• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
God morgon!
Blåsigt idag.
F843A709-46EA-405C-9934-C9B446F04051.jpeg
Inte helt fel, B-Uhr gör sig på länk. När ska du sälja den ? :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag upplever som sak på U2, men vet inte hur jag ska göra. Tror att sandpappret blir för grovt... Men du verkar ha koll, några bra tips/ instruktioner?
Fenomenet kallas staingate - @Clark Kent testade det på sin 656(?).
Här är ett youtube klipp på vad du behöver. Går nog lika bra med annat varumärke än Listerine - tror Clark använde Colgate? :D
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fenomenet kallas staingate - @Clark Kent testade det på sin 656(?).
Här är ett yuotube klipp på vad du behöver. Går nog lika bra med annat varumärke än Listerine - tror Clark använde Colgate? :D

Nja, inte riktigt. Staingate är kopplat till Mac-skärmar där det har varit en defekt i AR-beläggningen som Apple har tagit på garanti. Men min hade tyvärr blivit för gammal när jag fick reda på att de hade ett reklamationsprogram för det.

Det som händer på klockorna är att det blir dings och repor i beläggningen som gör det svårare att hålla ren samt att man naturligtvis inte får samma effekt som av en helt ny AR. Men det är ingen defekt som som på skärmarna utan bara naturligt slitage.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nja, inte riktigt. Staingate är kopplat till Mac-skärmar där det har varit en defekt i AR-beläggningen som Apple har tagit på garanti. Men min hade tyvärr blivit för gammal när jag fick reda på att de hade ett reklamationsprogram för det.

Det som händer på klockorna är att det blir dings och repor i beläggningen som gör det svårare att hålla ren samt att man naturligtvis inte får samma effekt som av en helt ny AR. Men det är ingen defekt som som på skärmarna utan bara naturligt slitage.
Aha, my bad.
Äh provar iallafall på min UX.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
På temat rengöring osv, vad använder ni för att fräscha till länkar som ser lite dassiga ut? Tandborste och tandkräm?? OBS, inget skämt, tandkräm är bra till mycket...vill få fniss på min H-Länk.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aha, my bad.
Äh provar iallafall på min UX.

Ja, det finns ju ingen mening att ha kvar en skadad yta. Jag vette sjutton om jag upplever så stor skillnad heller på dubbel AR mot AR endast på insidan.

På temat rengöring osv, vad använder ni för att fräscha till länkar som ser lite dassiga ut? Tandborste och tandkräm?? OBS, inget skämt, tandkräm är bra till mycket...vill få fniss på min H-Länk.

Tvål/diskmedel och vatten eller ultraljudstvätt. Jag skulle undvika tandkräm helt på polerade ytor.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Då verkar det vara gemensamt för U-modellerna. Hur är U50?
För tidigt för att våga säga men U2 upplevde jag tidigt drog på sig kladd på glaset. U50 har efter en kvälls och en halvdags användning varit förskonad från det, men jag vågar inte riktigt betrakta det som vetenskap än ;) ;) En tänkbar förklaring i sammanhanget är kupolformat glas tänker jag. Det känns som ett mönster att dessa drar på sig mer än plana glas upplever jag, rimligen kan detta förklaras med att de då får ett utstick på ett sätt som de plana glasen saknar. U2:s glas är som bekant massivt, och lite kupolformat.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, det finns ju ingen mening att ha kvar en skadad yta. Jag vette sjutton om jag upplever så stor skillnad heller på dubbel AR mot AR endast på insidan.



Tvål/diskmedel och vatten eller ultraljudstvätt. Jag skulle undvika tandkräm helt på polerade ytor.
Ytan i sig är inte skadad men den känns "kladdig". borde ju räcka med Ar på insidan, finns ju ett annat intressant tyskt märke där man kan välja;
insidan eller på båda. Smart.
 
Topp