• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mitt enda blackweek köp, ett enkelt kamerastativ för både kamera och mobil.
Böjbara ben 😊
Färgmatchad med kamera och UX
357114AC-FFB0-44C7-AAC7-02FEF7BB72B2.jpeg
E9EB5BDE-3525-4493-B5C9-C7ED08186956.jpeg
1DE74B55-3D50-4336-BBD9-889E748823E9.jpeg
det där armbandet 😍måste nog köpa en till mig själv i julklapp!
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
Tror jag fått med till mina. Bandverktyg behövs även till läderarmband.

Min kom med bandverktyg så, ja, det ska vara med.

jo det är sant men köpte även é u1 då kom det med. kan Eriksson ha glömt kanske?

Jag tror nog de har glömt eller möjligtvis ändrat rutiner om det ska följa med eller inte. Hör med Erikson, de brukar inte vara omöjliga.

Nu har det löst sig, Erikson kommer att skicka ett bandverktyg :). Märkligt, de får inga bandverktyg när de får klockorna från Sinn, medan privatpersoner som beställer direkt från Sinn verkar få det.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan eventuellt bli aktuellt med en Q&A med Sabine Kleiter på Sinn. Har ställt frågan men inte fått svar än. Hon jobbar på marknad/press.

OBS! Jag kommer välja ut frågorna och kommer inte framföra de mest konfrontativa varianterna. En Q&A med dålig stämning får någon annan orkestrera :) Menar inte att det bara ska vara insmickrande och medhårs, men tänker inte ställa henne mot väggen med allmänt missnöje. Jaja, ni fattar nog vad jag menar 🌻

Så klura gärna på bra frågor så återkommer jag när jag har fått svar.

IMG_20211203_112113.jpg
 

Patrik72

Cartier
Kan eventuellt bli aktuellt med en Q&A med Sabine Kleiter på Sinn. Har ställt frågan men inte fått svar än. Hon jobbar på marknad/press.

OBS! Jag kommer välja ut frågorna och kommer inte framföra de mest konfrontativa varianterna. En Q&A med dålig stämning får någon annan orkestrera :) Menar inte att det bara ska vara insmickrande och medhårs, men tänker inte ställa henne mot väggen med allmänt missnöje. Jaja, ni fattar nog vad jag menar 🌻

Så klura gärna på bra frågor så återkommer jag när jag har fått svar.

En fråga från en gubbe med tunn handled. Har Sinn några planer på att släppa en oljefylld klocka i en storlek (38-40mm) för oss med mindre handleder? :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Kan eventuellt bli aktuellt med en Q&A med Sabine Kleiter på Sinn. Har ställt frågan men inte fått svar än. Hon jobbar på marknad/press.

OBS! Jag kommer välja ut frågorna och kommer inte framföra de mest konfrontativa varianterna. En Q&A med dålig stämning får någon annan orkestrera :) Menar inte att det bara ska vara insmickrande och medhårs, men tänker inte ställa henne mot väggen med allmänt missnöje. Jaja, ni fattar nog vad jag menar 🌻

Så klura gärna på bra frågor så återkommer jag när jag har fått svar.

IMG_20211203_112113.jpg
En tjatig fråga.
Varför envisas SINN med att INTE släppa någon kronograf med manuellt verk? Tex SINN 103 skulle vara pefekt med glasbaksida och ett manuellt Selitaverk.
Många andra tillverkar säljer manuella verk, tex Omega, Breitling osv så argumentet att folk bara vill ha automat verk håller inte.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Om du ska sätta glasbaksida på din 103 med bara datum kommer jag och tvångsförvaltar den 😊 💚
Nu var det inte tvångsförvaltning jag frågade om ;) utan om det var möjligt. Är gängan och diametern samma? Alternativt om det går att få tag på ett gammalt baklock så är det möjligt att svarva upp ett hål och klämma dit en glasbit.
Vore snaskigt med ett fönster där man kan se ett valjoux 7740.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu var det inte tvångsförvaltning jag frågade om ;) utan om det var möjligt. Är gängan och diametern samma? Alternativt om det går att få tag på ett gammalt baklock så är det möjligt att svarva upp ett hål och klämma dit en glasbit.
Vore snaskigt med ett fönster där man kan se ett valjoux 7740.

Printa ut en bild och tejpa på baklocket 😄

IMG_20180928_172829.jpg

Men för att vara en smula allvarlig så tror jag att det går. Jag vet att det finns 103B som har glasbaksida som jag först trodde var fake men som tydligen är legit. Har det i mail/mess/insta någonstans från antingen Herr Tripi eller RLX men hittar inte nu när jag en sökning. Men så här ser det ut i alla fall med V726.

$_575.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Printa ut en bild och tejpa på baklocket 😄

IMG_20180928_172829.jpg

Men för att vara en smula allvarlig så tror jag att det går. Jag vet att det finns 103B som har glasbaksida som jag först trodde var fake men som tydligen är legit. Har det i mail/mess/insta någonstans från antingen Herr Tripi eller RLX men hittar inte nu när jag en sökning. Men så här ser det ut i alla fall med V726.

$_575.jpg
Så länge man har kvar orginal locket tycker jag det är ok att montera en glasbaksida. Lite synd att dölja ett så vackert verk. Ska kontakta de du nämnde och höra om de har några bra idéer. :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Kan eventuellt bli aktuellt med en Q&A med Sabine Kleiter på Sinn. Har ställt frågan men inte fått svar än. Hon jobbar på marknad/press.

OBS! Jag kommer välja ut frågorna och kommer inte framföra de mest konfrontativa varianterna. En Q&A med dålig stämning får någon annan orkestrera :) Menar inte att det bara ska vara insmickrande och medhårs, men tänker inte ställa henne mot väggen med allmänt missnöje. Jaja, ni fattar nog vad jag menar 🌻

Så klura gärna på bra frågor så återkommer jag när jag har fått svar.

IMG_20211203_112113.jpg
Jättekul grej om den blir av. Får prestationsångest bara av att fundera på vettiga frågor 🤔
 
Topp