• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Bara av ren nyfikenhet, vad är ungefär värdet på min Zenith captain?
Oservad kontra nyservad?
Fotor_157261479515283.jpg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni är rimligt att betala för den här? Urverket är ett 784-2.
 

Bilagor

  • Screenshot_20191205_173643_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20191205_173643_com.qxl.Client.jpg
    78.8 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20191205_173634_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20191205_173634_com.qxl.Client.jpg
    100.5 KB · Visningar: 6

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20191207_120936.jpg
20191207_120842.jpg
20191207_120800.jpg
20191207_120730.jpg
20190712_152504.jpg
20190712_152434.jpg
Vad sätter man för prislapp på denna Speedy 105.012 66a HF case En. ägare, nyligt bytt till ett NOS-plexi samt ny krona.

Det medföljer även ett brev från ägaren med en liten story om uret.
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
20191207_120936.jpg
20191207_120842.jpg
20191207_120800.jpg
20191207_120730.jpg
20190712_152504.jpg
20190712_152434.jpg
Vad sätter man för prislapp på denna Speedy 105.012 66a HF case En. ägare, nyligt bytt till ett NOS-plexi samt ny krona.

Det medföljer även ett brev från ägaren med en liten story om uret.
Dessa har gått för 56-58kkr plus slagavgift på förra kvalitén. Serienumret tyder på att det är en sen -67a. Plus i kanten för Arvidsjaurgravyr :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
20191207_120936.jpg
20191207_120842.jpg
20191207_120800.jpg
20191207_120730.jpg
20190712_152504.jpg
20190712_152434.jpg
Vad sätter man för prislapp på denna Speedy 105.012 66a HF case En. ägare, nyligt bytt till ett NOS-plexi samt ny krona.

Det medföljer även ett brev från ägaren med en liten story om uret.
Såg inte släpspåret på subdialen först, synd. Drar ner priset lite förstås.
 

Mrwiseguy

Breitling
Hej!
Mitt första inlägg här på KS, spännande!
Jag hittade min morfars gamla Omega Seamaster 30 och är nu nyfiken på vad klockan kan ha för värde. Det finns dessvärre inga papper eller låda kvar.
Den har kvar sitt originalband och har aldrig blivit polerad. Spinner på finfint gör den också.
Finns det någon möjlighet att försöka sätta en ungefärlig prislapp på denna skönhet?
Stort tack på förhand!
Mvh
 

Bilagor

  • B679B152-0223-4E67-817C-07288EC61B3F.jpeg
    B679B152-0223-4E67-817C-07288EC61B3F.jpeg
    380.3 KB · Visningar: 4
  • 53885CA8-A3A8-4AA9-8620-A52478F74E95.jpeg
    53885CA8-A3A8-4AA9-8620-A52478F74E95.jpeg
    597.4 KB · Visningar: 4

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hej!
Mitt första inlägg här på KS, spännande!
Jag hittade min morfars gamla Omega Seamaster 30 och är nu nyfiken på vad klockan kan ha för värde. Det finns dessvärre inga papper eller låda kvar.
Den har kvar sitt originalband och har aldrig blivit polerad. Spinner på finfint gör den också.
Finns det någon möjlighet att försöka sätta en ungefärlig prislapp på denna skönhet?
Stort tack på förhand!
Mvh

Ser fin ut!
Med originalband så menar du nånting annat än det som sitter på nu, antar jag?
Har du bild?
Den har fel krona, men i gengäld en fin och trevlig tavelvariant - hade sagt ca 4k exkl. eventuell Omega-länk/band.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Lindrothh

Cartier
Hej vänner
Detta är min Rolex Precision ref 6694 Serienummret 1.09X.XXX vilket enligt (http://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers) talar för 1958-59.
Vill tro att den har en så kallad gilt dial. Någon som kan bekräfta?
Den sitter på en vikt oysterlänk ref 7835/357.

Någon som kan uppskatta vad den är värd?

Tusen tack på förhand!
Mvh
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
Mycket fin, vet tyvärr inte nån vidare värdering. Men när du har en får du gärna dela med dig om du är säljsugen!:)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Uppriktigt nyfiken, vad fick chefen betala och vad kostade era nya?
Speciellt att det finns så pass många att man kan hitta dem just i denna version (visserligen för rätta pengar.. men ändå?)
Jag vann en auktion i Tyskland igår kväll på 130 eur men då strular kronografen. Får se men tänkte erbjuda honom min LNOS för 3 (köpte för drygt 4).

För övrigt fått flera köpfördrågningar på Insta också...

Riktigt skräp egentligen men gillar den :)
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag vann en auktion i Tyskland igår kväll på 130 eur men då strular kronografen. Får se men tänkte erbjuda honom min LNOS för 3 (köpte för drygt 4).

För övrigt fått flera köpfördrågningar på Insta också...

Riktigt skräp egentligen men gillar den :)
Av nyfikenhet, vad har du för planer med klockan? 130€ för en trasig Swatch som inte går att serva låter högt i mina öron?
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Uppriktigt nyfiken, vad fick chefen betala och vad kostade era nya?
Speciellt att det finns så pass många att man kan hitta dem just i denna version (visserligen för rätta pengar.. men ändå?)
Min är kanske lite mer av en chansning, bilden jag lade upp är den enda som fanns i annonsen. Den gick nog lite under radarn på en schweizisk auktionssite, boxen hör inte till klockan men säljaren annonserade den med boxens serienummer. Betalade drygt 700:- vilket också är dyrt för en swatchkronograf tycker jag själv.

Om den är OK när jag tar emot den kan jag ju iaf alltid ha igen pengarna på ebay om jag inte skulle trivas.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Jag vann en auktion i Tyskland igår kväll på 130 eur men då strular kronografen. Får se men tänkte erbjuda honom min LNOS för 3 (köpte för drygt 4).

För övrigt fått flera köpfördrågningar på Insta också...

Riktigt skräp egentligen men gillar den :)
Kul, bevakade den där auktionen för jämförelses skull :)
Det gick ytterligare en någon timme senare som slutade på 167€
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Av nyfikenhet, vad har du för planer med klockan? 130€ för en trasig Swatch som inte går att serva låter högt i mina öron?
Rimlig fråga... :)
Kommer inte använda kronografen så om den strular lite (vilket nästan verkar vara regel snarare än undantag när jag kollat på ebay) är väl inte det hela världen. Men visst har du helt rätt. Jag bara tycker det är en spexig klocka som bryter kostymen roligt ibland.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Min är kanske lite mer av en chansning, bilden jag lade upp är den enda som fanns i annonsen. Den gick nog lite under radarn på en schweizisk auktionssite, boxen hör inte till klockan men säljaren annonserade den med boxens serienummer. Betalade drygt 700:- vilket också är dyrt för en swatchkronograf tycker jag själv.

Om den är OK när jag tar emot den kan jag ju iaf alltid ha igen pengarna på ebay om jag inte skulle trivas.
Grattis! Det är ju riktigt lågt med tanke på vad de säljs för! Hoppas den är rimligt fin och fungerande!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag vann en auktion i Tyskland igår kväll på 130 eur men då strular kronografen. Får se men tänkte erbjuda honom min LNOS för 3 (köpte för drygt 4).

För övrigt fått flera köpfördrågningar på Insta också...

Riktigt skräp egentligen men gillar den :)
och @oftast
Tack för svar! Analogue, du måste verkligen gilla din chef eller ditt jobb om du är villig att sälja vidare billigare? Är chefen medveten om kostnadsnivån på just denna modell? Eller är det bara en färgglad Swatch han är ute efter?
Har någon koll på vad motsvarande modell sedan gick för på Phillips?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
och @oftast
Tack för svar! Analogue, du måste verkligen gilla din chef eller ditt jobb om du är villig att sälja vidare billigare? Är chefen medveten om kostnadsnivån på just denna modell? Eller är det bara en färgglad Swatch han är ute efter?
Har någon koll på vad motsvarande modell sedan gick för på Phillips?
Jag gillar för visso mitt jobb och min chef, men hade sålt den för 3 på forumet också. Tror inte den är värd 4 helt enkelt och jag låser mig inte i vad jag betalt. Visste när jag köpte att det var för dyrt men jag går inte under med en förlust på 1k heller (och jag köpte ju min nya billigare). Han skiter nog i modell men gillade just denna och bryr sig nog inte om att andra färgglada kan köpas billigare.

Vet inte vad den på Phillips gick för men hade vart kul att veta.
 

Mrwiseguy

Breitling
Ser fin ut!
Med originalband så menar du nånting annat än det som sitter på nu, antar jag?
Har du bild?
Den har fel krona, men i gengäld en fin och trevlig tavelvariant - hade sagt ca 4k exkl. eventuell Omega-länk/band.

Tack för svar och information!
Fel av mig gällande armbandet, det finns inget annat armband utan bara det som sitter på. Gällande kronan, vet du hur det kommer sig att det är fel krona på? Såldes de så eller är det något som har bytts i efterhand tro?

Mvh
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tack för svar och information!
Fel av mig gällande armbandet, det finns inget annat armband utan bara det som sitter på. Gällande kronan, vet du hur det kommer sig att det är fel krona på? Såldes de så eller är det något som har bytts i efterhand tro?

Mvh

Ah, alright.
Då står min värdering fast.

Även om jag inte ser helt så verkar kronan inte Omega-märkt(?). Ser ut som en ganska generisk utbyteskrona.
Och även om den skulle råka vara märkt så ska denna modell ha en lite lägre/plattare sådan.

Kronor slits (allra mest på manuella klockor) och byts ut efterhand.
Eftersom funktionen är densamma så är det många som struntar i att betala extra för att den ska vara Omega-märkt.
 
Topp