• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Speedmaster, alla dagar i veckan och två gånger på söndagar! Sinn’en må vara ”roligare” och ovanligare, men Speedmastern är snyggare på alla punkter och har historian. En av de stora klassikerna. Jag hade en själv i dryga femton år och saknar den emellanåt.
Håller med om att Speedy är en klassiker, snygg, tidlös. Märkligt egentligen att jag inte redan köpt en :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Speedy är ju ett säkert kort såklart. Fast inte särskilt spännande såvida man inte går på någon limiterad variant och då blir de ju ganska dyra. Du har ju redan flera fina Sinn så kan förstå om du vill växla om med ngt annat
Blir mån modellen eller första i rymden isåfall. Inte så väldigt tänd på alla varianter med snobben och allt vad det är.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Har kört den här sedan 15 år tillbaka. Lite roligare än speedmaster...
8099D6E8-ECE0-482A-9B68-BFC077771C78.jpeg
Inte samma länk på min, rastar en H-länk tillsammans med andra armband.
Vill du har mer info så skicka PM om du önskar mer foto på box och tillbehör, kommer ev att sälja liknande den här med en priside runt 15 tkr...

edit: menad som svar till @perhog
Riktigt stilig klocka den där!
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här. Har varit lite väl mycket jobb och lite väl lite nytt att skriva om.

Några kul släpp från Sinn men jag längtar fortfarande efter en mindre 104 snarare än nyvarianten 105 även om den såg rätt cool ut. Den gröna 103an ser grym ut men den blir för stor för mig.

Har dock bytt band på 104an, köpte ett trevligt hemgjort Tärnsjöläder från @pajonk som får sitta på nu i höst och antågande juletider.

213C144A-86A8-4CC4-A92F-C024E9480EDF.jpeg
 

pajonk

Omega
2-Faktor
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här. Har varit lite väl mycket jobb och lite väl lite nytt att skriva om.

Några kul släpp från Sinn men jag längtar fortfarande efter en mindre 104 snarare än nyvarianten 105 även om den såg rätt cool ut. Den gröna 103an ser grym ut men den blir för stor för mig.

Har dock bytt band på 104an, köpte ett trevligt hemgjort Tärnsjöläder från @pajonk som får sitta på nu i höst och antågande juletider.

213C144A-86A8-4CC4-A92F-C024E9480EDF.jpeg
Passar riktigt fint. 😊
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här. Har varit lite väl mycket jobb och lite väl lite nytt att skriva om.

Några kul släpp från Sinn men jag längtar fortfarande efter en mindre 104 snarare än nyvarianten 105 även om den såg rätt cool ut. Den gröna 103an ser grym ut men den blir för stor för mig.

Har dock bytt band på 104an, köpte ett trevligt hemgjort Tärnsjöläder från @pajonk som får sitta på nu i höst och antågande juletider.

213C144A-86A8-4CC4-A92F-C024E9480EDF.jpeg
Skulle också gärna se en mindre 104a då jag tycker den är alldeles precis på gränsen till vad jag kan bära.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Skulle också gärna se en mindre 104a då jag tycker den är alldeles precis på gränsen till vad jag kan bära.
Tänker att Tudors succé med BB58 borde inspirera, men de kanske inte vill göra en copycat och det kanske inte passar in produktlinjen. Btw, köpte detta lite mer bruna/burgundy-färgade läder efter att ha sett dina bilder på 104an på ett läder i liknande färg.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här. Har varit lite väl mycket jobb och lite väl lite nytt att skriva om.

Några kul släpp från Sinn men jag längtar fortfarande efter en mindre 104 snarare än nyvarianten 105 även om den såg rätt cool ut. Den gröna 103an ser grym ut men den blir för stor för mig.

Har dock bytt band på 104an, köpte ett trevligt hemgjort Tärnsjöläder från @pajonk som får sitta på nu i höst och antågande juletider.

213C144A-86A8-4CC4-A92F-C024E9480EDF.jpeg
Snyggt! @pajonk kan jag beställa från dig?
 
Topp