• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt olika klockor allihop så det beror ju enormt mycket på. Jag skulle rösta på 356 men det är ju mest för att jag själv vill ha den. Men du är väl i Försvaret nu tycker jag mig ha sett? Då är ju U50 eller EZM kanske mer passande :)!
Kommer nog inte använda klockan så värst mycket i tjänst dock ;)
Men då och då när det är lugnare helt klart.
Har väldigt svårt att bestämma mig, hoppas det blir enklare i butiken, men det kan mycket väl bli svårare där haha...
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tycker ni som jag att tråden tappade lite tempo sen sidan 856 och att @Clark Kent och även @norgar har pausat?
Önskar mig mera feta bilder :)
Här en gammal en som visar 856Bs utmärkta aptit på band.
C185FFA5-62A7-4CA1-A404-7C3C43A3FC5D.jpeg
Saknar dem också. Sedan känns det som om aktiviteten över lag är lägre på KS nu men det kanske bara är min känsla baserat på de trådar jag följer?
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Saknar dem också. Sedan känns det som om aktiviteten över lag är lägre på KS nu men det kanske bara är min känsla baserat på de trådar jag följer?
Jag håller med! Tycker det varit sedan 2-3 månader sedan :(
Håller med till 100% - sjukt jobbigt att behöva köra refresh hela tiden för att se om nått har hänt, och i många fall fungerar inte notifieringar alls känns det som. Interaktionen försvinner nog.
Jag har alltid fliken uppe på telefonen men nu måste jag uppdatera sidan hela tiden för att se om ngn notis kommit...
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jag upptäckte ju Sinn genom 240 st gz tråden, men efter att ha provat en klocka med liknande boett så får jag nog rikta i mig på nått annat. Gillar dock ”komplikationen”, så en GZ-vridring till någon annan modell hade varit läckert....
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja håller med, kan inte bidra med bilder riktigt än men snart så! Vet att det diskuterats bubblor på UX modellerna, vart det något klarhet i det? 🙂
Japp @R.Capac lugnade ner mig :)
Den hade legat väldigt kallt vid fönster och bubblan var som huvudet på en sån där nål som håller ihop skjortorna när de är ouppackade 😁
Försvann fortare än häpp.
Den håller tiden sjukt bra, fortf 0.0 sek enligt Toolwatch
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Kommer nog inte använda klockan så värst mycket i tjänst dock ;)
Men då och då när det är lugnare helt klart.
Har väldigt svårt att bestämma mig, hoppas det blir enklare i butiken, men det kan mycket väl bli svårare där haha...
Troligen kommer det bli svårare ja, haha. Särskilt med så många val och inte bara två.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag håller med! Tycker det varit sedan 2-3 månader sedan :(

Jag har alltid fliken uppe på telefonen men nu måste jag uppdatera sidan hela tiden för att se om ngn notis kommit...
Kan vara pandemin också. Att man har det sämre ställt och inte har lika mycket medel för lyxkonsumtion att röra sig med, varför man inte hänger på KS lika mycket?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tycker ni som jag att tråden tappade lite tempo sen sidan 856 och att @Clark Kent och även @norgar har pausat?
Önskar mig mera feta bilder :)
Här en gammal en som visar 856Bs utmärkta aptit på band.
C185FFA5-62A7-4CA1-A404-7C3C43A3FC5D.jpeg
Håller absolut med dig. Det har blivit betydligt stillsammare på tråden och på KS generellt. Trist när kunnigt folk lägger av. Det är inte längre samma rappa meningsutbyte som det var före uppdateringen.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Kan vara pandemin också. Att man har det sämre ställt och inte har lika mycket medel för lyxkonsumtion att röra sig med, varför man inte hänger på KS lika mycket?
Tror inte pandemin är orsaken, borde bli mer aktivitet pga pandemi i och med att fler sitter hemma och drömmer/planerar nya inköp. Tänk bara vad folk sparar på pandemin, ingen resa till Tailand, färre krog besök osv.. Borde räcka till rätt många Sinnar
 
N

norgar

Guest
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Japp @R.Capac lugnade ner mig :)
Den hade legat väldigt kallt vid fönster och bubblan var som huvudet på en sån där nål som håller ihop skjortorna när de är ouppackade 😁
Försvann fortare än häpp.
Den håller tiden sjukt bra, fortf 0.0 sek enligt Toolwatch
där ser man! Hört om flera som upplevt samma sak! Läste en kommentar på youtube om att de kan vara meningen att den skall va där för att på något oklart sätt hjälpa dykare vid navigering under dyk? Kan va rapparkalja men tänkte om någon här visste ngt🙂

Kan vara pandemin också. Att man har det sämre ställt och inte har lika mycket medel för lyxkonsumtion att röra sig med, varför man inte hänger på KS lika mycket?
Jag tänker lika som åvan talare att folk drömmer mer när de är hemma och googlar klockor hela dagarna och därigenom också hänger här? 😅
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg
Låter trist att du fått tråkiga besked. Hoppas vi kan muntra upp dig här på tråden.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
där ser man! Hört om flera som upplevt samma sak! Läste en kommentar på youtube om att de kan vara meningen att den skall va där för att på något oklart sätt hjälpa dykare vid navigering under dyk? Kan va rapparkalja men tänkte om någon här visste ngt🙂


Jag tänker lika som åvan talare att folk drömmer mer när de är hemma och googlar klockor hela dagarna och därigenom också hänger här? 😅
Genom sig själv känner man andra.. Har köpt 4 klockor sen pandemin började. Inga tröst köp på något sätt utan absolut nödvändig klockor (alla fyra visar samma tid) :D
 
Topp