Tack för tipsen! Skall kolla in 103an, EZM3 har jag sneglar lite på ocksåGrattis till dig som funnit fram till Sinn!Jag skulle vilja slå ett slag för 103an, 356 är kanon precis som du skriver. Sen har du EZM3....
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipsen! Skall kolla in 103an, EZM3 har jag sneglar lite på ocksåGrattis till dig som funnit fram till Sinn!Jag skulle vilja slå ett slag för 103an, 356 är kanon precis som du skriver. Sen har du EZM3....
Tack för tipsen! Skall kolla in 103an, EZM3 har jag sneglar lite på ocksåjag är så förbaskat nöjd med min 556i att jag även överväger att skaffa en blå 556:a
![]()
Finns så många så det bästa vore ju att åka och prova några i Sundbyberg?Tack för tipsen! Dykare vill jag egentligen inte ha då jag har en skx013 och planerar att köpa en Serica 5303 som båda täcker det behovet. Jag vill helst inte gå över 39mm och vet inte förutom de två kraven vad jag vill ha.
Underbar kombon med orange är så tidsriktig, Sinn har en hel del kul saker i gömmorna.8820 Ti
![]()
Vore ju häftigt om Sinn återupplivade den där djupmätaren i en U-modell, men det känns långsökt, en ny boett är ju inget man trollar fram.8820 Ti
![]()
Vore ju häftigt om Sinn återupplivade den där djupmätaren i en U-modell, men det känns långsökt, en ny boett är ju inget man trollar fram.
Det blir som en sprial som går runt runt?Blir nog en smula knepigare också att få till en manuell mätning för 5.000m istället för 150![]()
Den gör jobbet helt enkelt utan att krångla till det i onödanKan inte riktigt greppa varför jag gillar denna så mkt. En total överraskning på ett spontanköp där jag ångrade mig första veckan.
Den är för det första ingen kronograf, för det andra saknar den vridring och för det tredje är den för tråkigt enkel för min smak.
Men är utan tvekan den som fått mest handledstid de senaste månaderna.
![]()
Testat men det blev inte så bra tycker jag. Tavlan är grå och ett blanksvart läderband blev inte 100. Ska testa med mocka någon gång samt även silikonetDen gör jobbet helt enkelt utan att krångla till det i onödan
Säkert den bekvämaste du har och till kontorsjobb med skjorta passar den väl utmärkt.
EDIT; hur ser den ut på ditt svarta Sinnband? Det du fick med till 900?
Mocca kan passa utmärkt.Testat men det blev inte så bra tycker jag. Tavlan är grå och ett blanksvart läderband blev inte 100. Ska testa med mocka någon gång samt även silikonet
Testat men det blev inte så bra tycker jag. Tavlan är grå och ett blanksvart läderband blev inte 100. Ska testa med mocka någon gång samt även silikonet
Hur är det mörkgröna bandet som de tog fram till Klassik 12?Tror alcantarabandet skulle bli fint till.
![]()
Varför inte testa ett alligatorband, gör sig väldigt bra till 103 klassic 12Tror alcantarabandet skulle bli fint till.
![]()
Hur är det mörkgröna bandet som de tog fram till Klassik 12?
Det enda jag undrar över är väl vad de egentligen säljs för?Begriper mig inte på andrahandsmarknaden på nya limiterade SINN. Både 103 klassic 12 och den senaste 103 classic C säljas för rena fantasi priser.
C modellen har på C24 annonserats totalt 9 gånger varav 4 st blivit sålda. Priser från 45 tusingar upp till 62 finns nu på C24.
Är verkligen SINN limiterade så eftertraktade ? Det är rena fantasipriserna på båda modellerna. Någon som har en sund tanke om dettta?
https://www.chrono24.se/sinn/103-st-klassik-c--id26391358.htm
Begriper mig inte på andrahandsmarknaden på nya limiterade SINN. Både 103 klassic 12 och den senaste 103 classic C säljas för rena fantasi priser.
C modellen har på C24 annonserats totalt 9 gånger varav 4 st blivit sålda. Priser från 45 tusingar upp till 62 finns nu på C24.
Är verkligen SINN limiterade så eftertraktade ? Det är rena fantasipriserna på båda modellerna. Någon som har en sund tanke om dettta?
https://www.chrono24.se/sinn/103-st-klassik-c--id26391358.htm
Det är inte priserna som jag reagerar mest på. Alla vet att C24 priser måste tas med minst 20% marginal. Snarare är det mängden klockor som redan finns ute till salu. Det tillverkas trots allt bara 200 ex och leveranserna ska fortlöpa till kv2 2023. Så väldigt kända är väll ändå inte SINN utanför den nördigaste Sinn kretsen. Har det blivit en trend att Limiterade klockor (oavsett märke) köps och annonseras för fantasipriser direkt efter släpp??Att ockerpriserna på C24 är fantasipriser som klockorna aldrig säljs för. Det är nog inte svårare än så
Det som är dyrt på riktigt är alla gamla referenser av 103, A, B, C samt Ezm1. Även limiterade guldreferenser, men det tror jag aldrig att man skulle lyckas sälja i Sverige.
Av de modernare referenserna är min uppfattning att Ezm10 och 903 Classic är de två som har högst andrahandspris och fortfarande lyckas blir sålda.
Den har tydlig matt mörkgrå tavla, tegimenterad och för dig passande 43mm. 556 turbo. Inte alls förvånad att du gillarKan inte riktigt greppa varför jag gillar denna så mkt. En total överraskning på ett spontanköp där jag ångrade mig första veckan.
Den är för det första ingen kronograf, för det andra saknar den vridring och för det tredje är den för tråkigt enkel för min smak.
Men är utan tvekan den som fått mest handledstid de senaste månaderna.
![]()
Det är inte priserna som jag reagerar mest på. Alla vet att C24 priser måste tas med minst 20% marginal. Snarare är det mängden klockor som redan finns ute till salu. Det tillverkas trots allt bara 200 ex och leveranserna ska fortlöpa till kv2 2023. Så väldigt kända är väll ändå inte SINN utanför den nördigaste Sinn kretsen. Har det blivit en trend att Limiterade klockor (oavsett märke) köps och annonseras för fantasipriser direkt efter släpp??
Mim gissning är även att limiterade Sinn är förhållandevis enkla att komma över nya jämfört med många andra märken. Inte krav på köptrohet osv.Det är inte priserna som jag reagerar mest på. Alla vet att C24 priser måste tas med minst 20% marginal. Snarare är det mängden klockor som redan finns ute till salu. Det tillverkas trots allt bara 200 ex och leveranserna ska fortlöpa till kv2 2023. Så väldigt kända är väll ändå inte SINN utanför den nördigaste Sinn kretsen. Har det blivit en trend att Limiterade klockor (oavsett märke) köps och annonseras för fantasipriser direkt efter släpp??
Eller i värsta fall ett par RålexarSnart blir det som för några av de andra märkena. Ska du köpa limiterad Sinn måste du först köpa några Tag H![]()