• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nu är jag på väg att göra något som jag sagt att jag inte ska göra någon fler gång......

1610130757022.png



Men jag fixade det på under 5 minuter, rekord!! Tycker det funkar rätt bra med grönt.

1610130863687.png
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Nu är jag på väg att göra något som jag sagt att jag inte ska göra någon fler gång......

1610130757022.png



Men jag fixade det på under 5 minuter, rekord!! Tycker det funkar rätt bra med grönt.

1610130863687.png
Är det superklurigt att få på gummit? Har läst en del om att man bör stålsätta sig och vara redo för tårar. Så jag vågar inte byta och testa min länk ens 😅
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är det superklurigt att få på gummit? Har läst en del om att man bör stålsätta sig och vara redo för tårar. Så jag vågar inte byta och testa min länk ens 😅
Såklart du vågar men det kan vara bra om inte ungarna står i hallen och vill ha skjuts till träningen eller något sånt. Kan vara... låt oss säga tålamodsprövande :). Men med rätta tekniken fixar man det på väl under 5 minuter. Tycker länken är aningens klurigare men det beror troligtvis att jag inte lärt mig rätta knycken.
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Såklart du vågar men det kan vara bra om inte ungarna står i hallen och vill ha skjuts till träningen eller något sånt. Kan vara... låt oss säga tålamodsprövande :). Men med rätta tekniken fixar man det på väl under 5 minuter. Tycker länken är aningens klurigare men det beror troligtvis att jag inte lärt mig rätta knycken.
Håller med länken är knepigare, hade riktigt mycket jobb med länken på min 857 men inget bekymmer alls på UXn, men nu när 857 har varit på service så är länken enklare att få dit, misstänker att dom har filat till hålen för springbarsen
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Du ska nog inte vänta dig särskilt många motargument i den här tråden 😄
Nä kanske inte men ibland har man tur att det faktiskt finns någon märkesfantast som kan vara ärlig och berätta om ev brister på en modell, skyhöga servicekostnader, tokigt pris på aktuell klocka elr dyl. 😄
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tjenare tråden, första inlägget här!

Galet sugen på 836an på K&S, varför borde jag köpa den, eller varför inte? :)
Finns alla anledningar att köpa en 836. Tegimenterad, 100m vattenskyddad, ganska tunn 10,6mm. Tuff, snygg och relativt clean.
Enda motargumentet för min egen del är diametern på 43mm vilket kan vara aningens stort men det är positivt för en annan.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Såklart du vågar men det kan vara bra om inte ungarna står i hallen och vill ha skjuts till träningen eller något sånt. Kan vara... låt oss säga tålamodsprövande :). Men med rätta tekniken fixar man det på väl under 5 minuter. Tycker länken är aningens klurigare men det beror troligtvis att jag inte lärt mig rätta knycken.
Jag är nog ökänd bland familj och vänner för mitt fantastiskt dåliga tålamod, men det brukar inte vara problem med klockor dock. Säger jag självsäkert, och lär få bekänna färg för 😅. Ska testa i helgen!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Finns alla anledningar att köpa en 836. Tegimenterad, 100m vattenskyddad, ganska tunn 10,6mm. Tuff, snygg och relativt clean.
Enda motargumentet för min egen del är diametern på 43mm vilket kan vara aningens stort men det är positivt för en annan.
42-43 är min sweetspot så där är jag inte orolig.
Den verkar ha allt jag söker bara att prisklassen är en bra bit över där jag normalt sett rör mig ;) :p
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Varför?: Bra size, kul spec, schysst GADA, funkar lika bra på länk, läder, canvas eller gummi, står pall mot det mesta.

Varför inte?: Ifall någon annan hinner före dig🤷‍♂️
Jag måste iaf sälja av lite för att ens vara nära att kunna köpa så med lite ”tur” hinner den bli såld ;)
Då slipper man fundera mer :p
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nu har UXn suttit på sedan den kom hem den 22/12 riktigt bra klocka :) men 857an måste få lite tid också, har läst mig till att den kom 2007 och mitt exemplar är uttaget 10/12 2007, den har också ett serienr under 300,kan det betyda att det är ett väldigt tidigt produktionsexemplar? Går det att anta det utifrån serienumret tro?

40EE1F6E-9C81-44BF-8795-434CA5FF3694.jpeg
772FAFA7-5216-4B88-A452-8C27D33A1379.jpeg
Lägg ett mejl till Sinn med numret så får du säkert veta :)
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Stämmer! @Clark Kent är ensam orsak till att jag i två år jagade denna... Slutade med att jag budade hem en strax innan midnatt på nyår 19/20 :rolleyes: Noll tillbehör men löjligt bra skick med plasten kvar på baklocket. Hade tänkt använda denna hela tiden eftersom det är världens coolaste dykare men jag har blivit lite mesig av den anledningen. Får nog riva av plåstret och ge den några repor i vår.

Lite kul att det var världens tunnaste (automatiska) dykare som klarade 200 meter när den kom!
Vänta ett tag nu 🧐
Menar du att den legat i ett år innan du outade den på tråden?
 
Topp