Vi Sinneaster vågar inte lämna den här tråden----Aha..jag har nog aldrig stannat kvar på en forumsida så länge.. Forumbesöken är oftast ganska korta och då klickas det runt så uppdatering av sidan sker liksom automagiskt.
Automagiskt - Bra ord
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi Sinneaster vågar inte lämna den här tråden----Aha..jag har nog aldrig stannat kvar på en forumsida så länge.. Forumbesöken är oftast ganska korta och då klickas det runt så uppdatering av sidan sker liksom automagiskt.
Exakt oraklet kunde dyka upp och svara på knepiga frågor och lägga upp bilder på läckra klockorVi Sinneaster vågar inte lämna den här tråden----
Automagiskt - Bra ord
Japanare eller bara vintage?
Snygg bezel!
Vilken super länk. Gillar 103 4 atm med panda tavla. Påminner om min 6263Säker är jag inte på något sätt men jag tror att det där är en vintage 103 B.
Vintage Sinn Collector
Tycker också att det är surt att behöva uppdatera sidan. Dessutom laddar bilderna sjukt segtExakt så för mig med.
En 103 B hd? Det finns en tysk motsvarighet till stålmannen, här finns det mesta av de äldre modellerna. https://vintage-sinn-collector.de/sinn-103-history.htmlJapanare eller bara vintage?
Snygg bezel!
Tack Den bara var så läcker, lite 60-70 tals stuk, som en riktig flyg klocka ska se ut.Så det blev en 158? Grattis i så fall!
Kör man push notiser så borde det väl vara direkt respons?Jag kanske använder forumfunktionerna annorlunda men jag kan inte påstå att jag märker någon större skillnad på nu och då när det gäller aviseringarna? Konstant en röd etta på Sinn-tråden..
Nämen va f..så där kan du inte göra.
Kryssat i men jag måste uppdatera sidan både på mobilen, paddan och laptop.Kör man push notiser så borde det väl vara direkt respons?
Saknar de där popuperna som kom mot nederkanten på sidan ”Notiser: 3” och ”Olästa konversationer: 1” som man kunde trycka på och komma direkt till den relevanta sidan.Kryssat i men jag måste uppdatera sidan både på mobilen, paddan och laptop.
Känslan är alltid densamma när man köper ny klocka, som ett barn på julafton. 158.an är limiterad så det var nu eller aldrig. Säg inget till Erikssons ur men jag smiter nog in där snart igen och norpar en annan modell.Nämen va f..så där kan du inte göra.
Mera bilder och beskriv känslan.
Köpt ny eller?
Ja, men det står så här ovanför (iOS14):OT men har ni kryssat i bägge alternativ eller bara push?
Vad är alert?
Funkar på min PC, Windows 10.Ja, men det står så här ovanför (iOS14):
Det funkade ju i den förra versionen av forumet. Så det var synd. Men jag får det inte på datorn heller (Windows 10).
Och då hänger det med till mobilen?Funkar på min PC, Windows 10.
I och för sig har jag inte tryckt på knappen på datorn. Så då kanske det bara är iOS 14 som inte stödjer det.Funkar på min PC, Windows 10.
Vet inte, aktiverade inte på mobilen.Och då hänger det med till mobilen?
Bästa Sinnister, har samtliga tillgängliga U50 hemma på lager, alltså U50, U50 SDR och U50 Tegimenterad. U50 S kommer.Tänker du begagnat eller ny? Om du menar ny rekommenderar jag att du kollar med @ERIKSON URHANDEL hur det ser ut med tillgängligheten på de olika varianterna av U50
Zenith hinner föreMed röd sekundvisare.. Vänta bara till den 6 november när polkagris randiga visare lanseras för Europa (påminner om "remove before flight" flaggor som hängde överallt på maskinerna)
Den där var läcker. Är det en ny eller gammal modell?Zenith hinner före
Verkar vara helt ny.Den där var läcker. Är det en ny eller gammal modell?
Skillnaden är väll att SINN nya är randig på tvären, som en polkagris
Naturligtvis inte för europeisk marknad varför ska allt läckert hamna på andra sidan pölen?
Ping @Bjoerlin76Bästa Sinnister, har samtliga tillgängliga U50 hemma på lager, alltså U50, U50 SDR och U50 Tegimenterad. U50 S kommer.
De är främst avsedda för att handla från diverse nätbutiker men om man vill ha hjälp att köpa något från en privat säljare så brukar det inte vara några problem om man bara mailar dem. Nu blev det ingen affär i det här fallet men det är alltid bra att vara förberedd och det kommer alltid nya chanser.Sorry för super-OT. Men är det någon som har använt sig av en liknande tjänst tidigare? Ser ju lite oklart ut att man kan använda den om man köper från en privatperson.
Jag har väldigt dålig koll på Casios som inte börjar på G men kika i quartztråden så får du säkert napp eftersom det diskuterades relativt nyligen.Jaa precis, jag har inget emot kvarts men då krävs nästan att visaren just träffar index. Jag har en CWC G10 som klarar det rätt så bra faktiskt. Vad är det för Casios som har sådär? Låter rätt intressant!
Holy moly - UX låg vid ett kallt fönster inatt och imorse såg jag en liten bubbla?
Efter ha värmt upp den på handleden verkar den ha försvunnit.
@Blackpercy, @R.Capac något ni varit med om?
Jag märkte det på min förra UX men min nuvarande har jag inte märkt något (läs inte tittat så noga). Ingen fara på taket dock, klockan tar ingen skada av det. En del av charmen tycker jag så grattis. ( @Dr. D )
Jag äger visserligen ingen UX (än ) men har gjort en del efterforskningar inför ett framtida köp och det ska tydligen inte vara någon fara. Jag minns inte den exakta förklaringen till fenomenet men det var någonting med just temperaturförändringar, kanske för att man inte fyller boetten till 100% för att undvika problem som kan uppstå vid tryckförändringar? Det ska i alla fall försvinna om man normaliserar temperaturen ett tag vilket den ju verkar ha gjort i ditt fall så det är ingenting att oroa sig för.Nej, inget jag varit med om. Fast jag hade å andra sidan klockan under den varma perioden på året.
Märkligt. Jag får aldig en avisering med mindre än att uppdatera sidan eller byta tråd.
Det är så det fungerar nu för tiden eftersom funktionen för automatisk uppdatering av notiser inte finns till Xenforo 2 eller om det fanns men att man var tvungen att köpa till det? Utvecklaren har i alla fall sagt att det tyvärr inte finns några planer på att ändra det under en överskådlig framtid så man får nog vänja sig.Exakt så för mig med.