• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Martin Lovasz

Audemars
Jag förstår inte riktigt vad som diskuterar här för näsatn vilken skrotat Omega som helst går för över 1000kr idag och guld måste starta bra mycket högre än så eller?
 

lenname

Panerai

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

lenname

Panerai
33mm, mindre eftrrtraktad modell, inte en seamaster, mindre eftertraktad storlek och ingen länk. Hänvisar till ferrariliknelsen jag tog upp innan. :)
Lite mera lik, De ville är dock en billigare (mindre populär) modellserie från Omega jämfört med Seamaster. Sedan är gamla länkar ganska dyra (ofta lika dyra som själva klockan). Men absolut, ett rätt bra pris på den du länkar till. :)
Grabbar! Vart skrev jag att 2-3k med länk?
Jag skrev att visa guld som du beskrev @eriksson850 och andra typ av guld börjar med 1k-3k inget mer!
Så varför accepterar ni inte det? Att omegan kan börja med 1k-3k. Inte som ni säger ! Och såklart att det kostar beroende modellen! Men min syfte var att omegan kan kosta från 1,5k upp till 3k
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grabbar! Vart jag skrev att 2-3k med länk?
Jag skrev att visa guld som du beskrev @eriksson850 och andra typ av guld börjar med 1k-3k inget mer!
Så varför accepterar ni inte det? Att omegan kan börja med 1k-3k. Inte som ni säger ! Och såklart att det kostar beroende modellen! Men min syfte var att omegan kan kosta från 1,5k upp till 3k
Fast nu frågade han ju om en specifik modell som han visade upp på bild. Inte ett generellt pris på vad en omega kan kosta... hur långt är ett snöre?
 

holma20

Panerai
Hej! Vad skulle vara ett rimligt pris för denna ?:) kan tillägga att det är guld i mitten på back caset .
20170203_111156.jpg
Håll dig så långt bort som möjligt från den där :)
stämgaffel är ingen rolig väg att gå
 

holma20

Panerai
Finns någon i Storbritannien som fixar dem för relativt normal peng har jag för mig? De är väldigt svåra att få reparerade här i Sverige.
De har du nog mer koll på än vad jag har isf,:)
Vet bara att ska man få de gjort av någon här i landet är det hejdlösa priser eftersom de oftast blir tvungna att skicka dem vidare!
 
Topp