• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det här är nog den enda som är marginellt intressant för mig (bonus för blästrad boett som jag gillar). Men hade föredragit 100% svartvit. Vill prova den om Erikson tar in den. Men inget solklart köp. De andra var väl ok, men inget för mig personligen.
1604650012992.png

Jag tycker att bilderna som Sinn postat på sin Instastory är mycket bättre än de andra produktbilderna. Mer riktigt klocka och mindre bildprogram. Ser mycket mer intressant ut på de bilderna.

Skärmavbild 2020-11-06 kl. 09.37.27.png
Skärmavbild 2020-11-06 kl. 09.37.35.png
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det här är nog den enda som är marginellt intressant för mig (bonus för blästrad boett som jag gillar). Men hade föredragit 100% svartvit. Vill prova den om Erikson tar in den. Men inget solklart köp. De andra var väl ok, men inget för mig personligen.
1604650012992.png
Den var riktigt snygg! Ovanlig lösning på dagangivelse men snygg med bra balans. Bra som du säger också med blästrad boett. Hoppas dom också höjer finishen lite på dessa nya modeller också. Då skulle denna ligga i köpzonen!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Två saker som jag tycker mindre bra om på 105orna:
Ingen lume på 24h-visaren på 105 UTC.
Olika typsnitt på dag och datum på 105.

Annars var det ju kul att det kom något helt nytt, hade faktiskt inte alls förväntat mig detta :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Två saker som jag tycker mindre bra om på 105orna:
Ingen lume på 24h-visaren på 105 UTC.
Olika typsnitt på dag och datum på 105.

Annars var det ju kul att det kom något helt nytt, hade faktiskt inte alls förväntat mig detta :)

105 känns som en modernare kusin till 104, och jag håller med dig helt om lysmassa och typsnitt. Men det känns sympatiskt att man satsar på produkter och breddar sortimentet i de ”lägre” prisklasserna när majoriteten av alla märken hittar på olika sätt att bli mer premium och höja priser utan att egentligen tillföra något av substans.

Sen så har Sinn tidigare varit väldigt sparsamma med reklamfilmer vilket man efter att ha sett klippen till de nya modellerna önskat att de fortsatt med :)
 
Topp