• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Nu har jag fått svar från Sinn angående min UX. För det första så konstruerades klockan utan skruvad krona. Min klocka levererades 2012 så den var definitivt en BNIB när den såldes. Undrar om den har varit inne på batteribyte en gång? Det ska jag fråga. Det går att byta till skruvad krona men det kostar en slant eftersom man måste byta en del av housingen samt glaset. Ändå fullt möjligt och något jag överväger att göra när det är dags för batteribyte. Så min klocka är härmed friskförklarad och det är inget fel på den. Den är heller inte den sist tillverkade UX med COSC certifierat urverk om det kan vara till tröst :)
Vad skönt!
Vad jag kunde läsa mig till ger faktiskt skruvad krona inga fördelar jämfört med din så då kanske det inte är värt den pengen? Dessutom är din klocka nog lite ovanligare än de med skruvad krona 👌

Batteriet ska ju hålla 7 år så rimligen är det bytt
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Kändes tvunget att göra ett snabbt klockbyte dagen till ära.
B0F533A6-36F9-4D5E-BC7D-7D5FEC5F0335.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag fått svar från Sinn angående min UX. För det första så konstruerades klockan utan skruvad krona. Min klocka levererades 2012 så den var definitivt en BNIB när den såldes. Undrar om den har varit inne på batteribyte en gång? Det ska jag fråga. Det går att byta till skruvad krona men det kostar en slant eftersom man måste byta en del av housingen samt glaset. Ändå fullt möjligt och något jag överväger att göra när det är dags för batteribyte. Så min klocka är härmed friskförklarad och det är inget fel på den. Den är heller inte den sist tillverkade UX med COSC certifierat urverk om det kan vara till tröst :)
Coolt med en "unik" UX, jag hade låtit den vara som den är😊. Skönt att allt är i sin ordning och äntligen kunna njuta av den 😃👍
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Spelulerar lite.
Kan det vara så att de gjorde om 13 bara för att endast ha index på ezm klockorna?
Om ryktet med en mindre variant av ngn så kanske de gör en lite U2 utan numren på gmt tiden?
04DB4033-1089-4D04-B95C-0CA23C9152C8.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det är i en Sikorsky 92 på väg västerut på 1000 fot mot Snorre A i Nordsjön. Andra turen idag, på den första var vi tvungna att vända efter 10 NM pga statisk aktivitet i atmosfären och kraftiga snöbyar. Normalt är det inte ett problem men idag fick vi vänta ut vädret lite :)
Från ENZV eller ENBO ? Vädret på västlandet kan vara rätt intressant ibland :)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det var denna flighten från Florø. Vi försöker hitta en lucka norrut men rullgardinen var nerdragen och vi fick återvända. Det borde egentligen inte vara ett problem men i kombination med triggered lightning forecasten på ippc.no så kunde vi inte fortsätta västerut. Inte så bra för oss men för den som gillar puder i backen så är det bara att sätta kurs mot Vestlandet :)
E2301230-9637-4217-851A-17A8BFC94DD2.png
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det var denna flighten från Florø. Vi försöker hitta en lucka norrut men rullgardinen var nerdragen och vi fick återvända. Det borde egentligen inte vara ett problem men i kombination med triggered lightning forecasten på ippc.no så kunde vi inte fortsätta västerut. Inte så bra för oss men för den som gillar puder i backen så är det bara att sätta kurs mot Vestlandet :)
E2301230-9637-4217-851A-17A8BFC94DD2.png
So close but yet so far away
 
Topp