• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
🎵 Jag vill köpa Sinn, tråden.
Jag vill köpa Sinn, tråden, när jag har bestämt mig. 🎶


Eller ja, jag känner köpsuget – nej, behovet! Kanske skulle huggit 103:an. För sent nu. Nu blickar vi framåt. Jag vill egentligen ha något nättare, och då ligger 556i, 104i och U50 bra till. :) Man kan inte sluta med Sinn, eller inte jag. ”Once a Sinner”, som de säger i klockbranschen.

Haha, hur tror du att jag känner mig om 103:an. Årets deal dummade jag bort :D

Det här med att köpa saker.
När jag var tretton och hade just fått min första lön. Den brände bra i plånboken och jag ville köpa något dyrt.
Då sa min pappa;
"-Vänta en månad. Känner du samma sak då, köp den."
Den sägningen håller fortfarande 😊

Smart farsa du har! När jag var student hade jag spenderar pengarna på ett annat konto (i en annan bank) så om jag ville köpa något så fick jag snällt föra över pengarna till kortkontot och samtidigt fundera över köpet i ett dygn :)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
De verkar ha snott idén gällande tavelstrukturen från den limiterade Singapore-356 som kom förra året som det för övrigt såldes är ruskigt billigt på C24 för ca två veckor sedan.

Skärmavbild 2020-10-11 kl. 12.25.00.png


Screenshot_20201112_122302.jpg
Det var längesen jag gick igång så mycket på en kronograf! Den här var sjukt snygg!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Två dagar klarade min U50 innan den stannade. Verkar som att rotorn kanske inte går runt. Suck.:rolleyes: Håller tummarna att det är något enkelt så att den slipper åka till Tyskland.
Fy vad jag inte vill se sånt hända! Det är inte första gången det strular för Sinn. Tyvärr. Visst, det händer alla, även andra märken. Men Sinn säljer i min värld inte på design utan främst funktion.
Bättring Sinn!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Två dagar klarade min U50 innan den stannade. Verkar som att rotorn kanske inte går runt. Suck.:rolleyes: Håller tummarna att det är något enkelt så att den slipper åka till Tyskland.

Fy vad jag inte vill se sånt hända! Det är inte första gången det strular för Sinn. Tyvärr. Visst, det händer alla, även andra märken. Men Sinn säljer i min värld inte på design utan främst funktion.
Bättring Sinn!
Ledsen att behöva göra dig besviken men alla garantiärenden skickas ner till Tyskland oavsett hur enkelt det är att åtgärda. @ERIKSON URHANDEL bekräftade väl detta tidigare i tråden då de skrev att man inte ens ruckade Sinn (vilket är en väldigt enkel åtgärd) eftersom man då förlorar garantin p.g.a. att det bryter mot Sinns villkor och att ingen annan än Sinn själva får öppna klockorna. 🥲
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ledsen att behöva göra dig besviken men alla garantiärenden skickas ner till Tyskland oavsett hur enkelt det är att åtgärda. @ERIKSON URHANDEL bekräftade väl detta tidigare i tråden då de skrev att man inte ens ruckade Sinn (vilket är en väldigt enkel åtgärd) eftersom man då förlorar garantin p.g.a. att det bryter mot Sinns villkor och att ingen annan än Sinn själva får öppna klockorna. 🥲
Hm, när jag pratade med Erikson tidigare idag så lät det annorlunda... Ska förbi snart så får se vart det landar.

Men har sån otur med klockor så blir knappt ens förvånad. Den stannade knappt två dygn efter att jag lämnade butiken, lite drygt gångreserven alltså, så var den fullt uppdragen när jag gick därifrån så fungerade den nog som den skulle några timmar (om det nu är så att rotorn stannat helt).
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hm, när jag pratade med Erikson tidigare idag så lät det annorlunda... Ska förbi snart så får se vart det landar.

Men har sån otur med klockor så blir knappt ens förvånad. Den stannade knappt två dygn efter att jag lämnade butiken, lite drygt gångreserven alltså, så var den fullt uppdragen när jag gick därifrån så fungerade den nog som den skulle några timmar (om det nu är så att rotorn stannat helt).
Samma verk som i min 856B uhr. SW300.
Svårt att höra något från den.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hm, när jag pratade med Erikson tidigare idag så lät det annorlunda... Ska förbi snart så får se vart det landar.

Men har sån otur med klockor så blir knappt ens förvånad. Den stannade knappt två dygn efter att jag lämnade butiken, lite drygt gångreserven alltså, så var den fullt uppdragen när jag gick därifrån så fungerade den nog som den skulle några timmar (om det nu är så att rotorn stannat helt).
Märkligt. Hoppas att det löser sig snabbt och smidigt i alla fall. 😊
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Löste sig! Det var en verktunga som håller verket som låg lite snett och därmed hindrade rotorn från att röra sig fritt. Mycket snyggt hanterat av Erikson - topp!
Googlade verktunga och högst upp kom;
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vilken pappskalle jag är. Såklart. Bara lyckats faila på det. Var så fokuserad på dagen
Bidrar ju till ett skratt i vardagen, så ingen skada skedd där! 😁

Tricket att lyckas bra är att dra minutvisaren minst 5 min förbi tiden du ska ställa in, ha sekundvisaren kl 12, och sen backa tillbaka till exakt tid med minutvisaren.

Hela poängen med detta är just att eliminera det du drabbades av här. Gör man inte så här utan vrider fram medsols till rätt tid och sen trycker igång klockan, kommer spelet som då maximerats mellan kugghjulen att ta mellan 10 o 20 sekunder på sig att elimineras, dvs minutvisaren rör sig knappt under ca 15 sekunder innan den börjar vrida sig. M a o blir då minutvisaren omedelbart osynkroniserad med sekundvisaren. Som på din bild.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Bidrar ju till ett skratt i vardagen, så ingen skada skedd där! 😁

Tricket att lyckas bra är att dra minutvisaren minst 5 min förbi tiden du ska ställa in, ha sekundvisaren kl 12, och sen backa tillbaka till exakt tid med minutvisaren.

Hela poängen med detta är just att eliminera det du drabbades av här. Gör man inte så här utan vrider fram medsols till rätt tid och sen trycker igång klockan, kommer spelet som då maximerats mellan kugghjulen att ta mellan 10 o 20 sekunder på sig att elimineras, dvs minutvisaren rör sig knappt under ca 15 sekunder innan den börjar vrida sig. M a o blir då minutvisaren omedelbart osynkroniserad med sekundvisaren. Som på din bild.
Aha, stort tack! Ska testa asap
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Bidrar ju till ett skratt i vardagen, så ingen skada skedd där! 😁

Tricket att lyckas bra är att dra minutvisaren minst 5 min förbi tiden du ska ställa in, ha sekundvisaren kl 12, och sen backa tillbaka till exakt tid med minutvisaren.

Hela poängen med detta är just att eliminera det du drabbades av här. Gör man inte så här utan vrider fram medsols till rätt tid och sen trycker igång klockan, kommer spelet som då maximerats mellan kugghjulen att ta mellan 10 o 20 sekunder på sig att elimineras, dvs minutvisaren rör sig knappt under ca 15 sekunder innan den börjar vrida sig. M a o blir då minutvisaren omedelbart osynkroniserad med sekundvisaren. Som på din bild.
Det här hade jag inte en susning om så tack för tipset!
Sinntråden levererar som vanligt :)
 
Topp