• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Sen jag kommit på att verktygsklockan ska ha stålband blev det som en ny klocka.

1605168728300.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Morgen! Den klockan är så fin! Kanske måste lufta den en vända.....kan man ha en klocka på varje arm utan att bli inspärrad?? :cool:
Du är nog inte ensam att på riktigt tänka att det skulle sitta fint med två ibland. Just börjat använda stålklockan igen och dessutom nytt läder på den andra...... Men dom som inte är formade i detta forum ringer nog proffessionel hjälp:) .
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Du är nog inte ensam att på riktigt tänka att det skulle sitta fint med två ibland. Just börjat använda stålklockan igen och dessutom nytt läder på den andra...... Men dom som inte är formade i detta forum ringer nog proffessionel hjälp:) .
Behöver man proffetionel hjälp för att sätta på sig två klockor ? :confused:
 
Vet inte om det här OK per forumstandard (isf förlåt), MEN..

Eftersom det går tvärlångsamt på Köp&Sälj kastar jag ut en olivkvist här: någon som har en 556 liggandes och känner att den var roligare förr? Har en Tudor Prince Oysterdate i dyngfint skick som vi kan använda som hjälpmedel vid byte! PM så snackar vi mer! :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Vet inte om det här OK per forumstandard (isf förlåt), MEN..

Eftersom det går tvärlångsamt på Köp&Sälj kastar jag ut en olivkvist här: någon som har en 556 liggandes och känner att den var roligare förr? Har en Tudor Prince Oysterdate i dyngfint skick som vi kan använda som hjälpmedel vid byte! PM så snackar vi mer! :)
Tror att jag såg några hos @ERIKSON URHANDEL som dom vill bli av med, dom tar inbyten också ;)
 

Berqa

Breitling
Hallå tråden. Jag har ett ”problem”. Köpte en 104a för ett par år sedan nu vilket blev starten på klockintresset generellt men framförallt Sinnintresset. Valde 104an för att jag gillar det krispiga svartvita utseendet och för att den är lite mittimellan på ett bra sätt, lite toolig om man vill men funkar fint i finare sammanhang. Mitt problem är nu vilken Sinn-modell som jag ska kombinera med 104an. Gillar verkligen ALLA modeller så det är svårt att välja. Ska man gå på en EZM3 tex eller en 556A, kanske RS tom. Vilken modell skulle ni kombinera med 104 ST SA I?
670D7D1A-B2DC-488F-B156-56C61BFD155C.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hallå tråden. Jag har ett ”problem”. Köpte en 104a för ett par år sedan nu vilket blev starten på klockintresset generellt men framförallt Sinnintresset. Valde 104an för att jag gillar det krispiga svartvita utseendet och för att den är lite mittimellan på ett bra sätt, lite toolig om man vill men funkar fint i finare sammanhang. Mitt problem är nu vilken Sinn-modell som jag ska kombinera med 104an. Gillar verkligen ALLA modeller så det är svårt att välja. Ska man gå på en EZM3 tex eller en 556A, kanske RS tom. Vilken modell skulle ni kombinera med 104 ST SA I?
670D7D1A-B2DC-488F-B156-56C61BFD155C.jpeg

Jag hade definitivt gått på 556. 104 och Ezm3 har samma boett, så för att få större variation är 556 mitt förstaval av de två.


Fantastiskt bra på sailcloth!!! Även på svart nato. Avstår från att skriva vad jag tycker om kombon med mesh 😁 💛
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hallå tråden. Jag har ett ”problem”. Köpte en 104a för ett par år sedan nu vilket blev starten på klockintresset generellt men framförallt Sinnintresset. Valde 104an för att jag gillar det krispiga svartvita utseendet och för att den är lite mittimellan på ett bra sätt, lite toolig om man vill men funkar fint i finare sammanhang. Mitt problem är nu vilken Sinn-modell som jag ska kombinera med 104an. Gillar verkligen ALLA modeller så det är svårt att välja. Ska man gå på en EZM3 tex eller en 556A, kanske RS tom. Vilken modell skulle ni kombinera med 104 ST SA I?
670D7D1A-B2DC-488F-B156-56C61BFD155C.jpeg

Åh vad kul att får börja bygga upp sin klocksamling! Jag vill också börja om!
- 556A :).
Då har du, enligt mig, de två tydligaste Sinn urtavlorna.
 

Berqa

Breitling
Åh vad kul att får börja bygga upp sin klocksamling! Jag vill också börja om!
- 556A :).
Då har du, enligt mig, de två tydligaste Sinn urtavlorna.
Ja det är kul att fundera, planera och leta info om nästa ev köp! Sen bidrar den härliga entusiasmen i den här tråden verkligen. 556A ligger verkligen högt på listan. I framtiden skulle jag gärna ha någon kronograf med lite militärvibbar, typ 158 eller 256 med svart bezel också😃
 
Topp