• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja det visar sig väl genom att dom tar in klockan och ruckar den tänker jag...:)

Så Nymans = smyckesbutik då enligt din definition? Jag kanske bara är på dåligt humör idag och missar det roliga, men har lite svårt att förstå nödvändigheten att kalla en snart 100-årig urhandlare som dessutom har ett rätt WIS-artat sortiment för smyckesbutik baserat på om de ruckar klockor eller inte.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Om jag någonsin varit sugen på en Rolex är det bara att spendera 5 minuter i valfri Rolex-tråd på forumet så försvinner den känslan. Det suger verkligen glädjen ur kroppen mer effektivt än vilken dementor som helst. Glad att intresset landade i Sinn och Sjöö Sandström. Doxa-tråden är förresten också ett riktigt trevligt tillhåll här på forumet. Engagerade, vänliga och intresserade främst av klockorna och inte värdet precis som här.

Dementor_WB_F3_DementorAttacksHarry_Still_100615_Land.jpg
Håller helt med i dom trådar som i huvudsak behandlar hype modellerna. Där är det ju enbart pris, efterfrågan och personangrepp som gäller. Noll klockintresse. Men däremot tycker jag nog att DJ/OP/Explorer trådarna är helt OK. Dom är inte sämre ändå många andra. Antagligen för att dom modellerna inte köps på spekulation utan för att man gillar klockorna....:)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Så Nymans = smyckesbutik då enligt din definition? Jag kanske bara är på dåligt humör idag och missar det roliga, men har lite svårt att förstå nödvändigheten att kalla en snart 100-årig urhandlare som dessutom har ett rätt WIS-artat sortiment för smyckesbutik baserat på om de ruckar klockor eller inte.
Jag uttalade mig inte specifikt om dom. Men jag anser på riktigt att om man säljer klockor skall man iaf kunna göra en enkel leveransjustering utan att skicka den. Det finns ADs som också är urmakare och därför kan hjälpa till med sådant. Om AD inte kan det så handlar iaf jag hellre på nätet. (Just när det gäller Sinn är ju priset ofta samma var man än köper.)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, jag tänkte nog bara på "Rolextråden". :) Får se om det blir någon Explorer någon gång. Man får flera Sinn för de pengarna. ;)

Ärligt;
Jag bär hellre min Sinn 756 än den GMT jag gav till min son :) för tio år sedan.
-87 var GMT:n det Sinn är idag. Bra robusta klockor som tål stryk.
Idag vågar man knappt gå ut på krogen med en sån på armen och galna priser.

C64AB097-913A-4429-A173-2347EA0BFFF0.jpeg
 

Jonteh

Cartier
Ja det visar sig väl genom att dom tar in klockan och ruckar den tänker jag...:)
När jag var i kontakt med Erikson sist så försökte de avmagnitisera klockan och sa att om det inte blir bättre så skickas den ner. Detta tror jag handlar om att garantin skall fortsätta gälla. De har säkert kunskapen hur man ruckar den själv, men som sagt så är det kanske en garantifråga från sinn :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Så Nymans = smyckesbutik då enligt din definition? Jag kanske bara är på dåligt humör idag och missar det roliga, men har lite svårt att förstå nödvändigheten att kalla en snart 100-årig urhandlare som dessutom har ett rätt WIS-artat sortiment för smyckesbutik baserat på om de ruckar klockor eller inte.
Fan Clark, vi kan vara grinig med dig! En riktig skitdag är det! :)
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
756 är en riktig liten tjockis inser jag när jag switchade länk till band :)
Inte uppmärksammat att det står Germany under SUG tidigare...har ju bara haft den sen -10...
4FAF68CC-1A7F-479A-9874-DC2B6E4AEF44.jpeg
Nja, visst 756 är 14mm och inte direkt "slim" men å andra sidan är ju en 103 st sa 17mm. Tror att de raka kanterna på boetten får den att se tjockare ut än vad den är. Gillart oavsett :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
756 är en riktig liten tjockis inser jag när jag switchade länk till band :)
Inte uppmärksammat att det står Germany under SUG tidigare...har ju bara haft den sen -10...
4FAF68CC-1A7F-479A-9874-DC2B6E4AEF44.jpeg
På min B-Uhr kan man med lite vilja i rätt ljus gissa att det kaaaanske skulle stå SUG på ena kanten. Lyckas inte få det på bild ens.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Ursäkta OT, men det är fan illa alltså. Bara en del av ett större samhällsproblem. Man kan inte gå utomhus när/var man vill, och man kan inte ens ha vilken klocka man vill på sig.
Kan och kan... Oddsen att bli rånad är väldigt höga oavsett klockval, totalt sett. Dessutom, har det någonsin kunnat ses som "säkert" att gå med ett smycke värt runt 100 papp kring handleden bland folk?
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
När jag var i kontakt med Erikson sist så försökte de avmagnitisera klockan och sa att om det inte blir bättre så skickas den ner. Detta tror jag handlar om att garantin skall fortsätta gälla. De har säkert kunskapen hur man ruckar den själv, men som sagt så är det kanske en garantifråga från sinn :)
Hej Jonteh,
Du har helt rätt. Självklart kan vi sk. rucka ett armbandsur.
Men på klockor vilka lyder under garantitiden Skall vi skicka dessa till respektives serviceverkstäder, dels därför detta är rutinen och för att garantin skall fortsätta gälla.
Så allt är för ägarens bästa.
 
Topp