• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

OddD

Panerai
2-Faktor
PM:a din adress och lova att du eldar upp det där bandet så lägger jag en tidstypisk NOS länk av "bamboo"-typ på lådan. Ändarna är 15 mm. Bara att fila ner till rätt bredd. :)
FCaRJua.jpg
Oj är ju svårt att motstå, (jag PM:ar min address) så det hemska bandet får gå i elden :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Inte strikt on topic, men de passar på små sportisar och det blev ju uppskattat sist så... Har grävt fram fler överflödiga länkar som fås mot adress i pm och en frivillig slant till BCF eller liknande:

En smal, ca 9,5 mm, pansarlänk med 16 mm öppna ändar. Ganska kort, gissar att den passar upp till ca 16 cm handled monterad på t ex en liten Multifort eller Revue Sport. Begagnad i bra skick.

En "bamboo"-aktig sak utan andra justeringsmöjligheter än att plocka bort länkar. Alltså inget överlapp som det brukar vara. 12 mm bred med 14,8 mm öppna ändlänkar. Passar gissningsvis upp till 17,5 cm handled på samma boetter som ovanstående. NOS.

Edit: tingade.

7YYdWkW.jpg
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Har snöat in något enormt på den här typen av klockor. Gillar storleken och att de funkar i alla väder, bara att växla band. Tror den här passar in här? Kanske för ny?
Enicar Ultrasonic:
15414049805001461318300758292005.jpg
Äh, jag har lättat lite på kriterierna sen jag skapade tråden. Det viktigaste med klockorna är ändå att dom är tåliga och lättavlästa (eller iallafall var det när dom var nya). Kör på! :D
Ruggigt fin, för övrigt!
 
Topp