• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Missade 37 läget med några sekunder.
Nöjd ändå.
Otroligt solid pryl!

2F412643-D98C-4D6B-9076-C5E059CDDE0D.jpeg
Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Träffar den (och alla UX) alla index perfekt?
Den träffar rätt bra och så finns den där bouncen- "alla" pratar om. Den studsar verkligen tillbaka lite, ser rätt kul ut. Pratade med @ERIKSON URHANDEL om att träffa indexen och som Richard(eller var det hans hustru?) sa; får den en smäll kan det hända att den inte träffar helt rent.
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
När jag var hos Erikson senast tittade jag på den och då träffade den inte index hela vägen runt. Det verkade ha lite med oljan att göra. Att när den fick kämpa på väg "upp" t ex så träffade den sämre.
Har ju en annan klocka med samma urverk och händer samma sak med den - vissa varv är den mer osynk men i det stora hela träffar både indexen på ett bra sätt tycker jag. Håller tiden otroligt bra så visst tusan finns det fördelar med kvartsverk. De brummar dock inte lika mysigt som 756 med valjoux 7750.
 

HSK

Patek
2-Faktor
När jag var hos Erikson senast tittade jag på den och då träffade den inte index hela vägen runt. Det verkade ha lite med oljan att göra. Att när den fick kämpa på väg "upp" t ex så träffade den sämre.
Det är ett vanligt förekommande fenomen hos quartz att de i regel träffar index på ena halvan av urtavlan bättre än den andra. Jag har för mig att det diskuterades rätt nyligen i quartztråden men minns inte riktigt vad orsaken var och varför det är så pass vanligt.

Edit: Casio togs upp som exempel då de tydligen har någon extra motor till visarna som gör att den träffar indexen perfekt och då pratar vi prislapp under tusingen. Köper man en klocka för 22k (som t.ex. UX) så skulle jag känna mig rätt besviken om den inte träffade index runt hela tavlan när det uppenbarligen är möjligt att applicera till 100% på klockor som kostar ett par hundralappar. Jag vet inte om oljan i UXen kanske försvårar men det är förvånansvärt många dyrare quartz som inte träffar index vilket är rätt trist.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Stopp och belägg, men nu hoppar jag tillbaka in i tråden för en minut :) @Skägglurk har ju redan konstaterat att det här är en nyhet för Australien, USA och Japan. Så det är inget att hänga läpp över inför de kommande nyheterna i november.
Det skulle inte förvåna mig om vi får något liknande. Japan verkar som sagt vara en väldigt viktig marknad för Sinn med tanke på alla specialutgåvor och om de får en 104 RS så känns det osannolikt att vi skulle få någonting mer betydelsefullt. 🤔
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Det skulle inte förvåna mig om vi får något liknande. Japan verkar som sagt vara en väldigt viktig marknad för Sinn med tanke på alla specialutgåvor och om de får en 104 RS så känns det osannolikt att vi skulle få någonting mer betydelsefullt. 🤔

Det är väl mer troligt att Japan, USA och Australien får 104 RS plus det som kommer den 6:e november, vad det nu måhända vara :)
Vi får se helt enkelt ;)
 
  • Like
Reactions: HSK

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tänker du begagnat eller ny? Om du menar ny rekommenderar jag att du kollar med @ERIKSON URHANDEL hur det ser ut med tillgängligheten på de olika varianterna av U50 :)
Tänker allmänt hur det ser ut med tilldelningen till just handlare - anledningen till att jag undrar är för att man knappt ser några begagnade till salu. Är ju lite sugen på en ny också. Hur ser det ut @ERIKSON URHANDEL - har ni några inne? :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har varit på besök hos Erikssons Urhandel idag, otroligt trevlig bemötande och service. Kikade provade och klämde på diverse klockor. Finns en del snygga SINN klockor i skåpet. Fick även en intressant pratstund om tänkbara nyheter från SINN.. :p

Naturligtvis lämnade jag butiken med en liten godispåse :)

Tack Erikssons Urhandel för en välfylld påse.
IMG_1031.JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har varit på besök hos Erikssons Urhandel idag, otroligt trevlig bemötande och service. Kikade provade och klämde på diverse klockor. Finns en del snygga SINN klockor i skåpet. Fick även en intressant pratstund om tänkbara nyheter från SINN.. :p

Naturligtvis lämnade jag butiken med en liten godispåse :)

Tack Erikssons Urhandel för en välfylld påse.
IMG_1031.JPG
Vilka provade du?
Någon favorit?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
NEJ... Vilken otur att missa en sådan skönhet. Jag lider med dig. Håller tummarna för att det dyker upp fler.

Tredje jag sett totalt under hela perioden jag har samlat på klockor. Jag kan väl säga som så att den var väldigt billig också för att strö salt i sådan.
Nej, nu Sinn-Freunden är det en definitiv exit för mig tills nyheterna kommer. Vi hörs 👋🌻
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tredje jag sett totalt under hela perioden jag har samlat på klockor. Jag kan väl säga som så att den var väldigt billig också för att strö salt i sådan.
Nej, nu Sinn-Freunden är det en definitiv exit för mig tills nyheterna kommer. Vi hörs 👋🌻
Upp med hakan. Se fram emot nya spännande utgåvor från SINN. Tex polkagrisrandiga visare. :)
 
Topp