• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är ju väldigt förtjust i Sinns Canvas/läder.
Skulle nog passa bra på 556 också.
A3EECAFB-7A44-4F9F-9580-69E05A7BFD91.jpeg
7E063A73-16F6-439D-BAF6-88F1D27DE7E9.jpeg
Det där såg ju väldigt intressant ut. 850:- hos @ERIKSON URHANDEL.
Hmmm, man kanske behöver en julklapp till sin 556i ändå 🤔

Dom sailclothen är riktigt riktigt bra.. sjukt nöjd med mitt till U1:an
Jag kan inte annat än hålla med. För några veckor sedan hade detta montage förmodligen blivit permanent på min beater som 856B blivit. Men nu har jag haft mitt bund ett tag och varje gång jag testar något annat så är det som att ta på sig en kostym utan skjorta. Tyvärr. Men det kanske går att vänja av. Problemet är att bundet blir bättre och bättre med tiden dessutom.

Jag kan inte annat än hålla med. För några veckor sedan hade detta montage förmodligen blivit permanent på min beater som 856B blivit. Men nu har jag haft mitt bund ett tag och varje gång jag testar något annat så är det som att ta på sig en kostym utan skjorta. Tyvärr. Men det kanske går att vänja av. Problemet är att bundet blir bättre och bättre med tiden dessutom.
Det är ju ändå så den ska bäras, respekt åt dig som gör den rätta!

-Det här har blivit en klyscha när det kommer till Sinn 556 men jag måste också bekräfta det - Den dominerar hos mig när det kommer till handledstid 🤷🏻‍♂️

Vissa har påstått att Sinn 556 har förstört deras klockintresse, man behövde ingen annan klocka än den... och den var någon i tråden som trots att han redan äger en Sinn 556 så funderar han på att köpa en till. En till vardags och en till lite finare tillfällen😆

Den är något speciellt med den klockan som får en att känna sig komplett...

•Bra storlek som passar alla👏🏼
•Välbyggd👏🏼
•Tålig👏🏼
•Stilren👏🏼
•200m WR👏🏼
•Date komplikation👏🏼
•Billig👏🏼
•Strapmonster👏🏼
•mm.

C87E2A64-D128-4102-BBEE-19A258211320.jpeg

-Det här har blivit en klyscha när det kommer till Sinn 556 men jag måste också bekräfta det - Den dominerar hos mig när det kommer till handledstid 🤷🏻‍♂️

Vissa har påstått att Sinn 556 har förstört deras klockintresse, man behövde ingen annan klocka än den... och den var någon i tråden som trots att han redan äger en Sinn 556 så funderar han på att köpa en till. En till vardags och en till lite finare tillfällen😆

•Välbyggd👏🏼
•Tålig👏🏼
•Stilren👏🏼
•200m WR👏🏼
•Date komplikation👏🏼
•Billig👏🏼
•Strapmonster👏🏼
•mm.

Alltså, ta igen er nu.

Den passar inte mig. den är för liten. Den är verkligen en OneTrickPony eftersom den i princip inte har ngn Sinn-teknologi.
Är det 20 mm mellan luggarna med så ser allt får klent ut.
Visst är den snygg, och billig, men utnämna den till miss Universum är att ta i.

Alltså, ta igen er nu.

Den passar inte mig. den är för liten. Den är verkligen en OneTrickPony eftersom den i princip inte har ngn Sinn-teknologi.
Visst är den snygg, och billig, men utnämna den till miss Universum är att ta i.

-Det är rätt - Att den passar alla får man ta med en nypa salt. Det finns ingen klocka som passar alla och det vet vi alla.

Alla behöver inte gilla den klockan.

Men vi är många som gillar klockan just pga av att den håller bra prestanda och den kostar inte en förmögenhet. Slit den, njut maximalt av den, skaffa ny igen.

Alltså, ta igen er nu.

Jag håller faktiskt med @FilPro. 556 är ju det som Rolex Explorer 1 hade varit om de inte hade varit helt omotiverat högt prissatta. Den passar nästan alla handleder, den är otroligt tydlig, tålig, relativt diskret och innehåller all teknik som 99,99% av bärarna har nytta av. Top notch i min bok! 😁 Att kalla den för en one trick pony är märkligt för det kan man säga om nästan alla klockor som finns då.

Innan ni tar fram högafflarna - det var en åsikt. Sådana är inte farliga, man behöver inte bry sig ett piss om dem - om man inte vill.

Jag hittar andra SInn-Ur, med betydligt mera finess och roligheter i. 556 har ju ingenting. Den kunde ju lika gärna vart en Seiko?
De uppfyller ju faktiskt kravlistan ÄNNU bättre.
Här finns Inget DIAPAL, Argon/Kväve, Oljefylld eller nånting.
Jag kan aldrig förstå att alla hyllar den. Att NÅN gör det, det förstår jag. Men att den verkar vara den vanligaste som Sinn säljer.
Det kan jag inte få in i min skalle.

Men, var och en blir salig på sin egen sallad.

Innan ni tar fram högafflarna - det var en åsikt. Sådana är inte farliga, man behöver inte bry sig ett piss om dem - om man inte vill.

Jag hittar andra SInn-Ur, med betydligt mera finess och roligheter i. 556 har ju ingenting. Den kunde ju lika gärna vart en Seiko?
Jag kan aldrig förstå att alla hyllar den. Att NÅN gör det, det förstår jag. Men att den verkar vara den vanligaste som Sinn säljer.

-Jag ser inga högafflar här - Det självklart att vi kan dela olika åsikter och vara kompisar ändå :)

Jag håller med om att det finns mycket roligare klockor än Sinn 556 med avancerad teknologi och olika komplikationer. Men de kostar därefter också.

Jag tror att många entusiaster hyllar 556:an just pga av dess enkelhet. Och även för att den är praktiskt på många olika sätt...

-Jag ser inga högafflar här - Det självklart att vi kan dela olika åsikter och vara kompisar ändå :)

Jag håller med om att det finns mycket roligare klockor än Sinn 556 med avancerad teknologi och olika komplikationer. Men de kostar därefter också.

Jag tror att många entusiaster hyllar 556:an just pga av dess enkelhet. Och även för att den är praktiskt på många olika sätt...
Håller helt med! DIAPAL och kväve säger mig noll och ingenting! Däremot gör enkelheten och storleken på 556an det o_O 🤩

Alltså, ta igen er nu.

Plus en på den, vi kom aldrig överens 556 och jag! Helt ok klocka, inte mer. 😄😄

Är man på jakt efter ngt enkelt, litet och diskret som funkar bra på vilket band/länk som helst, så kör.

•Välbyggd👏🏼
•Tålig👏🏼
•Stilren👏🏼
•200m WR👏🏼
•Date komplikation👏🏼
•Billig👏🏼
•Strapmonster👏🏼
•mm.

Sånt här är jag svag för. Är det nån som har en 556i till salu? :rolleyes:

En sak har den i alla fall; en blank kolsvart tavla. Mycket svartare än någon annan Sinn, och tillsammans med de vita visarna, som är vitare än på många andra Sinn ur, får den en omatchad läsbarhet. Det har jag betydligt större glädje av än vridringar, gasfyllda boetter och 5000 m WR. Allt det sistnämnda är tjoflöjt på pappret men kostar en massa extra deg till nästan ingen nytta alls för gemene man.

Senast ändrad:
Det är tur att smaken är delad! Det finns något för alla och envar! Det gäller att hitta sin Sinn! Samma som allt annat i livet. Jag älskar min Ezm3, kommer aldrig att ha nytta av funktioner som trycktäthet osv, men det skiter jag i. Den är min favorit iaf.😄😄

Senast ändrad:
En sak har den i alla fall; en blank kolsvart tavla. Mycket svartare än någon annan Sinn, och tillsammans med de vita visarna, som är vitare än på många andra Sinn ur, får den en omatchad läsbarhet. Det har jag betydligt större glädje av än vridringar, gasfyllda boetter och 5000 m WR. Allt det sistnämnda är tjoflöjt på pappret men kostar en massa extra deg till nästan ingen nytta alls för gemene man.
556 ans svarta tavla är väldigt fin!
Den är nog lika svart som UX som fuskar lite med att olja in sig som värsta bodybuildern 👌🏽
394AC628-05A2-4F00-B090-E96711DD9633.jpeg

Jag har haft min i snart elva år och den gillas fortf.

Åfasen, hade nästan gissat att den var som Ezm13 lite (ser mycket ut på pappret men inte så märkbart när den sitter på armen). Känns som 856an är lite gateway-drug till 756 på något vis så man har blivit mer och mer nyfiken. :D
Tycker mest om 756 -ans tavla som jag tycker är bland de mest lyckade Sinn har.
857 är kanske ett strå vassare i min bok.
Kanske inbillar mig men tycker kulören blivit bättre med åren, lite gulare på något sätt?
86EF67D7-D4BE-4F67-B5C9-F9014B0F42CB.jpeg

Tillbaka
Topp