• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har börjat få ett skarpt sug för 556A. Saknar ett robust kvalitetsur som jag inte behöver hantera med silkesvantar och för det känns den klippt och skuren. Frågan är om det är värt att betala listpris och plocka ut en helt ny. Idag kostar den ju nästan 16k med h-länk (utan quick adjustment) och det är väl trots allt en modell som funnits ute i 15+ år? 😬
Får inget napp på min köpannons så lutar alltmer åt att det blir ett besök hos Erikson i närtid. Någon som vill vara vänlig och ge mig en välbehövlig putt i rätt riktning? 😅 Egentligen kan jag tycka att 16 k för en Sinn 556 känns relativt okej, framför allt med tanke på att var och varannan Seiko Prospex nuförtiden är och nosar på de summorna. Det som skaver är snarare att modellen, vad jag känner till, inte har uppdateras på något större sätt sen lansering. Och den har funnits ute i typ 15 år?

Får inget napp på min köpannons så lutar alltmer åt att det blir ett besök hos Erikson i närtid. Någon som vill vara vänlig och ge mig en välbehövlig putt i rätt riktning? 😅 Egentligen kan jag tycka att 16 k för en Sinn 556 känns relativt okej, framför allt med tanke på att var och varannan Seiko Prospex nuförtiden är och nosar på de summorna. Det som skaver är snarare att modellen, vad jag känner till, inte har uppdateras på något större sätt sen lansering. Och den har funnits ute i typ 15 år?
Don’t fix what ain’t broken. 😉

Tror rätt få läser köpesannonser. De dyker upp på K&S emellanåt men man vet aldrig när eller hur ofta.

Denna RS finns på tradera. Inte kollat skicket och kanske någon tusenlapp mer än vad jag tycker är vettigt.

Glöm inte att lurka på Klein eller Uhrforum;

Okej just nu är ju kronan inte så värdefull...

Don’t fix what ain’t broken. 😉

Tror rätt få läser köpesannonser. De dyker upp på K&S emellanåt men man vet aldrig när eller hur ofta.
De orden dök upp hos mig också, antar att det finns sanning i det 😉 Även om det känns som att de flesta modeller, eller märken snarare, finjusterar även lyckade modeller emellanåt.

Denna RS finns på tradera. Inte kollat skicket och kanske någon tusenlapp mer än vad jag tycker är vettigt.
Tack för tipset, har faktiskt kikat in den. Men är ute efter vit sekundvisare, annars hade den absolut kunnat vara ett alternativ 👍

Tillbaka
Topp