Vi behöver nog flera bilder på 856:an med det bandetHar ni någon erfarenhet av att färga sömmar på ett armband och kan komma med lite tips och trix?
Skulle vilja att mina vita sömmar blir mörkgråa. På utsidan alltså .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi behöver nog flera bilder på 856:an med det bandetHar ni någon erfarenhet av att färga sömmar på ett armband och kan komma med lite tips och trix?
Förstår. Det krävs ju rejäla armar för att bära en kronografUpplevde nog att det mest var höjden på 356:an som gjorde att @Remofflan lät den gå?
Det finns ett par tidigare i tråden. Men jag är inte den som är den.Vi behöver nog flera bilder på 856:an med det bandet
Har ni någon erfarenhet av att färga sömmar på ett armband och kan komma med lite tips och trix?
Det ser ut att vara polyestertråd och då blir det tyvärr svårt att färga.@SpaceAce några idéer på detta?
Ok tack. Vilken tur att jag inte bara testade.Det ser ut att vara polyestertråd och då blir det tyvärr svårt att färga.
Sprätta och byta tråd går ju alltid...
Tuschpenna?Ok tack. Vilken tur att jag inte bara testade.
Bild med fokus på tråden .
Den ser väldigt blank ut så det är nog "plast". Trådänden är brukar isf vara "smält" på baksidan av bandet.Ok tack. Vilken tur att jag inte bara testade.
Bild med fokus på tråden .
Allt "går" ju men plaster brukar vara svårt att måla på. Slutresultat och hållbarhet blir sällan speciellt bra.Tuschpenna?
Finns ju märkpennor som fäster på det mesta?
Diametern funkar på 103 och 104 pga boettformen och bandhornens utformning. Men höjdskillnaden är som du vet avsevärd. Tänker om det ska bli min ”daily driver” så blir 356/103 lite för klumpiga.Nättare? Då blir det bara 556 kvar, dom andra är samma diameter som 103:an. Du borde nog iallafall ha....
Delvis, det var också att jag inte fick någon bra känsla. Dels för att jag saknade den inramning 103:ans svarta bezel gav, dels för att texten FLIEGER (pilot) står för något jag inte kan identifiera mig med. Jag har aldrig varit flygrädd, men heller aldrig känt någon dragning till flyg eller att bli pilot.Upplevde nog att det mest var höjden på 356:an som gjorde att @Remofflan lät den gå?
Ja, just höjden gör ju att den ser lite större ut på min smala arm, men 103:an är lite mer balanserad med sin boett, som är uppdelad i flera segment: glas, vridring, och blandning av polerade och borstade ytor.Förstår. Det krävs ju rejäla armar för att bära en kronograf
Min 756 är som att ha en liten snusdosa på handleden. Blev mycket bättre med länk, balanserar vikten.Diametern funkar på 103 och 104 pga boettformen och bandhornens utformning. Men höjdskillnaden är som du vet avsevärd. Tänker om det ska bli min ”daily driver” så blir 356/103 lite för klumpiga.
Delvis, det var också att jag inte fick någon bra känsla. Dels för att jag saknade den inramning 103:ans svarta bezel gav, dels för att texten FLIEGER (pilot) står för något jag inte kan identifiera mig med. Jag har aldrig varit flygrädd, men heller aldrig känt någon dragning till flyg eller att bli pilot.
Ibland tänker jag på öppningsscenen i The Dark Knight. Läskigt realistisk och skrämmande.
Ja, just höjden gör ju att den ser lite större ut på min smala arm, men 103:an är lite mer balanserad med sin boett, som är uppdelad i flera segment: glas, vridring, och blandning av polerade och borstade ytor.
Om jag skulle få välja just nu;Sinn vänner! Funderar på att komplettera min 556a med något, troligen en Sinn.
Kan inte riktigt bestämma mig, chrono, dykare eller en flygare.... Vore kul att höra vad ni tycker blivit en schysst Sinn duo med denna?
Sinn vänner! Funderar på att komplettera min 556a med något, troligen en Sinn.
Kan inte riktigt bestämma mig, chrono, dykare eller en flygare.... Vore kul att höra vad ni tycker blivit en schysst Sinn duo med denna?
Lätt val en 103:a passar till alltSinn vänner! Funderar på att komplettera min 556a med något, troligen en Sinn.
Är inte höjdrädd när det gäller klockor - äger ju en 756För er som är lite höjdrädda (@Remofflan @Dr. D ) vad sägs om denna 5,5mm hög ? lite OT eftersom det inte är en SINN men den är platt
Det förstår jag, måste bara retas liteÄr inte höjdrädd när det gäller klockor - äger ju en 756
Men tror skillnaden mellan 13 och 15 gör stor skillnad på de flesta handleder.
Mätte på den manuella 103:an 14,6 mm hög 103:an med automat 16,8 mm. Manuella verk blir lite tunnareÄr inte höjdrädd när det gäller klockor - äger ju en 756
Men tror skillnaden mellan 13 och 15 gör stor skillnad på de flesta handleder.
Mycket fina, hade gärna haft en med panda dialLätt val en 103:a passar till allt
Haha då skulle man ju inte kunna skilja på oss på forumet ju!Jag tycker att @JoelD ´s kombo med 556A och U50SDR är svårslagen.
Håller med till 100% panda är toppen. Hoppas SINN kommer med en panda modell av 103:an något som liknar SINN 4ATM eller Rolex 6263Mycket fina, hade gärna haft en med panda dial
Tokgillar UX:en som jag tog över från @Blackpercy - så om du vill ha något unikt är det en sjuk dykare på alla sätt och visKikat endel på den, helsvart pvd är hård med. Måste testa live och se hur den bärs
Jag och @Dr. D vet hur det kännsHaha då skulle man ju inte kunna skilja på oss på forumet ju!
Tror @Michael. inom en nära framtid kommer besöka Sundbyberg. Finns tydligen någon affär där som säljer tyska ⏱På tal om 556A och U50 då....
Vilken Sinn klocka ska du vänta en månad med at köpa?Det här med att köpa saker.
När jag var tretton och hade just fått min första lön. Den brände bra i plånboken och jag ville köpa något dyrt.
Då sa min pappa;
"-Vänta en månad. Känner du samma sak då, köp den."
Den sägningen håller fortfarande