• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Funderar på att besöka @ERIKSON URHANDEL i morgon, fick meddelande om att mitt marinblåa alligatorband till 104:an har kommit. Lite långt att åka bara för ett band men man åtminstone får se en broschyr på något nytt. Lär väl ta tid innan det dyker upp nya klockor.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Köpte min 103:a an Nicke75 på forumet för en månad sedan nu. Då hade jag legat och sökt på K&S i vad som kändes som en evighet men som nog bara var en dryg månad.
Men det känns som det dyker upp få Sinn på K&S. Antingen för att det inte finns så många eller att de bara är så bra.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Köpte min 103:a an Nicke75 på forumet för en månad sedan nu. Då hade jag legat och sökt på K&S i vad som kändes som en evighet men som nog bara var en dryg månad.
Men det känns som det dyker upp få Sinn på K&S. Antingen för att det inte finns så många eller att de bara är så bra.
Beror på att ingen eller få vill sälja sin SINN, mina kommer aldrig att säljas :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Sida 910!
Edit; kan ngn förklara de röda siffrorna?
C725EEAA-F11F-41E7-9CD4-CE636AE40575.jpeg
 
Senast ändrad:

rm83

Panerai
2-Faktor
Svart u50 är fan stenhård!
Vad ska man svara på det? Den överträffar iaf min hårdhet med råge 🤣 Måste dock säga, efter ett drygt dygns bekantskap, att den hittills infriar eller rentav överträffar förväntningarna. Den bistra sanningen är ju att de Sinn-modeller jag tidigare ägt i en eller annan form visat på brister i kvalitet. Dock har jag till sist fått fina ex, både av 757UTC och U2. Men... Denna känns rätt från början. Och jag har förvisso inte gått ner på detaljnivå än eller mätt tidshållningen, men spontant känns allt top notch, kvaliteten känns jäkligt solid rakt igenom. Plus att den mindre storleken och den svarta färgen (som jag så länge velat satsa på men inte kommit till skott med) känns helrätt. Har lärt mig av erfarenhet att inte vara för tvärsäker om en klockas feeling för tidigt, men det känns spontant som att det skulle kunna vara en keeper.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Diameter; 44 vs. 40mm
Lug to Lug; 49,9 vs. 47,3mm
Handled; 62-63mm bred.

Tror anledningen till 856B ser så mycket mindre ut är avsaknaden av bezel, glaset är nämligen lika stort vilket förvånade mig när jag mätte; 34mm rakt över.
UX har också renare tavla.
0FA03FD8-4DE0-4856-8B4A-1FCA99F1CD5B.jpeg
9315B8B4-B9CF-454D-B981-A2D3BBD76CDD.jpeg
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Du tänker alltså knipa något som släps idag :)
Snart jul så vem vet 😁
Inte helt sunt det här - hur många klockor är lagom och till vilken kostnad?
Tror det var @Clark Kent som skrev att vi egentligen skulle klara oss alldeles utmärkt med en Casio för 100:-.
Jag tror vi till och med klarat oss utan men livet vore ju tråkigare då.
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Snart jul så vem vet 😁
Inte helt sunt det här - hur många klockor är lagom och till vilken kostnad?
Tror det var @Clark Kent som skrev att vi egentligen skulle klara oss alldeles utmärkt med en Casio för 100:-.
Jag tror vi till och med klarat oss utan men livet vore ju tråkigare då.
Vad är egentligen sunt av allt vi gör? Är det sunt att gå på restaurang istället för att ta en snabb korv på sibylla, eller koka makaroner hemma? Är det sunt att byta bil istället för att laga den gamla med plastic padding (som man gjorde förr) OSV
Inget är egentligen sunt.
Mängden klockor och till vilket pris har egentligen ingen betydelse. Blir man lycklig, har man pengar över och det inte skadar någon eller något annat i livet blir ekonomiskt lidande så är det bara att handla :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Vad är egentligen sunt av allt vi gör? Är det sunt att gå på restaurang istället för att ta en snabb korv på sibylla, eller koka makaroner hemma? Är det sunt att byta bil istället för att laga den gamla med plastic padding (som man gjorde förr) OSV
Inget är egentligen sunt.
Mängden klockor och till vilket pris har egentligen ingen betydelse. Blir man lycklig, har man pengar över och det inte skadar någon eller något annat i livet blir ekonomiskt lidande så är det bara att handla :)
Allt som gör mig och min omgivning glad är sunt, för mig, så länge jag inte pantsätter hus och hem för att köpa något så är det ok i min bok! Klockor är dessutom harmlösa, vackra och påtagliga, till skillnad från aktier tex......så, jag är en happy happy clockjunkie! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snart jul så vem vet 😁
Inte helt sunt det här - hur många klockor är lagom och till vilken kostnad?
Tror det var @Clark Kent som skrev att vi egentligen skulle klara oss alldeles utmärkt med en Casio för 100:-.
Jag tror vi till och med klarat oss utan men livet vore ju tråkigare då.

Kontext tack om du ska citera mig som att jag har gjort ett statement.

Det jag skrev var att om hela himlen blir grå på grund av en misslyckad affär eller att en klocka glidit en ur händerna bör man lyfta blicken. Man får unna sig precis hur många klockor man vill för vilka belopp man vill, jag har inga åsikter om det överhuvudtaget. Det borde väl min egen klocklåda vara ett bevis på, och min inläggshistorik ger en stabil ledtråd om att jag tycker att klockor är berikande till annat än att visa tiden.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Kontext tack om du ska citera mig som att jag har gjort ett statement.

Det jag skrev var att om hela himlen blir grå på grund av en misslyckad affär eller att en klocka glidit en ur händerna bör man lyfta blicken. Man får unna sig precis hur många klockor man vill för vilka belopp man vill, jag har inga åsikter om det överhuvudtaget. Det borde väl min egen klocklåda vara ett bevis på, och min inläggshistorik ger en stabil ledtråd om att jag tycker att klockor är berikande till annat än att visa tiden.
Man får inte glömma att människan är en samlare, för tusentals år sen samlade man ved och bär. När jag växte upp samlade jag Biggles böcker, frimärken osv. En del samlar pengar som ligger på banken. Alla samlar på något. Klocknöradar är här och samlar på klockor .
Det är sunt att samla. Låt klocklådan växa :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Kontext tack om du ska citera mig som att jag har gjort ett statement.

Det jag skrev var att om hela himlen blir grå på grund av en misslyckad affär eller att en klocka glidit en ur händerna bör man lyfta blicken. Man får unna sig precis hur många klockor man vill för vilka belopp man vill, jag har inga åsikter om det överhuvudtaget. Det borde väl min egen klocklåda vara ett bevis på, och min inläggshistorik ger en stabil ledtråd om att jag tycker att klockor är berikande till annat än att visa tiden.
Check på den - och om ngn tog min slarviga text som något annat än just en rolig minnesbild om en Casio - ber jag om ursäkt såklart- framförallt till dg.
 
Topp