Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra proportioner för din handled!Lördagsmys
Din fru har god smak!Testar frugans 356, så nätt den är!
Familjen Sinn!Ordnung muss Sinn!
Oj... Vet inte om du vill höra detta men efter 10 dagar ligger jag på +0,31 spd. Orimligt bra! aldrig varit över +/-1 vid något tillfälle.Hur mycket saktar/fortar sig era Sinnar med SW300-verket? Min är nu på +20 spd vilket känns väl högt.
Har SW300-1 i min 856B-uhr, tror enda skillnaden mellan SW300 och SW300 är tjockleken, 300-1 är lite tunnare.Hur mycket saktar/fortar sig era Sinnar med SW300-verket? Min är nu på +20 spd vilket känns väl högt.
Efter 4-5dagar så ligger jag på +4.2sek (allt som allt) ca: +1spdHur mycket saktar/fortar sig era Sinnar med SW300-verket? Min är nu på +20 spd vilket känns väl högt.
Hur mäter du så exakt?? berättaHar SW300-1 i min 856B-uhr, tror enda skillnaden mellan SW300 och SW300 är tjockleken, 300-1 är lite tunnare.
Första dagarna svingade den rätt bra kanske upp till 10-12spd men nu ligger den stadigt på 1-2spd.
Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock?Hur mäter du så exakt?? berätta
Är det inte bra konstigt att det inte finns någon panda/reverse panda variant i sortimentet?
revers panda finnsÄr det inte bra konstigt att det inte finns någon panda/reverse panda variant i sortimentet?
Okej visst finns 903 och nu även R500.
ok. Tack ska testa. Rent spontant tycker jag att mina klockor med valjoux verk håller tiden bäst. Ju äldre desto bättreDet finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock?
Körde Excel och rl.se en vecka - skitjobbigt.Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock?
Om du lyckas beställa en sån - grattisrevers panda finns
Dyker upp på den begnagda marknaden ibland till skyhöga priserOm du lyckas beställa en sån - grattis
Haha, jo det är sant, men tänkte i ordinarie sortimentetDyker upp på den begnagda marknaden ibland till skyhöga priser
Ja......erkänner!Det finns smidiga appar som WatchCheck och ToolWatch där man bara trycker på en knapp när sekundvisaren på klockan t.ex. når tolvslaget och så räknar appen ut avvikelsen sedan senaste mätningen. Men det var väl även någon här i tråden som lever efter den gamla skolan och körde med fröken Ur och ett anteckningsblock?
OT du hittar så mycket konstigt.. Hur fick du fram det där?? Funkar inte på min dator i alla fall. (fast jag är ju inte dator kompatibel)OT; Har C24 gått och blivit säljare?
Tror dom sparar gamla klassiker till specialutgåvor.Haha, jo det är sant, men tänkte i ordinarie sortimentet
På en sparad sökning(Sinn) i mobilappen.OT du hittar så mycket konstigt.. Hur fick du fram det där?? Funkar inte på min dator i alla fall. (fast jag är ju inte dator kompatibel)
Då funderar jag på att köpa denIgår kväll funderade jag på att sälja den
Innan mitt klockintresse vaknade på vårkanten, hade den legat i nån låda rätt länge. Köpte länken och blev nykär.Då funderar jag på att köpa den
All hud på händerna är bortskållad men klockan klarade sig..! Happy days!Funderade på en ultraljudstvätt till klockorna men valde att avstå efter att ha läst på forat om hur olämpligt det kan vara för urverket. Därför spolade jag upp riktigt varmt vatten i en bunke och tillsatte diskmedel (yes), doppade 857 och gick sedan lös med en tandborste istället.
Varning, ha inte för varmt! Den svarta ringens klister började mjukna och lumetriangeln klockan tolv lossnade. Passade på att finrikta ringen som fastnade direkt tempen sjunkit. Även lumetriangeln fastnade efter jag lagt tillbaka den. Tur att jag hittade den i bunken! Så ingen skada skedd men lite vardagsdramatik.
Bild på nytvättad 857 UTC i det fria.
Kan du definiera "riktigt varmt"?Funderade på en ultraljudstvätt till klockorna men valde att avstå efter att ha läst på forat om hur olämpligt det kan vara för urverket. Därför spolade jag upp riktigt varmt vatten i en bunke och tillsatte diskmedel (yes), doppade 857 och gick sedan lös med en tandborste istället.
Varning, ha inte för varmt! Den svarta ringens klister började mjukna och lumetriangeln klockan tolv lossnade. Passade på att finrikta ringen som fastnade direkt tempen sjunkit. Även lumetriangeln fastnade efter jag lagt tillbaka den. Tur att jag hittade den i bunken! Så ingen skada skedd men lite vardagsdramatik.
Bild på nytvättad 857 UTC i det fria.