Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?Missade 37 läget med några sekunder.
Nöjd ändå.
Otroligt solid pryl!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?Missade 37 läget med några sekunder.
Nöjd ändå.
Otroligt solid pryl!
Den träffar rätt bra och så finns den där bouncen- "alla" pratar om. Den studsar verkligen tillbaka lite, ser rätt kul ut. Pratade med @ERIKSON URHANDEL om att träffa indexen och som Richard(eller var det hans hustru?) sa; får den en smäll kan det hända att den inte träffar helt rent.Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?
När jag var hos Erikson senast tittade jag på den och då träffade den inte index hela vägen runt. Det verkade ha lite med oljan att göra. Att när den fick kämpa på väg "upp" t ex så träffade den sämre.Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?
Har ju en annan klocka med samma urverk och händer samma sak med den - vissa varv är den mer osynk men i det stora hela träffar både indexen på ett bra sätt tycker jag. Håller tiden otroligt bra så visst tusan finns det fördelar med kvartsverk. De brummar dock inte lika mysigt som 756 med valjoux 7750.När jag var hos Erikson senast tittade jag på den och då träffade den inte index hela vägen runt. Det verkade ha lite med oljan att göra. Att när den fick kämpa på väg "upp" t ex så träffade den sämre.
Borstade boetten kanske.Håller med dig men @TobiasD fråga är ju intressant. Om det inte är verket som gör 356 dyrare än 103, vad är det då?
Ser bra ut på den
Det är ett vanligt förekommande fenomen hos quartz att de i regel träffar index på ena halvan av urtavlan bättre än den andra. Jag har för mig att det diskuterades rätt nyligen i quartztråden men minns inte riktigt vad orsaken var och varför det är så pass vanligt.När jag var hos Erikson senast tittade jag på den och då träffade den inte index hela vägen runt. Det verkade ha lite med oljan att göra. Att när den fick kämpa på väg "upp" t ex så träffade den sämre.
Det skulle inte förvåna mig om vi får något liknande. Japan verkar som sagt vara en väldigt viktig marknad för Sinn med tanke på alla specialutgåvor och om de får en 104 RS så känns det osannolikt att vi skulle få någonting mer betydelsefullt.Stopp och belägg, men nu hoppar jag tillbaka in i tråden för en minut @Skägglurk har ju redan konstaterat att det här är en nyhet för Australien, USA och Japan. Så det är inget att hänga läpp över inför de kommande nyheterna i november.
Bara ordet ”FLIEGER” är så coolt att det gör några tusenlappar. Tycker jag iaf, avundsjuk på detBorstade boetten kanske.
Det skulle inte förvåna mig om vi får något liknande. Japan verkar som sagt vara en väldigt viktig marknad för Sinn med tanke på alla specialutgåvor och om de får en 104 RS så känns det osannolikt att vi skulle få någonting mer betydelsefullt.
Vet någon hur det ser ut med tilldelningen av U50? Det var ju ett tag sedan den lanserades nu men man ser ju knappt några till salu någonstans.
Tänker allmänt hur det ser ut med tilldelningen till just handlare - anledningen till att jag undrar är för att man knappt ser några begagnade till salu. Är ju lite sugen på en ny också. Hur ser det ut @ERIKSON URHANDEL - har ni några inne?Tänker du begagnat eller ny? Om du menar ny rekommenderar jag att du kollar med @ERIKSON URHANDEL hur det ser ut med tillgängligheten på de olika varianterna av U50
Jag har en men behöver veta vad du ska göra med den och sen kolla med min kollega om det är okej.Sorry för nytt inhopp när jag egentligen ska pausa. Men är det någon som har tillgång till en adress i Tyskland lite pronto?
Inte alls nyfiken nu.....Har nu en tysk hemadress Tack @HSK för tipset. Gjorde slag i saken nu.
Inte alls nyfiken nu.....
Vilka provade du?Har varit på besök hos Erikssons Urhandel idag, otroligt trevlig bemötande och service. Kikade provade och klämde på diverse klockor. Finns en del snygga SINN klockor i skåpet. Fick även en intressant pratstund om tänkbara nyheter från SINN..
Naturligtvis lämnade jag butiken med en liten godispåse
Tack Erikssons Urhandel för en välfylld påse.
Kikade på 103, 104, 158, 356, 903. Alla helt klara favoriter. Trotts mitt totala ointresse för dukarur så måste jag medge att den blåa U1.an var rätt läcker.I framtiden kanske det blir en dykare trots allt, behöver en undervattens klocka när jag pysslar med saltvatten akvarietVilka provade du?
Någon favorit?
NEJ... Vilken otur att missa en sådan skönhet. Jag lider med dig. Håller tummarna för att det dyker upp fler.Och där försvann annonsen. Vilken j-vla svacka jag kommer åka ner i nu.
Det var en en 101A i alla fall som var till salu och som jag har jagat i en evighet. Ridå.
NEJ... Vilken otur att missa en sådan skönhet. Jag lider med dig. Håller tummarna för att det dyker upp fler.
Upp med hakan. Se fram emot nya spännande utgåvor från SINN. Tex polkagrisrandiga visare.Tredje jag sett totalt under hela perioden jag har samlat på klockor. Jag kan väl säga som så att den var väldigt billig också för att strö salt i sådan.
Nej, nu Sinn-Freunden är det en definitiv exit för mig tills nyheterna kommer. Vi hörs
Så är det ofta när man är ute efter något väldigt specifikt, nästan alltid som två-tre affärer glider en ur händerna precis innan man kan räkna hem dem. Det kommer nya chanser!Och där försvann annonsen. Vilken j-vla svacka jag kommer åka ner i nu.
Det var en en 101A i alla fall som var till salu och som jag har jagat i en evighet. Ridå.