hitta en modelljärnvägsref. Så smalt som det kan bli och därför extra coolt :) Tycker att den glasringen är riktigt snygg, (de två till höger). Dessutom en rolig baksida.

Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.34.04.png


Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.36.29.png
Modelljärnväg är förvisso ett smalt område. Men den vanliga 303, har röda markeringar på 160, 180, 190, 210, 240, 270 och 300.

De siffrorna är de högsta tillåtna hastigheterna på olika däckstyper på fordon. Underbart nördigt :woot:
 
Modelljärnväg är förvisso ett smalt område. Men den vanliga 303, har röda markeringar på 160, 180, 190, 210, 240, 270 och 300.

De siffrorna är de högsta tillåtna hastigheterna på olika däckstyper på fordon. Underbart nördigt :woot:
Och på baklocket på den med massivt sådant instansat V=240, W=270, Y=300 osv. så du även har däcksbeteckningarna i bokstäver:). Håller med, underbart nördigt.
 
Tillbaka
Topp