I solljus slår den alla frostade rollarBlir nog härlig att se på i solljuset
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I solljus slår den alla frostade rollarBlir nog härlig att se på i solljuset
Underbart discoblingI solljus slår den alla frostade rollar
Nu förstår jag inte... Finns det klockor man inte behöver ??Mmm jag med hade jag bestämt för ett par dagar sedan Sen började ett lite frö gro....och nu sitter jag och funderar på vilka klockor jag inte behöver
Nej den känns ganska komplett Farligt
Jag håller dig och @rm83s svarta U50 som högst skyldiga för detta växande intresse för UX och helsvartTror du kommer bli nöjd!
En otrolig klocka tycker jag.
Svart-svart är tuffast av de tuffa.
Absolut inte! Men finansieringen kräver drastiska beslutNu förstår jag inte... Finns det klockor man inte behöver ??
Absolut inte! Men finansieringen kräver drastiska beslut
mmmmm jag vetJag håller dig och @rm83s svarta U50 som högst skyldiga för detta växande intresse för UX och helsvart
Står han utanför Erikson och skramlar till någon av nysläppen?
Va fan, fotade du mig??Står han utanför Erikson och skramlar till någon av nysläppen?
Det är ju jagStår han utanför Erikson och skramlar till någon av nysläppen?
Kunde inte låta bli
Tack Det är som att bära en tiara full av diamanter-Wow! Vilken kul tavelstruktur Grattis
Håller med och nu vill vi alla se macrobilder á la @Remofflan-Wow! Vilken kul tavelstruktur Grattis
Sen när du tagit bort skyddsplasten på glaset blir det ännu skarpare.
NÄÄÄ det kan jag väl inte göraSen när du tagit bort skyddsplasten på glaset blir det ännu skarpare.
Från SINN:s sidaJag gillar 105 UTC, men undrar hur de tänkte med tavlan ock kl 12-markeringen. Det kommer att vara svårt att avgöra vad klockan faktiskt är i mörker. Det enda man kan orientera sig med är en liten skillnad på kl 6-indexet såvitt jag kan se. Det kommer att göra avläsningen onödigt svår. Borde ha varit t ex dubbla index kl 12. Eller en självlysande Sinn-logga.
Och om jag får fylla på med lite kritik (som tidigare nämnts i tråden) så kunde UTC-visaren ha lite lume tex i spetsen och vara lite mindre dominant i förhållande till den ordinarie timvisaren. Jag är i alla fall positivt överraskad av nyheten 105 totalt sett och gillar varianten utan UTC bäst.Jag gillar 105 UTC, men undrar hur de tänkte med tavlan ock kl 12-markeringen. Det kommer att vara svårt att avgöra vad klockan faktiskt är i mörker. Det enda man kan orientera sig med är en liten skillnad på kl 6-indexet såvitt jag kan se. Det kommer att göra avläsningen onödigt svår. Borde ha varit t ex dubbla index kl 12. Eller en självlysande Sinn-logga.
Absolut. Någon form av lume på GMT visaren samt tex en triangel på ytter ringen vid 24 (och 12 på inner ringen) samt lume punkter vid 6,12 och 18 på ytterringen. Det skulle underlätta avläsningen.Och om jag får fylla på med lite kritik (som tidigare nämnts i tråden) så kunde UTC-visaren ha lite lume tex i spetsen och vara lite mindre dominant i förhållande till den ordinarie timvisaren. Jag är i alla fall positivt överraskad av nyheten 105 totalt sett och gillar varianten utan UTC bäst.
Den risken är nog väldigt hög. Grönt är snyggt men svårt i längden. Subjektivt förstås...Den är grymt fin på bild. Men kommer man tröttna på det gröna? Risk finns.
Blästrat. Stor skillnad mot borstat med betydligt mer "ruggad" look.Bra att veta. Men borstat case nu som jag fattade det.
Med rätta! Jag kanske inte gör det bättre nu, men efter några dagar med U50S så måste jag säga att om jag själv inte hade en helsvart Sinn skulle jag vara i nån slags vacuum just nu. Känns starkt beroendeframkallande och vansinnigt toolig. Seamaster PO eller Pelagos - även om jag älskar de klockorna och det såklart är lite nyhetens behag över Sinn:en - har verkligen inte varit i min tankevärld dessa dagar. U50:n sitter fäst mot armen som bettet på en rejält ilsken schäferJag håller dig och @rm83s svarta U50 som högst skyldiga för detta växande intresse för UX och helsvart
Min erfarenhet av just det där, har sedan några år börjat sova med klocka på för att på natten enkelt veta vad klockan är när jag vaknar, är att det är svårt att avgöra vilken vinkel jag har armen i när jag bara lyfter upp den för att läsa av tiden. Jag vet inte om jag har armen så att säga vinkelrätt framför mig själv eller inte. Man har ingen referens öht i totalt mörker.Från SINN:s sida
Om du har den på handen vet du förhoppningsvis vilken sida som är upp, ligger den på bordet blir det lite knepigare
Sån där måste du ju testa-ser ju ut att komma direkt från något ökenkrig.Nämen...myskanvas säljs nu i 22mm storlek. Smygrelease
Det har du rätt i. Tänkte inte på det du beskriver. Börja räkna mitt i natten i yrvaket tillstånd är inte de man önskar sig mestMin erfarenhet av just det där, har sedan några år börjat sova med klocka på för att på natten enkelt veta vad klockan är när jag vaknar, är att det är svårt att avgöra vilken vinkel jag har armen i när jag bara lyfter upp den för att läsa av tiden. Jag vet inte om jag har armen så att säga vinkelrätt framför mig själv eller inte. Man har ingen referens öht i totalt mörker.
Det där utseendet kommer att gör att jag måste ligga och räkna mig fram till hur många timmar efter klockan tolv klockan är, och dessutom kommer jag att behöva räkna ut om den är fem över, fem i, eller börjar närma sig halv -något-.
En solklar jättemiss i mina ögon. Ska den vara funktionell i mörker måste man snabbt utan att tänka efter, ha några snabba enkla referenser i tavlan som ger orienteringen direkt. Denna tavla har just ingen orientering alls. Olikt Sinn. Och dåligt tänkt. Det hade räckt med att Sinn varit självlysande så hade man vetat. Designen hade varit den samma.
Lite synd, för klockan är bra fin.
Nej, precis.Det har du rätt i. Tänkte inte på det du beskriver. Börja räkna mitt i natten i yrvaket tillstånd är inte de man önskar sig mest
105’W blev en fullträff måste jag säga, skulle vilja se den i dagsljus.Jag tycker att bilderna som Sinn postat på sin Instastory är mycket bättre än de andra produktbilderna. Mer riktigt klocka och mindre bildprogram. Ser mycket mer intressant ut på de bilderna.