• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nej, jag hittade inte heller något. Men det betyder ju inte att det inte testats...😉

Tips på bra ställen att inhandla vita band i silikon eller gummi tas tacksamt emot. Blev inte helt såld på Garmin...

Watchwear har några varianter:
Har inte handlat där själv, men tycker att de verkar få goda omdömen i diverse trådar.

Nej, jag hittade inte heller något. Men det betyder ju inte att det inte testats...😉

Tips på bra ställen att inhandla vita band i silikon eller gummi tas tacksamt emot. Blev inte helt såld på Garmin...

Svårt. @Feskarn säljer vitt Tropic på www.watchwear.se men kanske att det blir för mycket struktur i bandet i förhållande till den blanka svarta tavlan. Kanske då att tex Hirsch Toronto skulle bli en bättre kombo, men det är å andra sidan läder.

hirsch-toronto-white-04_1800x1800.jpg

Är din också skickad?

Jag är såklart bara glad men aningen förvånad, om man säger så...:D

Ni som köpt direkt från Sinn förut med UPS, hamnar paketet vanligtvis på utlämningsställe eller "försöker" dom leverera till dörr?

Nej, jag räknar med +9 veckor :)

Edit: Minns faktiskt inte var paketet har hamnat när jag beställt direkt från Sinn.

Är din också skickad?

Ni som köpt direkt från Sinn förut med UPS, hamnar paketet vanligtvis på utlämningsställe eller "försöker" dom leverera till dörr?
När min 356 kom så fick jag precis det, de "försökte leverera" men misslyckades (vilket är samma skämt postnord kör med... jag satt hemma och bara väntade) och sen en kort tid senare så fick jag meddelande om att den fanns hos ombud.

Sjöö Sandström sägs ju göra trevliga klockor (som komplement till Sinn då) 😁
Men som sagt, så värst Svenskt är väl inte Volvo längre...
Med det synsättet har väl inte Volvo varit svenskt sedan innan Ford-tiden heller?
Utveckling, forskning, och det mesta finns i Sverige precis som innan, men man får nu i.o.m ägandet bra mycket pengar från Kina att göra vad man vill med. Ford var mycket mer styrande i sitt ägande av Volvo. Farsan har många historier sen Ford-tiden och hur mycket huvudvärk jänkarna skapade för Volvos utvecklingsteam bl.a under den tiden. Geely har varit bra för Volvo. Om bara SAAB också köptes upp av något vettigt bolag ungefär så som Volvo, så hade de också varit kvar och kanske större än någonsin.

Med det synsättet har väl inte Volvo varit svenskt sedan innan Ford-tiden heller?
Utveckling, forskning, och det mesta finns i Sverige precis som innan, men man får nu i.o.m ägandet bra mycket pengar från Kina att göra vad man vill med. Ford var mycket mer styrande i sitt ägande av Volvo. Farsan har många historier sen Ford-tiden och hur mycket huvudvärk jänkarna skapade för Volvos utvecklingsteam bl.a under den tiden. Geely har varit bra för Volvo. Om bara SAAB också köptes upp av något vettigt bolag ungefär så som Volvo, så hade de också varit kvar och kanske större än någonsin.

Sorry att jag tydligen trampade på ömma tår med mitt okunniga inägg, det var verkligen inte min mening. Tar på dumstruten och håller käften :heart:

Sorry att jag tydligen trampade på ömma tår med mitt okunniga inägg, det var verkligen inte min mening. Tar på dumstruten och håller käften :heart:
Nejdå, jag blir bara lite irriterad ibland när det skrivs, för oftast (inte alltid) skrivs det i negativ mening utan att ta in andra aspekter som spelar roll mer än ursprung av bolaget i sig eller var den som äger bolaget kommer ifrån. Blir tröttsamt. :)
Men detta är ju OT som fan så jag får ursäkta...

Det enda jag kan tänka mig är ju då att de haft ett antal tillverkade i lager (även om de inte säger det) och att det nummer du valde inte ingick i det antalet?

Kämpa vännen, kämpa :heart:

Ja, eller att jag kanske har för få Sinn-klockor för att bli prioriterad. Eller att Pascal på kundtjänst har flyttat mig längst bak i kön så att jag är på plats 600.

(Fortfarande inte ett dugg bitter!)

Sant, men det är så tacksamt att retas....inget illa menat!

Är din också skickad?

Beställt silikon från Sinn med UPS och det hamnade direkt på utlämningsställe.

Haha! Nej det förstår jag, bara jag som alltid hetsas upp när någon skriver det ;)
Hehe, jag blir alltid lite hetsig när folk tror att Saab borde, eller kunde, räddas.
Ett företag som mer eller mindre konstant gjorde förluster i modern tid och som aldrig fick tillräcklig volym. Öppnade fabriker som sedan stängdes två år senare… Först Wallenberg, sedan GM fick stoppa in massor av pengar.
Och då gillar jag ändå Saab bilar och har kvar en själv. Men företaget var kass 😁

Tillbaka
Topp