• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Framme på gymmet! Skönt med långhelg (3 skift har sinn(a) fördelar 🤷‍♂️
157C8E7F-858B-49B3-A810-A04A3EACD9B4.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag har bestämt mig för att tjura ett tag! :-( Typ till i morgon! ;-) Missat 2 st EXM 3 på en vecka, en för att jag var lite snål, eller rättare, jag tyckte inte skicket motsvarade priset. Den andra för att den såldes under pågående förhandling, det stör mig, men inget jag kan göra något åt. Förutom att tjura lite! :cool:

Jaja, i morgon är en ny dag! Ingen som vill sälja en EZM3??? :)
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Skillnaden mellan 10.000 och 12.000 meter är i själva verket helt avgörande, eftersom det största kända havsdjupet ligger på ca 11.034 meter (Marianergraven). Och man vill ju ha litet marginal om något skulle gå snett ;)

Den är specad till 5000m. Har för mig att urverket klarar 5000m och boetten 12000m? Bild på min gamla UX som nu är såld.
Polish_20201030_170355748.jpg

Med tanke på att det djupaste en människa har kunnat dyka, utan att sitta i en farkost, är ca 700m så lär det nog räcka och bli över (sisådär 4300m över eller 11300m för boetten då) :) Tappar man sin UX över Marianergraven, shit happens... ;)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Du är en bättre make än jag @perhog. Jag har valt att inte inkludera min fru i min hobby. Lite tråkigt kanske men slipper risken att frågan om prisbild och inte minst ”behov” dyker upp...
Nja... jag gör som min farfar, han gömde flaskorna så inte farmor skulle hitta dom... fast jag gömmer klockorna, ibland kommer hon tyvärr på att det finns klockor hon inte känner igen :rolleyes:
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag har bestämt mig för att tjura ett tag! :-( Typ till i morgon! ;-) Missat 2 st EXM 3 på en vecka, en för att jag var lite snål, eller rättare, jag tyckte inte skicket motsvarade priset. Den andra för att den såldes under pågående förhandling, det stör mig, men inget jag kan göra något åt. Förutom att tjura lite! :cool:

Jaja, i morgon är en ny dag! Ingen som vill sälja en EZM3??? :)
Jag är så sjukt nöjd med min ezm3. Den har suttit på armen sen inköp för 3 månader sen. Allt annat ligger dött i lådan, kanske ska sälja av resten :)
 

engst

Cartier
Den är specad till 5000m. Har för mig att urverket klarar 5000m och boetten 12000m? Bild på min gamla UX som nu är såld.
Polish_20201030_170355748.jpg

Men bara i själva verket? Inte i boetten?

Sorry... :bag:

Fasen @Dr. D . Då får du hålla igen lite när du dyker ;)

Tycker såklar de där talen är kul (i teorin) samtidigt som man inser att de i mångt och mycket är totalt meningslösa (i praktiken).

Med tanke på att det djupaste en människa har kunnat dyka, utan att sitta i en farkost, är ca 700m så lär det nog räcka och bli över (sisådär 4300m över eller 11300m för boetten då) :) Tappar man sin UX över Marianergraven, shit happens... ;)

Haha! Jag tycker att ni brister i respekt inför att Sinn skapat en kompromisslös dykarklocka som till skillnad från sin bärare i någon mening överlever Marianergraven ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha! Jag tycker att ni brister i respekt inför att Sinn skapat en kompromisslös dykarklocka som till skillnad från sin bärare i någon mening överlever Marianergraven ;)

Nejdå jag är djupt ;) imponerad. Men kanske ännu mer imponerande att en så pass liten klocka som U200 klarar 2000m utan olja. :)
Nu är ju Omegas Ultra Deep lite större och knappt 28 mm hög. Den har dock varit nere på 10.928 meters djup och är trycktestad till 15.000 m. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fasen @Dr. D . Då får du hålla igen lite när du dyker ;)

Tycker såklar de där talen är kul (i teorin) samtidigt som man inser att de i mångt och mycket är totalt meningslösa (i praktiken).
Jag kan på sätt och vis förstå den nördiga inställningen men jag hade hellre sett en lite mindre modell även om det innebär att man "bara" får säg 50ATM. Jag är dessutom rätt övertygad om att det skulle vara ett smart affärsdrag med tanke på populariteten hos U50 och när man tänker efter så känns det jäkligt dumt att de är så envist nördiga att man väljer att lida ekonomisk skada (i form av uteblivna intäkter) bara för att upprätthålla någon slags prestige i extrema nördkretsar.

Det ena behöver inte heller utesluta det andra och det skulle vara fullt möjligt att fortsätta erbjuda 44mm/500ATM till de få kunder som verkligen vill ha det.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jag kan på sätt och vis förstå den nördiga inställningen men jag hade hellre sett en lite mindre modell även om det innebär att man "bara" får säg 50ATM. Jag är dessutom rätt övertygad om att det skulle vara ett smart affärsdrag med tanke på populariteten hos U50 och när man tänker efter så känns det jäkligt dumt att de är så envist nördiga att man väljer att lida ekonomisk skada (i form av uteblivna intäkter) bara för att upprätthålla någon slags prestige i extrema nördkretsar.

Det ena behöver inte heller utesluta det andra och det skulle vara fullt möjligt att fortsätta erbjuda 44mm/500ATM till de få kunder som verkligen vill ha det.
Men är det inte det hela Sinn-grejen, av Ingenjörer för Nördar :cool:
 
Topp