• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Inbillar jag mig eller kan man se visarna flyta upp nästan helt synliga? Är den polerad? Ursäkta min okunskap men vad är det för något?
440FE358-AB57-4DF5-AABD-934D6766E920.jpeg

Vet någon om 856 och 556 har samma boett? Har ett helvete att få på gummit på min 556 och noterar att det är märkt 856. Fel gummi eller bara tighta toleranser?

Det jag vet är att montera gummi med curved ends som bilden kan driva en till vansinne innan man får till rätta knycken.

1608811633788.png
Skoja inte.. men nu sitter det på plats.
856 är 40mm och 556 är 38,5mm... låter spontant som lite modifikation behövs om det är det integrerade gummit.
Den lilla skillnaden i boettens radie är nog försumbar. Frågan är bara om hålen är borrade på samma plats i bandhornen -Det gick att pressa dit men var minst sagt tight. Dom medföljande bandstiften var lite annorlunda än dom till länken och man kan ana att dom sticker ut en kvarts mm utanför bandhornets utsida. Ingen annan i tråden som har en 556 på gummi som kan kolla om hen har lika?
Nu får det vara som det är. Det här klockköpet har resulterat i fyra resor till Sumpan så nu pallar jag inte mer.

Innan ni tar fram högafflarna - det var en åsikt. Sådana är inte farliga, man behöver inte bry sig ett piss om dem - om man inte vill.

Jag hittar andra SInn-Ur, med betydligt mera finess och roligheter i. 556 har ju ingenting. Den kunde ju lika gärna vart en Seiko?
De uppfyller ju faktiskt kravlistan ÄNNU bättre.
Här finns Inget DIAPAL, Argon/Kväve, Oljefylld eller nånting.
Jag kan aldrig förstå att alla hyllar den. Att NÅN gör det, det förstår jag. Men att den verkar vara den vanligaste som Sinn säljer.
Det kan jag inte få in i min skalle.

Men, var och en blir salig på sin egen sallad.
Ett skäl kan ju vara att den gör allt lika bra som dom modeller som fyllts med fullkomligt onödig teknik. (Förutom tegimentering då som gör stor praktisk skillnad men som för en del av oss gör klockan fulare redan innan den är repig).

Ett skäl kan ju vara att den gör allt lika bra som dom modeller som fyllts med fullkomligt onödig teknik. (Förutom tegimentering då som gör stor praktisk skillnad men som för en del av oss gör klockan fulare redan innan den är repig).
Tycker 756 är snygg med tegimenteringen men 856B skulle nog varit snyggare utan.
Det är som du säger; en del gillar det, andra inte.
B878DC80-1B4F-4EDA-B754-9921A2A71CC9.jpeg

Tillbaka
Topp