• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har ni någon erfarenhet av att färga sömmar på ett armband och kan komma med lite tips och trix?

Skulle vilja att mina vita sömmar blir mörkgråa. På utsidan alltså :).

20201111_183154.jpg
Vi behöver nog flera bilder på 856:an med det bandet :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ok tack. Vilken tur att jag inte bara testade👍.

Bild med fokus på tråden :D.

1605120253312.png
Den ser väldigt blank ut så det är nog "plast". Trådänden är brukar isf vara "smält" på baksidan av bandet. 👌

Tuschpenna?
Finns ju märkpennor som fäster på det mesta?
Allt "går" ju men plaster brukar vara svårt att måla på. Slutresultat och hållbarhet blir sällan speciellt bra. :bookworm:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nättare? 😂 Då blir det bara 556 kvar, dom andra är samma diameter som 103:an. Du borde nog iallafall ha....
Diametern funkar på 103 och 104 pga boettformen och bandhornens utformning. Men höjdskillnaden är som du vet avsevärd. Tänker om det ska bli min ”daily driver” så blir 356/103 lite för klumpiga.
Upplevde nog att det mest var höjden på 356:an som gjorde att @Remofflan lät den gå?
Delvis, det var också att jag inte fick någon bra känsla. Dels för att jag saknade den inramning 103:ans svarta bezel gav, dels för att texten FLIEGER (pilot) står för något jag inte kan identifiera mig med. Jag har aldrig varit flygrädd, men heller aldrig känt någon dragning till flyg eller att bli pilot.

Ibland tänker jag på öppningsscenen i The Dark Knight. Läskigt realistisk och skrämmande.
Förstår. Det krävs ju rejäla armar för att bära en kronograf 😃
:) Ja, just höjden gör ju att den ser lite större ut på min smala arm, men 103:an är lite mer balanserad med sin boett, som är uppdelad i flera segment: glas, vridring, och blandning av polerade och borstade ytor.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Diametern funkar på 103 och 104 pga boettformen och bandhornens utformning. Men höjdskillnaden är som du vet avsevärd. Tänker om det ska bli min ”daily driver” så blir 356/103 lite för klumpiga.

Delvis, det var också att jag inte fick någon bra känsla. Dels för att jag saknade den inramning 103:ans svarta bezel gav, dels för att texten FLIEGER (pilot) står för något jag inte kan identifiera mig med. Jag har aldrig varit flygrädd, men heller aldrig känt någon dragning till flyg eller att bli pilot.

Ibland tänker jag på öppningsscenen i The Dark Knight. Läskigt realistisk och skrämmande.

:) Ja, just höjden gör ju att den ser lite större ut på min smala arm, men 103:an är lite mer balanserad med sin boett, som är uppdelad i flera segment: glas, vridring, och blandning av polerade och borstade ytor.
Min 756 är som att ha en liten snusdosa på handleden. Blev mycket bättre med länk, balanserar vikten.
Har ju varit uppe förr och att få ner höjden till 13-13,5mm borde inte vara en omöjlighet även på kronografer....eller?
Försäljningen skulle nog gå rakt upp.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det här med att köpa saker.
När jag var tretton och hade just fått min första lön. Den brände bra i plånboken och jag ville köpa något dyrt.
Då sa min pappa;
"-Vänta en månad. Känner du samma sak då, köp den."
Den sägningen håller fortfarande 😊
 
Topp