• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

HSK

Patek
2-Faktor
Löste sig! Det var en verktunga som håller verket som låg lite snett och därmed hindrade rotorn från att röra sig fritt. Mycket snyggt hanterat av Erikson - topp!
Skönt att det löste sig så smidigt! 👍Men det betyder alltså att @ERIKSON URHANDEL skruvar på klockorna ibland, trots att det alltid ska gå via Sinn? 🤔

Missförstå mig inte, det är så klart jättebra i så fall och supersmidigt för kunderna men jag blev bara lite förvånad då de senast för ett par veckor sedan skrev att de inte ens ruckar Sinn för att allting måste gå via tillverkarens egna servicecenter. De kanske har släppts lite på kraven p.g.a. COVID-19? Jag hoppas och antar att det i alla fall inte påverkar garantin som de skrev tidigare.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Skönt att det löste sig så smidigt! 👍Men det betyder alltså att @ERIKSON URHANDEL skruvar på klockorna ibland, trots att det alltid ska gå via Sinn? 🤔

Missförstå mig inte, det är så klart jättebra i så fall och supersmidigt för kunderna men jag blev bara lite förvånad då de senast för ett par veckor sedan skrev att de inte ens ruckar Sinn för att allting måste gå via tillverkarens egna servicecenter. De kanske har släppts lite på kraven p.g.a. COVID-19? Jag hoppas och antar att det i alla fall inte påverkar garantin som de skrev tidigare.
Gas eller oljefyllda öppnade dom inte så sent som i år iaf.
 
  • Like
Reactions: HSK

Michael.

Rolex
Fick bli en Eriksberg :)
IMG_20201112_191412.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Måste ju vara någon designbyrå som tar fram olika idéer och sen går ut och säljer koncept.
Jobbat en del med vin, där finns en uppsjö av byråer som hjälper vinimportörer med att ta fram olika förslag på till exempel vitt vin från Nya Zeeland; ofta lite dimmiga och med hav...

Olika visare, olika vridringar, olika boetter, olika länkar, kronskydd vs. inte kronskydd, olika datumplacering, olika index.

Det går inte att uppfinna hjulet hur många gånger som helst, man det är synd att Sinn valde orange som färg. Dels då man hittills har haft det till sina IFR-klockor som kontrastfärg till övriga nyanser inne i en cockpit, och dels för att det kommer komma paralleller till Explorer II och andra gmt-klockor med vit tavla och oranga visare. En blå eller röd visare hade varit både snyggare men även roligare för en UTC-klocka.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Olika visare, olika vridringar, olika boetter, olika länkar, kronskydd vs. inte kronskydd, olika datumplacering, olika index.

Det går inte att uppfinna hjulet hur många gånger som helst, man det är synd att Sinn valde orange som färg. Dels då man hittills har haft det till sina IFR-klockor som kontrastfärg till övriga nyanser inne i en cockpit, och dels för att det kommer komma paralleller till Explorer II och andra gmt-klockor med vit tavla och oranga visare. En blå eller röd visare hade varit både snyggare men även roligare för en UTC-klocka.
Såklart - tyckte de var lika bara. Ska bli roligt att få klämma på en snart :)
 
Topp