• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Klipper man för mkt får man köpa nytt!
16055377938325338953340926262218.jpg
16055378540845879953578038882668.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det kan vara en prövning att montera gummi eller länk på en U-serie. Lägg det åt sidan en stund och hämta krafter om det jäklas. Och för allt i världen montera rätt ände av gummit på rätt plats på klockan så du inte måste göra om det. You can do this!
Verkligen - hoppas du @DIR behöll lugnet och hade bra verktyg förutom en riktig klockfilt! En sån vill jag också ha :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor

Marksan

Cartier
2-Faktor
Funderar på jul klocka. Vad tycker församlingen?

Ska jag satsa på en panda SINN eller en Speedmaster?

1605636619549.png

Den där är skitsnygg. Nu blir jag kanske bannad från Sinntråden för resten av mitt liv, men jag tror ändå att Speedyn vinner alla gånger. Jag har haft flera Sinn och har en 203 och 857 just nu, absolut fina klockor, men sen jag köpte en Speedmaster i våras är det den som sitter på handleden 99% av tiden.
 

UncleBear

Panerai
Har kört den här sedan 15 år tillbaka. Lite roligare än speedmaster...
8099D6E8-ECE0-482A-9B68-BFC077771C78.jpeg
Inte samma länk på min, rastar en H-länk tillsammans med andra armband.
Vill du har mer info så skicka PM om du önskar mer foto på box och tillbehör, kommer ev att sälja liknande den här med en priside runt 15 tkr...

edit: menad som svar till @perhog
 
Senast ändrad:

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Funderar på jul klocka. Vad tycker församlingen?

Ska jag satsa på en panda SINN eller en Speedmaster?

1605636619549.png
Speedmaster, alla dagar i veckan och två gånger på söndagar! Sinn’en må vara ”roligare” och ovanligare, men Speedmastern är snyggare på alla punkter och har historian. En av de stora klassikerna. Jag hade en själv i dryga femton år och saknar den emellanåt.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Den där är skitsnygg. Nu blir jag kanske bannad från Sinntråden för resten av mitt liv, men jag tror ändå att Speedyn vinner alla gånger. Jag har haft flera Sinn och har en 203 och 857 just nu, absolut fina klockor, men sen jag köpte en Speedmaster i våras är det den som sitter på handleden 99% av tiden.
Är egentligen sugen på två speedys, dels första i rymden och den vanliga månklockan med plexi. Klart du inte blir bannad, klocknördar måste ha flera gudar 😃
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har kört den här sedan 15 år tillbaka. Lite roligare än speedmaster...
8099D6E8-ECE0-482A-9B68-BFC077771C78.jpeg
Inte samma länk på min, rastar en H-länk tillsammans med andra armband.
Vill du har mer info så skicka PM om du önskar mer foto på box och tillbehör, kommer ev att sälja liknande den här med en priside runt 15 tkr...

edit: menig som svar till @perhog
Den finns också med på en framtida önskelista.. 🤔 ( börjar bli dyrt nu)
 
Topp