• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Yoko

Panerai
2-Faktor
Japanare eller bara vintage?
Snygg bezel!
C5D6E6A4-A558-4FEF-A106-4D8A2FC3B442.jpeg

Säker är jag inte på något sätt men jag tror att det där är en vintage 103 B.
Vintage Sinn Collector
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Med röd sekundvisare.. Vänta bara till den 6 november när polkagris randiga visare lanseras för Europa (påminner om "remove before flight" flaggor som hängde överallt på maskinerna)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sorry för super-OT. Men är det någon som har använt sig av en liknande tjänst tidigare? Ser ju lite oklart ut att man kan använda den om man köper från en privatperson.

Skärmavbild 2020-10-19 kl. 21.17.26.png
De är främst avsedda för att handla från diverse nätbutiker men om man vill ha hjälp att köpa något från en privat säljare så brukar det inte vara några problem om man bara mailar dem. Nu blev det ingen affär i det här fallet men det är alltid bra att vara förberedd och det kommer alltid nya chanser. :)
Jaa precis, jag har inget emot kvarts men då krävs nästan att visaren just träffar index. Jag har en CWC G10 som klarar det rätt så bra faktiskt. Vad är det för Casios som har sådär? Låter rätt intressant!
Jag har väldigt dålig koll på Casios som inte börjar på G men kika i quartztråden så får du säkert napp eftersom det diskuterades relativt nyligen.
Holy moly - UX låg vid ett kallt fönster inatt och imorse såg jag en liten bubbla?
Efter ha värmt upp den på handleden verkar den ha försvunnit.
@Blackpercy, @R.Capac något ni varit med om?

1603182375660.png

Jag märkte det på min förra UX men min nuvarande har jag inte märkt något (läs inte tittat så noga). Ingen fara på taket dock, klockan tar ingen skada av det. En del av charmen tycker jag så grattis👍. ( @Dr. D )

Nej, inget jag varit med om. Fast jag hade å andra sidan klockan under den varma perioden på året.
Jag äger visserligen ingen UX (än ;)) men har gjort en del efterforskningar inför ett framtida köp och det ska tydligen inte vara någon fara. Jag minns inte den exakta förklaringen till fenomenet men det var någonting med just temperaturförändringar, kanske för att man inte fyller boetten till 100% för att undvika problem som kan uppstå vid tryckförändringar? Det ska i alla fall försvinna om man normaliserar temperaturen ett tag vilket den ju verkar ha gjort i ditt fall så det är ingenting att oroa sig för.
Märkligt. Jag får aldig en avisering med mindre än att uppdatera sidan eller byta tråd.

Exakt så för mig med.
Det är så det fungerar nu för tiden eftersom funktionen för automatisk uppdatering av notiser inte finns till Xenforo 2 eller om det fanns men att man var tvungen att köpa till det? Utvecklaren har i alla fall sagt att det tyvärr inte finns några planer på att ändra det under en överskådlig framtid så man får nog vänja sig.
 
Topp