• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då var vi inne på ett nytt år, U1:an klarade givetvis tolvslaget i soffan utan bekymmer 😇
CBDAC299-7D16-4B54-AEA9-C960BBEBB865.jpeg

Vaknade i natt och såg ett ljus från andra sidan dubbelsängen. Tänkte först, är det inte dags att stänga av mobilen? Men såg att gummans Omega SMP lyste som ett fyrtorn till skillnad från min 857UTC som mer liknade parkeringsljuset på en gammal PV dvs non existing o_O. Frågan är om det är olika lysmassor? Det är samma färg och lyser ungefär lika starkt när dom är nyladdade....

1609586610089.png

Vaknade i natt och såg ett ljus från andra sidan dubbelsängen. Tänkte först, är det inte dags att stänga av mobilen? Men såg att gummans Omega SMP lyste som ett fyrtorn till skillnad från min 857UTC som mer liknade parkeringsljuset på en gammal PV dvs non existing o_O. Frågan är om det är olika lysmassor? Det är samma färg och lyser ungefär lika starkt när dom är nyladdade....

Oj oj oj.. Vilket trauma :confused:

Oj oj oj.. Vilket trauma :confused:
Jag visste att ni skulle förstå vilket nederlag jag led. Men jag har vridit och vänt på detta. Frugan läste ju faktiskt en bok långt in på småtimmarna och laddade sin klocka mycket senare än jag som hade pyjamasärmen neddragen över klockan en bra stund innan jag överhuvudtaget gick och la mig 🙄.

Jag tycker vi kan konstatera att detta var falskt larm och att till och med fusk låg bakom detta felaktiga test. Känns bäst så.

Jag visste att ni skulle förstå vilket nederlag jag led. Men jag har vridit och vänt på detta. Frugan läste ju faktiskt en bok långt in på småtimmarna och laddade sin klocka mycket senare än jag som hade pyjamasärmen neddragen över klockan en bra stund innan jag överhuvudtaget gick och la mig 🙄.

Jag tycker vi kan konstatera att detta var falskt larm och att till och med fusk låg bakom detta felaktiga test. Känns bäst så.
Helt klart orimliga tävlingsvillkor ;)

Men om man ska vara seriös så har jag efter tre Sinn-klockor insett att lumematchen, den vinner de aldrig. Kan tycka det är lite synd med tanke på att de gör rätt seriösa dykare med mängder av lysmassa på visarna rent areamässigt. Min Pelagos vinner med HÄSTLÄNGDER, men den är ju helt överklocklig (jmf övermänsklig), men även Seamastern är i en hel annan liga... Nu är de såklart betydligt dyrare klockor, men tänker att riktigt bra lyspasta inte vore den dyraste förbättringen i produktionen direkt, men en som gör ganska tydlig och påtaglig skillnad...

Är det värt de extra kronorna för att få Diapal? Tänkte att nästa klocka skulle ha lite mer teknik i sig. Tycker diapal verkar lite kul men funkar det? Lite viktigt för egentligen gillar jag svarta tavlor mer...

Är det värt de extra kronorna för att få Diapal? Tänkte att nästa klocka skulle ha lite mer teknik i sig. Tycker diapal verkar lite kul men funkar det? Lite viktigt för egentligen gillar jag svarta tavlor mer...
Svårt att säga, försök hitta någon beg, skiljer mindre i andrahand! Jag gillar idén med diapal men har svårt att motivera kostnad...

Hittade en fin EZM3:a på Zeitauktion men så dyker det upp en bild på urverket. Vafalls? Den är ju för bövelen gasfylld! Eller var, antar jag... Bra sugen att skicka till dem och fråga hur detta går ihop.
Screenshot_20210102-205506.jpg

Hittade en fin EZM3:a på Zeitauktion men så dyker det upp en bild på urverket. Vafalls? Den är ju för bövelen gasfylld! Eller var, antar jag... Bra sugen att skicka till dem och fråga hur detta går ihop.
Screenshot_20210102-205506.jpg
Är ganska säker på att den har varit ute tidigare. Jag reagerade samma som du! Ligger en på uhrforum som ser fasen då mycket bättre ut!

Tillbaka
Topp