Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt lätt.Lättviktare
Spännande. Vad vill dom ha för klockan?Fick just ett mail från Boeing / Cathaypacific med ett erbjudande på en 50-års jubileumsklocka. Samma som @Dr. D fick korn på? Har visst hamnat i något utskicksregister .
Kan man hoppas på någon väldigt speciell specialutgåva tex en ATMOtroligt lätt.
Idag har de 17 klockor i titan.
Förvånade nog är 10 av dem är damur.
Hur tror ni det här kommer firas?
2500€, finns i Hong Kong.Spännande. Vad vill dom ha för klockan?
ATM?Kan man hoppas på någon väldigt speciell specialutgåva tex en ATM
Vi tar väl en bild på den ?
Otroligt lätt.
Idag har de 17 klockor i titan.
Förvånade nog är 10 av dem är damur.
Hur tror ni det här kommer firas?
Medge att det vore smaskensVi tar väl en bild på den ?
Hoppla visste inte det.Aluminiumcase på den här dock.
Hoppla visste inte det.
Låter väldigt känsligt?
Om det är tex 2024-T3 som används i flygplan så är det en rätt stabil legering och borde inte repas lättare än tex titanMärker ingen större skillnad mot ett stål- eller titancase även om det säkert är skillnad på Mohs-skalan. Men det är ju inte läskburksaluminium
Ingen aning men killgissar att aluminium borde vara lättare att arbeta med än titan/stål?Om det är tex 2024-T3 som används i flygplan så är det en rätt stabil legering och borde inte repas lättare än tex titan
Om det är tex 2024-T3 som används i flygplan så är det en rätt stabil legering och borde inte repas lättare än tex titan
Wow, vilken snygging! Är det någon typ av grail? Kan inte minnas att jag sett den bli postad särskilt ofta.101A letade sig fram från gömmorna.
Om det är tex 2024-T3 som används i flygplan så är det en rätt stabil legering och borde inte repas lättare än tex titan
Ingen aning men killgissar att aluminium borde vara lättare att arbeta med än titan/stål?
Och om det är så lätt borde ju det användas som klockmaterial?
Inte helt vanligt.
Hamilton, Zenith hade några såg jag på C24
Det låter som att ni har lite koll på ämnet. Posta gärna i aluminiumtråden och dela med er av era kunskaper om ni har lust.I Cathay pacific (titan) modellen och även då Boeing 747-400 används Ti-6Al-4V ibland även kallad TC4, Ti64 eller ASTM Grade 5.
Shit... Minuter ?? Det var inte ett dåligt s/pdGår 10-15 minuter fel per dygn + tjuvstannar ibland :/
2024 T351 aluminiumarkWow, vilken snygging! Är det någon typ av grail? Kan inte minnas att jag sett den bli postad särskilt ofta.
Det låter som att ni har lite koll på ämnet. Posta gärna i aluminiumtråden och dela med er av era kunskaper om ni har lust.
Den stora (?) tråden om aluminiumklockor!
Jag sökte i forumet men hittade inte direkt någon information på ämnet så jag tänkte att jag skulle starta en ny tråd och försöka att få igång en diskussion kring det hela. Aluminium som material helt enkelt! 👍 eller 👎 ? Det är väldigt ovanligt och de enda modellerna jag känner till är Sinn 143...klocksnack.se
Kemisk sammansättning WT (%) | |||||||||
Kisel | Järn | Koppar | Magnesium | Mangan | Krom | Zink | Titanium | Övriga | Aluminium |
0,5 | 0,5 | 3,8 ~ 4,9 | 1,2 ~ 1,8 | 0,3 ~ 0,9 | 0,1 | 0,25 | 0,15 | 0,15 | Balans |
Ingen aning men killgissar att aluminium borde vara lättare att arbeta med än titan/stål?
Och om det är så lätt borde ju det användas som klockmaterial?
Inte helt vanligt.
Hamilton, Zenith hade några såg jag på C24
Wow, vilken snygging! Är det någon typ av grail? Kan inte minnas att jag sett den bli postad särskilt ofta.
U50S i möte med elementen i eftermiddags.
Smickrande, men det tror jag inte! Finns massor av bildkonstnärer här i tråden ju Kan dock bjuda på en till av liknande snitt!Kan årets bild ha postats redan den 4:e januari?
Mycket fin bild! Har du tagit bort skyddsplatsen ?Blått passar med björk
Tack. 104.an har aldrig haft skyddsplast i min ägoMycket fin bild! Har du tagit bort skyddsplatsen ?
Ok bara gröna103:an då. Den som säkert skulle göra sig bästa utan plast av alla .Tack. 104.an har aldrig haft skyddsplast i min ägo