103 i grönt utförandeOk bara gröna103:an då. Den som säkert skulle göra sig bästa utan plast av alla .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
103 i grönt utförandeOk bara gröna103:an då. Den som säkert skulle göra sig bästa utan plast av alla .
Jäklar vilken utrustning, detta bådar gott. Även om jag kan skymta ett och annat troll i bifogade fotot .Ikväll ska jag plåga tråden. Har haft en fotoorgie i verkstaden
Så märkvärdigt är det inte, bara en gammal Canon Eos, ett sönderklippt lakan som hålls upp med ett par vp rör. Några troll såg jag däremot inte tillJäklar vilken utrustning, detta bådar gott. Även om jag kan skymta ett och annat troll i bifogade fotot .
Tänkte på Speedmastern och Navitimern med det är fina grejjor, det var bara ett sinnskämt .Så märkvärdigt är det inte, bara en gammal Canon Eos, ett sönderklippt lakan som hålls upp med ett par vp rör. Några troll såg jag däremot inte till
Förstod skämtet, brukar själv raljera när någon i tråden är märket otroget Lovar att inte publicera bilder på kronografsamlingen...Tänkte på Speedmastern och Navitimern med det är fina grejjor, det var bara ett sinnskämt .
Ser nästan svart ut i den vinkeln. Det är häftigt med den blåa och den gröna att de ändrar färg.104.an i en annan vinkel.
Speciellt den gröna, varierar från svart till mörkgrön, ljusgrön, metalic ...Ser nästan svart ut i den vinkeln. Det är häftigt med den blåa och den gröna att de ändrar färg.
Har du kopplat upp den mot ngn radiosignal också?Sinn väggklocka är ett måste i verkstaden
Den gör det automatisktHar du kopplat upp den mot ngn radiosignal också?
Är bezeln vridbar ¿Den gör det automatiskt
Tyvärr inte men är ändå imponerad att den klarar av att ta radio signal från Frankfurt. är ca 148 mil dit fågelvägen och max sträcka för en radio kontrollerad av den modellen är 150 mil. Kan tänka mig att det blir knepigt i ett stenhus.Är bezeln vridbar ¿
Nu krävs nog en del förklaringar. Radio från Frankfurt?Tyvärr inte men är ändå imponerad att den klarar av att ta radio signal från Frankfurt. är ca 148 mil dit fågelvägen och max sträcka för en radio kontrollerad av den modellen är 150 mil. Kan tänka mig att det blir knepigt i ett stenhus.
Japp..Nu krävs nog en del förklaringar. Radio från Frankfurt?
Den synkar tiden mot signalen.Nu krävs nog en del förklaringar. Radio från Frankfurt?
Ett måste för en Sinn nördDen synkar tiden mot signalen.
DCF77 – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Japp..
The analogue radio-controlled wall clock in our 857 series is extremely accurate and perfectly readable, even in the dark, as the primary markings, consisting of the hour markers, numerals, hour and minute hands, as well as the triangle at 12 o’clock, have a luminous coating. It has a diameter of 32.25 cm.
The radio-controlled movement itself functions with a sweeping second hand and complies with the European radio standard DCF77. This clock also comes with a manual setting option for when it is out of range of the radio signal. It is fitted with a satinised casing and anti-reflective mineral glass. A 1.5 V AA battery is included.
läs mer här ----> Sinn Uhren: Modell Analogue radio controlled wall clock
Tack. Intressant att radiostationen finns i Frankfurt. Avancerat väggur den där jättestora 857:an. Ett måste att ha .Den synkar tiden mot signalen.
DCF77 – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Hör med @ERIKSON URHANDEL dom kan säkert ta hem en åt dig.Tack. Intressant att radiostationen finns i Frankfurt. Avancerat väggur den där jättestora 857:an. Ett måste att ha .
Synd bara att jag inte kan nyttja radiofunktionen. Vad kan en sådan pjäs kosta?Hör med @ERIKSON URHANDEL dom kan säkert ta hem en åt dig.
Det finns mobilappar som kan simulera signalen.Synd bara att jag inte kan nyttja radiofunktionen. Vad kan en sådan pjäs kosta?
intressant, vad kan en sådan app heta?Det finns mobilappar som kan simulera signalen.
Hittade en "clock wave" på appstore men den kostar pengar 25:-. Onödig utgiftDet finns mobilappar som kan simulera signalen.
intressant, vad kan en sådan app heta?
Till android så finns det en app som heter DCF77 Emulator och till ios så känner jag bara till clock wave men det kanske finns fler alternativ. Det är relativt vanligt att iosvarianter av appar kostar (mer) pengar då iphoneägarna troligtvis är mer benägna att spendera pengar på mjukvara.Hittade en "clock wave" på appstore men den kostar pengar 25:-. Onödig utgift
Den här iphone ägaren är inte benägen att spendera en massa pengar i onödan. Kanske borde byta till android men då blir det väl ett trauma att vänja sig med ett nytt gränssnitt.Till android så finns det en app som heter DCF77 Emulator och till ios så känner jag bara till clock wave men det kanske finns fler alternativ. Det är relativt vanligt att iosvarianter av appar kostar (mer) pengar då iphoneägarna troligtvis är mer benägna att spendera pengar på mjukvara.
Den här UX ägaren börjar undra om den också är uppkopplad till radion i Frankfurt?Den här iphone ägaren är inte benägen att spendera en massa pengar i onödan. Kanske borde byta till android men då blir det väl ett trauma att vänja sig med ett nytt gränssnitt.