• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Tar ett smakråd från tråden, men Sabine får gärna svara också
DA0BB84D-80E6-4131-BD48-D88DEA22D0C6.jpeg
3EE90A05-8582-402F-988A-24E642DC68F6.jpeg
om hon önskar. 😉

Grönt gummi eller sandfärgat canvas?
Absolut sandfägat canvas, främst för att det inte är gjort av gummi. 🤓
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Finns det planer på att göra en Meisterbund-linje? Klockor med samma formspråk som 6200 fast, ska vi säga 12-13000 euro billigare? 😏

Menar du alltså en Meisterbund-variant i stål?

Tar ett smakråd från tråden, men Sabine får gärna svara också om hon önskar. 😉

Grönt gummi eller sandfärgat canvas?
DA0BB84D-80E6-4131-BD48-D88DEA22D0C6.jpeg
3EE90A05-8582-402F-988A-24E642DC68F6.jpeg

Definitivt canvas! Kanske för att jag föredrar gummi när det sluter upp mot boetten, men tyvärr finns inte det gröna bandet, ( som annars är kalasbra), i grönt.
 

Kanagawa

Omega
Menar du alltså en Meisterbund-variant i stål?



Definitivt canvas! Kanske för att jag föredrar gummi när det sluter upp mot boetten, men tyvärr finns inte det gröna bandet, ( som annars är kalasbra), i grönt.
Ja precis. Gärna än mer "avskalad" för plånbokens skull, typ ett enklare manuellt Selitta istället för verket som sitter nu osv osv. En Meisterbund för pöbeln kort och gott, det där formspråket och indexen är alldeles för vackert för att enbart vara en one-off i min mening. 😀

Det formade gummit hoppas jag kunna köpa om någon vecka när jag besöker Erikson! Kastar in ett svart kevlar i mixen, frågan är om inte detta är bäst?

2BC8BFA4-5411-403B-B48E-EDB7D0E56610.jpeg

004E4D6F-B18F-47E3-B3C1-0629E695D9B0.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag tror man kan utgå från att det inte kommer några svar angående modeller så ni får baka in frågorna i ett större resonemang 😊

Men jag kan definitivt göra en önskelista och lämna över som ett separat inslag, men då gärna med en lite motivering.
Testa med att baka in ett manuellt verk i en 103:a med subbar 3, 6 och 9 samt en vitgulds boett. Borde vara en baggis ;)
 

Ninna

Omega
Jag tror man kan utgå från att det inte kommer några svar angående modeller så ni får baka in frågorna i ett större resonemang 😊

Men jag kan definitivt göra en önskelista och lämna över som ett separat inslag, men då gärna med en lite motivering.
Det vore mycket spännande att höra hur de tänker kring lås och mikrojusteringar i framtiden.
 

Patrik72

Cartier
Jag tror man kan utgå från att det inte kommer några svar angående modeller så ni får baka in frågorna i ett större resonemang 😊

Men jag kan definitivt göra en önskelista och lämna över som ett separat inslag, men då gärna med en lite motivering.

En separat liten lista med våra frågor angående modeller låter som en bra ide. Då kan hon själv välja att svara på det hon vill/kan. Men jag tror att svaret blir det samma för alla frågor om modeller; -Vi får se hur det kommer att utveckla sig i framtiden.
;)

I vilket fall som helst så blir det övriga kul att läsa, och få en liten insyn i Sinn. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En separat liten lista med våra frågor angående modeller låter som en bra ide. Då kan hon själv välja att svara på det hon vill/kan. Men jag tror att svaret blir det samma för alla frågor om modeller; -Vi får se hur det kommer att utveckla sig i framtiden.
;)

I vilket fall som helst så blir det övriga kul att läsa, och få en liten insyn i Sinn. :)

Menade mer en önskelista på vilka modeller som man skulle vilja se I sortimentet. Gamla som plockas upp, befintliga med modifieringar eller helt nya egna påhittade :)
 

Patrik72

Cartier
Menade mer en önskelista på vilka modeller som man skulle vilja se I sortimentet. Gamla som plockas upp, befintliga med modifieringar eller helt nya egna påhittade :)

Själv är jag inte så insatt i deras äldre modeller, men visst vore det kul om de återupplivade någon älskad modell. De gjorde en boett åt B&R. En modell som tilldelades RAID. Tror att även Sinn använde den till någon av sina egen modell. 😍

Vad jag önskar är att se Sinn´s coola design och teknologi appliceras på klockor i en storlek för oss med tunna handleder. Det kan givetvis leda till frågan om hur Sinn själva tror att det kommer att utveckla sig i framtiden angående storlekar på armbandsur i deras sortiment?
:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Själv är jag inte så insatt i deras äldre modeller, men visst vore det kul om de återupplivade någon älskad modell. De gjorde en boett åt B&R. En modell som tilldelades RAID. Tror att även Sinn använde den till någon av sina egen modell. 😍

Vad jag önskar är att se Sinn´s coola design och teknologi appliceras på klockor i en storlek för oss med tunna handleder. Det kan givetvis leda till frågan om hur Sinn själva tror att det kommer att utveckla sig i framtiden angående storlekar på armbandsur i deras sortiment?
:)

Vet inte om RAID är samma som den franska bombgruppen. Bilder lånade från @Jaggis samt nätet.

unnamed.jpg


screen-shot-2020-12-16-at-12-39-59-pm-png.15602318.png


En fråga som @Clark Kent kan svara på. Har Sinn gjort någon riktigt enkel model. Typ en manuell med bara timme, minut och sekundvisare. Skulle vara lite kul att ta isär en sådan. Vågar mig inte på kronografer eller andra exotiska komplikationer.

Något som ser ut typ såhär när man fått pillat lite :)

IMG_0847.JPG

Kani nte komma på någon sådan modell dessvärre bortsett från något enstaka bords- och fickur.
 
Topp