• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Efter allt mitt gnäll så måste jag posta en bild på en fin Sinn i alla fall, och eftersom det är OWG March så får det bli en arkivbild :)
Här en limiterad 556 som om jag inte minns fel Inte är Japan utan Korea, men där man verkligen har fått till det. Applicerade index, inget datum och kritvit lysmassa.

09beaaef-1f6eee-4d4d-b860-90f0c353ec83.jpg
Helt min stil! Hade det varit lumiserad urtavla och titan också hade jag tagit cykeln och pinnat på mot Korea :).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men vad f-n! Är Ezm9 också tagen ur produktion? Gissar att Testaf därmed har gått i graven.

Det dök upp en begagnad på C24 och jag ville se ordinarie listpris samt leveranstid hos Sinn, men tji fick jag. Riktigt trist då jag tycker att den delen av flieger-segmentet med Ezm9 och Ezm10 var väldigt viktig i avseendet att bevara det faktum att man är en tool watch-tillverkare, och kanske till och med nummer 1 i den kategorin.

Jag måste nog åka till Frankfurt och ta ett snack med strategi- och utvecklingsavdelningen :)

För den som inte har koll på referensen rekommenderas denna förnämliga recension av @yonsson

 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Men vad f-n! Är Ezm9 också tagen ur produktion? Gissar att Testaf därmed har gått i graven.

Det dök upp en begagnad på C24 och jag ville se ordinarie listpris samt leveranstid hos Sinn, men tji fick jag. Riktigt trist då jag tycker att den delen av flieger-segmentet med Ezm9 och Ezm10 var väldigt viktig i avseendet att bevara det faktum att man är en tool watch-tillverkare, och kanske till och med nummer 1 i den kategorin.

Jag måste nog åka till Frankfurt och ta ett snack med strategi- och utvecklingsavdelningen :)

För den som inte har koll på referensen rekommenderas denna förnämliga recension av @yonsson

Kan bara hålla med - de udda och coola modellerna försvinner...
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Märkligt att den modellen bara fans i limiterad upplaga som 158 och dark star Är en del av SINNs arv så det borde finnas en i ordinarie sortiment.. :)

Edit: Funderar på om man kan fästa en 158 i halsbandet till hunden, kanske det går med ett modifierat Natoband. Skulle bli första bostonterriern med en SINN runt halsen :)


1679164028809.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp