• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
Nämen...myskanvas säljs nu i 22mm storlek. Smygrelease :)
AEBDB2A3-1400-43F0-844C-4D76CD646418.jpeg
Ååååh, vackert :) @ERIKSON URHANDEL får ni hem 22mm canvas vart det lider?
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
105’W blev en fullträff måste jag säga, skulle vilja se den i dagsljus.

Gällande glasringen, finns det andra bef modeller med samma material?

Jag skulle tro att vridringen ;) är i samma utförande gällande material som på U1/2 med flera, men möjligtvis att ytan är något mattare.

Nämen...myskanvas säljs nu i 22mm storlek. Smygrelease :)
AEBDB2A3-1400-43F0-844C-4D76CD646418.jpeg

Trevlig nyhet, och jag såg att även det grå alcantara-bandet nu finns i 22mm.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att bilderna som Sinn postat på sin Instastory är mycket bättre än de andra produktbilderna. Mer riktigt klocka och mindre bildprogram. Ser mycket mer intressant ut på de bilderna.

Skärmavbild 2020-11-06 kl. 09.37.27.png
Skärmavbild 2020-11-06 kl. 09.37.35.png
När det gäller 103 Sa G så gör den sig definitivt inte på bild varken hos Erikson, sinn eller dom jag själv har tagit. I närbilderna ser det gröna ut som en matta med diamanter. I verkligheten se tavlan mycket lugnare ut och glittret framträder inte lika mycket. Man får mer intrycket av att färgen varierar mellan väldigt ljus grön till nästan svart i vissa vinklar och ljus. 103 Sa G ska definitivt ses i verkligheten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Alright Bezelo 🤣 roterar mao trodde min skäl den var fixed. Gott men ingen plastvariant då utan steinhårt tyskt material.

Ja då, den är tegimenterad så borde klara av det mesta :)

Hase jag köpt en 105 UTC hade jag tagit mig en rejäl funderarde på att lämna in klockan till lämplig uris och få UTC-visaren lumad. Kanske till och med byta ut färgen på lumen kl.12 för att få en referenspunkt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja då, den är tegimenterad så borde klara av det mesta :)

Hase jag köpt en 105 UTC hade jag tagit mig en rejäl funderarde på att lämna in klockan till lämplig uris och få UTC-visaren lumad. Kanske till och med byta ut färgen på lumen kl.12 för att få en referenspunkt.
En utmärkt idé!
Tror du/vet du om Tidlösa Ur gör såna operationer?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ja då, den är tegimenterad så borde klara av det mesta :)

Hase jag köpt en 105 UTC hade jag tagit mig en rejäl funderarde på att lämna in klockan till lämplig uris och få UTC-visaren lumad. Kanske till och med byta ut färgen på lumen kl.12 för att få en referenspunkt.
Har fått för mig att SINN är lyhörda och lyssnar på kunder. Med lite påverkan kanske dom själva inser att det behövs lite modifieringar på 105:an
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nej, precis.
Har inte sovit med klockor tidigare men insett det praktiska i det.
Oftast har man annars någon form av stödbelysning, men är det verkligen beckmörkt så dör alla referenser runt omkring.
Jämför t ex med UX. Med dubbelindex kl 12 så har du direkt en referens.

105 UTC har ju dessutom den pyttelilla referens som finns kl 6. Inte så smart när vår tidräkning utgår från kl 12...

Otyskt. O-Sinn-igt.
Jag får skriva en rad till Tim.

Hälsa Tim att de omedelbart borde plocka ner de ofattbart usla filmerna om de nya modellerna. De skadar märket mer än vad de hjälper.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lothar sitter ju bara och småpratar lite.
Känns lite som Malouprogrammen :)
Mysigt!

Nej, katastrof. Speciellt med dubbningen. Nästan provocerande dåligt faktiskt.

Jag uppskattar att Sinn fram till nu inte har försökt addera värde till märket genom tomma kampanjer, eller som Kern när han var på IWC helt ogenerat står och föreläser om hur man kan höja priserna genom snygga reklamkampanjer med värdeladdade ord, bilder och personer.

Vad man nu vill få ut av de här ”samtalen" är för mig en gåta och jag tycker på riktigt att det är dåligt för varumärket.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nej, katastrof. Speciellt med dubbningen. Nästan provocerande dåligt faktiskt.

Jag uppskattar att Sinn fram till nu inte har försökt addera värde till märket genom tomma kampanjer, eller som Kern när han var på IWC helt ogenerat står och föreläser om hur man kan höja priserna genom snygga reklamkampanjer med värdeladdade ord, bilder och personer.

Vad man nu vill få ut av de här ”samtalen" är för mig en gåta och jag tycker på riktigt att det är dåligt för varumärket.
Lär ju vara någon på marknadsavdelningen som fått för sig att man sådär lagom efter alla andra ska köra lite ”vlogg”-aktigt... :) (lite som kommunerna som startar en youtube-kanal)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nej, katastrof. Speciellt med dubbningen. Nästan provocerande dåligt faktiskt.

Jag uppskattar att Sinn fram till nu inte har försökt addera värde till märket genom tomma kampanjer, eller som Kern när han var på IWC helt ogenerat står och föreläser om hur man kan höja priserna genom snygga reklamkampanjer med värdeladdade ord, bilder och personer.

Vad man nu vill få ut av de här ”samtalen" är för mig en gåta och jag tycker på riktigt att det är dåligt för varumärket.
De dubbade är ju komik på hög nivå.
Ungefär som Kinder egg's på svenska.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nej, katastrof. Speciellt med dubbningen. Nästan provocerande dåligt faktiskt.

Jag uppskattar att Sinn fram till nu inte har försökt addera värde till märket genom tomma kampanjer, eller som Kern när han var på IWC helt ogenerat står och föreläser om hur man kan höja priserna genom snygga reklamkampanjer med värdeladdade ord, bilder och personer.

Vad man nu vill få ut av de här ”samtalen" är för mig en gåta och jag tycker på riktigt att det är dåligt för varumärket.
Det var iallafall fina bilder från luften :D
 
Topp