• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Kaboom!
En reply-dykare utan gummisnodd
B556C9D1-108B-4502-B173-1D673E85A398.jpeg
Riktigt snygg, Grattis 👍
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Nu tycker jag att vi ger @rm83 ´s nytillskott och den första U50S i tråden lite uppmärksamhet :) Hur känns skllnaden i storlek från din förra U2?
Tack Stålis och övriga som gratulerat! Träning med dottern har tillfälligt pausat mitt aktiva bekantande med klockan, men jag hann iaf ställa den och korta länken. Känslan hittills är att den sitter väldigt anspråkslöst på armen, känns knappt att man bär den. Även om jag aldrig störde mig på U2ans eller 757ans storlek så är skillnaden väsentlig, och denna storlek passar nog mig och min handled betydligt bättre. Trots denna anspråkslöshet funderar jag varje gång jag tittar ner på armen om jag blev attackdykare eller inte, för att varje gång komma på att nä - jag har ju inte ens försökt. :p Men det är ett bra betyg.

Bland övriga spontanintryck kan sägas att länkens clasp, där jag på tidigare Sinnar haft lite problem att den antingen känts väldigt slapp eller väldigt stiff att stänga och öppna, nu är perfekt. Ser också väldigt mkt fram emot när den svarta claspen till gummi kommer i lager hos Erikson, råkade nämligen beställa ett rött silikon m klockan också :)

Får återkomma med mer intryck och bilder när jag kunnat ge klockan lite mer aktiv kärlek :)
 

rm83

Panerai
2-Faktor
20201104_193225.jpg

Den svarta färgen alltså. Är väldigt glad att jag valde S-modellen på länk, trots att det genererat ett halvårs väntan medan ni andra flashat era U50 ;) Känslan i den halvmatta färgen när den återfinns på en större yta än bara en bezel - där jag på U2an mest upplevde den som svart helt enkelt - är i mitt tycke grym. Och ubåtsassociationen oerhört påtaglig, om det är viktigt. Den metalliska mattheten i färgen ger en väldigt säregen känsla när den är på hela klockan inkl länk.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
20201104_193225.jpg

Den svarta färgen alltså. Är väldigt glad att jag valde S-modellen på länk, trots att det genererat ett halvårs väntan medan ni andra flashat era U50 ;) Känslan i den halvmatta färgen när den återfinns på en större yta än bara en bezel - där jag på U2an mest upplevde den som svart helt enkelt - är i mitt tycke grym. Och ubåtsassociationen oerhört påtaglig, om det är viktigt. Den metalliska mattheten i färgen ger en väldigt säregen känsla när den är på hela klockan inkl länk.
Grattis till en superfrän U50S. Ser fram emot fler bilder. Tror rött silikon med svart spänne blir en höjdare till denna!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
20201104_193225.jpg

Den svarta färgen alltså. Är väldigt glad att jag valde S-modellen på länk, trots att det genererat ett halvårs väntan medan ni andra flashat era U50 ;) Känslan i den halvmatta färgen när den återfinns på en större yta än bara en bezel - där jag på U2an mest upplevde den som svart helt enkelt - är i mitt tycke grym. Och ubåtsassociationen oerhört påtaglig, om det är viktigt. Den metalliska mattheten i färgen ger en väldigt säregen känsla när den är på hela klockan inkl länk.
Den är perfekt med svar länk, ursnygg helt enkelt :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
20201104_193225.jpg

Den svarta färgen alltså. Är väldigt glad att jag valde S-modellen på länk, trots att det genererat ett halvårs väntan medan ni andra flashat era U50 ;) Känslan i den halvmatta färgen när den återfinns på en större yta än bara en bezel - där jag på U2an mest upplevde den som svart helt enkelt - är i mitt tycke grym. Och ubåtsassociationen oerhört påtaglig, om det är viktigt. Den metalliska mattheten i färgen ger en väldigt säregen känsla när den är på hela klockan inkl länk.
Mina bästa gratulationer! Väldigt fin! :)
 
Topp