• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Glädjande besked, fick lägre ränta idag :)
Så vem vet?
Kanske blir ett ⏱paket att stoppa in under granen
Grattis till räntan! :) Själv har jag just kommit fram till att jag inte bör ha semester....dyrt! :) Men fasen vad kul! Har nog gjort bort mig lite....lite slösurf med en fin rund tequila å vips, en klocka, två länkar, bara så där! Kan nog bli tvungen att sälja en länk. Har inte Sinn så det räcker....eller så köper jag en till.....
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Drömmer ibland att bli med EN klocka.
Kommer alltid fram till den här borde vara den optimala Sinnmodellen för mig :)
Lagom stor, inte så tjock, pallar vatten.
Ser lite tuff ut men kan lätta klara av en finmiddag på stan och slinka in under skjortmanschetten.
4B2AAC5E-EAF5-41DE-8DAA-C317E4503E3E.jpeg
B0A44650-3E48-4B3A-98E2-EF0785F8443F.jpeg
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
Drömmer ibland att bli med EN klocka.
Kommer alltid fram till den här borde vara den optimala Sinnmodellen för mig :)
Lagom stor, inte så tjock, pallar vatten.
Ser lite tuff ut men kan lätta klara av en finmiddag på stan och slinka in under skjortmanschetten.
4B2AAC5E-EAF5-41DE-8DAA-C317E4503E3E.jpeg
B0A44650-3E48-4B3A-98E2-EF0785F8443F.jpeg

Jag har en från 2017 som är i perfekt skick och som jag sällan har på mig, så skicka pm om du är intresserat :)
 

DrejgUlf

Omega
Hej, har en vän som har en ca 10 år gammal U1 med ETA verk. Ytterringen "klickar" och låser sig inte riktigt som förr, den stannar ibland och beter sig allmänt konstigt, han behöver alltså serva denna. Om han ska köra via AD så ska han posta den till dom, de kommer posta ner till Tyskland och egentligen först då få veta pris.

Har ni något tips på andra som kan serva denna , eller har en idé om pris om han skickar iväg den? Klockan finns i stor-göteborg.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Drömmer ibland att bli med EN klocka.
Kommer alltid fram till den här borde vara den optimala Sinnmodellen för mig :)
Lagom stor, inte så tjock, pallar vatten.
Ser lite tuff ut men kan lätta klara av en finmiddag på stan och slinka in under skjortmanschetten.
4B2AAC5E-EAF5-41DE-8DAA-C317E4503E3E.jpeg
B0A44650-3E48-4B3A-98E2-EF0785F8443F.jpeg
Ha ha det är just det. I dina drömmar :) . Men självklart ska du ju ha en 857. Men då måste ju jag skaffa en 756 också annars blir det ju ojämnt:).
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej, har en vän som har en ca 10 år gammal U1 med ETA verk. Ytterringen "klickar" och låser sig inte riktigt som förr, den stannar ibland och beter sig allmänt konstigt, han behöver alltså serva denna. Om han ska köra via AD så ska han posta den till dom, de kommer posta ner till Tyskland och egentligen först då få veta pris.

Har ni något tips på andra som kan serva denna , eller har en idé om pris om han skickar iväg den? Klockan finns i stor-göteborg.
Enklast är väl att skicka ner den till Sinn?

 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Drömmer ibland att bli med EN klocka.
Kommer alltid fram till den här borde vara den optimala Sinnmodellen för mig :)
Lagom stor, inte så tjock, pallar vatten.
Ser lite tuff ut men kan lätta klara av en finmiddag på stan och slinka in under skjortmanschetten.
4B2AAC5E-EAF5-41DE-8DAA-C317E4503E3E.jpeg
B0A44650-3E48-4B3A-98E2-EF0785F8443F.jpeg

856 på läder kunde vara min One Watch. Den längtar så mycket efter Sinns release så datumet visar 6.

1604501212218.png


1604501794676.png
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
143 S med world timer-vridring. Det här är en av mina Sinn som jag helst skulle vilja hitta en dublett av så att den skulle kunna användas som rese-beater när världen återgår till det normala. Den här är alldeles för mint för att jag ska kunna använda den på det sättet.

IMG_20201104_090935.jpg
Hade ju varit koolt med en worldtimer-ring på en 6060 el motsv. Känns affärsmässigt :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
856 på läder kunde vara min One Watch. Den längtar så mycket efter Sinns release så datumet visar 6.

1604501212218.png


1604501794676.png
Ja den är fin.
Men jag började bära UX:en tycker jag den är lite för liten för min armled.
Som ngn skrev så handlar det ju inte bara om omkretsen utan också hur platt handleden är, min är runt 62mm.

(@Jamterik -ja du står först i kön om det blir fsg-och om du har några pengar kvar efter tequilafynden)
3E25117A-E5D0-48E5-8666-B2E3598706A1.jpeg
 
Topp