• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Otori

Cartier
2-Faktor
Lördagsmys

20201114_201749.jpg
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Tack, jag är så nöjd med klockan. Den sitter så bra på handleden.

Jag vet inte hur ni gör, om ni sover med klockan på eller ej. Vissa klockor kan vara obekväma att sova med men inte denna klocka, en prefekt sovaklocka:)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hur mäter du så exakt?? berätta
Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. 😊 Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock? 😂
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. 😊 Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock? 😂
ok. Tack ska testa. Rent spontant tycker jag att mina klockor med valjoux verk håller tiden bäst. Ju äldre desto bättre
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. 😊 Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock? 😂
Körde Excel och rl.se en vecka - skitjobbigt.
Toolwatch funkar helt okej.
Nu använder jag min UX för att kolla de andra 😁
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. 😊 Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock? 😂
Ja......erkänner!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Då funderar jag på att köpa den ;)
Innan mitt klockintresse vaknade på vårkanten, hade den legat i nån låda rätt länge. Köpte länken och blev nykär.
När jag läste tråden med första fotot på KS inser jag att i grenen "flippa klockor" är troligen något jag aldrig kommer få svart bälte i 😂.
Har ju endast sålt en klocka och gett bort en klocka i mitt liv.
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Funderade på en ultraljudstvätt till klockorna men valde att avstå efter att ha läst på forat om hur olämpligt det kan vara för urverket. Därför spolade jag upp riktigt varmt vatten i en bunke och tillsatte diskmedel (yes), doppade 857 och gick sedan lös med en tandborste istället.

Varning, ha inte för varmt! Den svarta ringens klister började mjukna och lumetriangeln klockan tolv lossnade. Passade på att finrikta ringen som fastnade direkt tempen sjunkit. Även lumetriangeln fastnade efter jag lagt tillbaka den. Tur att jag hittade den i bunken! Så ingen skada skedd men lite vardagsdramatik:).

Bild på nytvättad 857 UTC i det fria.

1605439022220.png
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Funderade på en ultraljudstvätt till klockorna men valde att avstå efter att ha läst på forat om hur olämpligt det kan vara för urverket. Därför spolade jag upp riktigt varmt vatten i en bunke och tillsatte diskmedel (yes), doppade 857 och gick sedan lös med en tandborste istället.

Varning, ha inte för varmt! Den svarta ringens klister började mjukna och lumetriangeln klockan tolv lossnade. Passade på att finrikta ringen som fastnade direkt tempen sjunkit. Även lumetriangeln fastnade efter jag lagt tillbaka den. Tur att jag hittade den i bunken! Så ingen skada skedd men lite vardagsdramatik:).

Bild på nytvättad 857 UTC i det fria.

1605439022220.png
All hud på händerna är bortskållad men klockan klarade sig..! Happy days!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Funderade på en ultraljudstvätt till klockorna men valde att avstå efter att ha läst på forat om hur olämpligt det kan vara för urverket. Därför spolade jag upp riktigt varmt vatten i en bunke och tillsatte diskmedel (yes), doppade 857 och gick sedan lös med en tandborste istället.

Varning, ha inte för varmt! Den svarta ringens klister började mjukna och lumetriangeln klockan tolv lossnade. Passade på att finrikta ringen som fastnade direkt tempen sjunkit. Även lumetriangeln fastnade efter jag lagt tillbaka den. Tur att jag hittade den i bunken! Så ingen skada skedd men lite vardagsdramatik:).

Bild på nytvättad 857 UTC i det fria.

1605439022220.png
Kan du definiera "riktigt varmt"?
Otroligt(eller Oroligt) att saker lossnar 😰
 
Topp