Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde väl vara en klocka tillverkad av/för Sveriges urmakareförbund?Vad kan detta vara värt? Farsan fick den av en vän till familjen för väldigt länge sedan. Kommer med någon form av glasetui.
Visste inte att SUF fanns men det låter väldigt rimligtBorde väl vara en klocka tillverkad av/för Sveriges urmakareförbund?
http://www.suf.se/
Edit: ingen koll på värde tyvärr, beroende på vad det är för verk kan säkert andra lättare värdera.
Rejäl prisskillnad om det är guldplätering eller helguld. Hur ser baksidan ut? Det är där man lättast avgör.Tjenare!
Sitter på en Omega Seamaster troligen 1968, cal. 564, har för mig den ska vara 18k guldpläterad om inte helguld? Allt ska vara i original utom lädret den sitter på. Jag har inte riktigt lyckats bygga mig någon uppfattning hur den ligger i pris och ställer därav frågan till er, vad kan den vara värd?
Tack på förhand!
J.W
Rejäl prisskillnad om det är guldplätering eller helguld. Hur ser baksidan ut? Det är där man lättast avgör.
Funderar på att sälja en gammal omega som inte får så mycket tid runt armen. Har kollat lite priser på C24 men det verkar vara ganska spridda skurar, så tänkte höra om era åsikter.
Klockan har två små märken på tavlan, vid 1 och mellan 9 och 10. I övrigt bra skick enligt mig och går som den ska.
Tack på förhand!
Mvh
Tack! Ja det känns som klockorna på C24 ligger lite väl högt. Har inte varit inne på Auctionet tidigare men tackar för länkarnaCa 4000-4500kr, baserat på avslutade auktioner på t ex Auctionet på liknande referenser.
Se ex vis: https://auctionet.com/1221384-armbandsur-omega-automatic-seamaster-de-ville
eller
https://auctionet.com/1107411-herrur-omega-seamaster-de-ville-manuell-1960-talet-i-box
Finns många i lägre spannet också.
Inte mkt att säga, modell: Cocktail watch har jag för mig att dom kallas, Ålder: troligen 60-70-tal, Värde: Guldvärdet om det är guld i både boetten och länken (Bismarck) vilket det ser ut som.Är det någon som skulle kunna veta lite kring den här certina klockan ?
Modell ? Ålder ? Värde ?
Tack på förhand .
Inte mkt att säga, modell: Cocktail watch har jag för mig att dom kallas, Ålder: troligen 60-70-tal, Värde: Guldvärdet om det är guld i både boetten och länken
(Bismarck) vilket det ser ut som.
Ser väl helt ok ut, men torrsprickor i plexit. En sådan länk brukar nog kallas "president" snarare än oyster fyi.https://www.ebay.co.uk/itm/RARO-SEIKO-8306-8001-AUTOMATIC-SEIKOMATIC-R-DIASHOCK-30-JEWELS-UOMO-DAY-DATE/184148066322?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055359.m2763.l2649&autorefresh=true
Vad tänker ni där? Tycker det är en fin modell och trevligt med oyster till.
Ser väl helt ok ut, men torrsprickor i plexit. En sådan länk brukar nog kallas "president" snarare än oyster fyi.
Är inte heller särskilt insatt i Seiko men den där länken ser ut som ett barn i Kina har gjort den.Är den korrekt? Länken, alltså...
Ska villigt erkänna att jag inte är särskilt insatt i Seiko i allmänhet, och Seiko-länkar i synnerhet, men ser inte ”Seiko Japan” väl skakigt ut?
Kollade inte så noga, men ser inte bra ut. Uppmärksamt!Är den korrekt? Länken, alltså...
Ska villigt erkänna att jag inte är särskilt insatt i Seiko i allmänhet, och Seiko-länkar i synnerhet, men ser inte ”Seiko Japan” väl skakigt ut?
Bör nog se ut mer så här... "E:et" och "J:et" syns det tydligt på.Är den korrekt? Länken, alltså...
Grymt att ni såg det. Klantade mig lite och la in ett bud på 110, fick den för det. Ska ta å kolla med ebay hur vi gör detta, schysst att ni sa tillBör nog se ut mer så här... "E:et" och "J:et" syns det tydligt på.
Hej! Jag är på jakt efter en äldre Tudor oyster med eller utan datum på oysterlänk.
Har hittat ett gäng exemplar på Chrono24 men osäker på prisbilden har blivit extra förtjust i denna med borstad grå urtavla. Vad anses rimligt ballpark?
34mm har väl dock oftast 19mm länk? Det skiljer väldigt mycket i pris på rolexlänkar om de är 19 eller 20mm.Har kollat efter liknande själv. Och jag skulle säga att de i regel är kraftigt övervärderade på chono24 och genom privatsäljare jämfört med vad de säljs för på auktion. Dock får du ju räkna in att sitter det ett original Rolexarmband på så kan det vara värt lika mycket eller mer än klockan. Kolla vad de säljs för på Kaplans och Bukowskis och liknande så får du en annan prisbild. Skulle själv höfta till med och säga att just den modellen (small rose utan datum) oftast säljs utan originalarmband för allt mellan 4 och 10 tusen beroende på skick och modell.
Hej! Jag är på jakt efter en äldre Tudor oyster med eller utan datum på oysterlänk.
Har hittat ett gäng exemplar på Chrono24 men osäker på prisbilden har blivit extra förtjust i denna med borstad grå urtavla. Vad anses rimligt ballpark?
Dessutom ser länken ut att vara hårt polerad och ha mycket stretch. Boetten är också ordentligt polerad och frågan är om inte tavlan är renoverad? Så jag hade inte rekommenderat den klockan till det priset.34mm har väl dock oftast 19mm länk? Det skiljer väldigt mycket i pris på rolexlänkar om de är 19 eller 20mm.
Kollade inte närmare på klockan, utan läste bara att den var 34mm. Men nu i efterhand håller jag med dig om även det. Känns inte som något bra köp.Dessutom ser länken ut att vara hårt polerad och ha mycket stretch. Boetten är också ordentligt polerad och frågan är om inte tavlan är renoverad? Så jag hade inte rekommenderat den klockan till det priset.
https://www.chrono24.se/tudor/oyster-prince-rotor-self-winding-34mm-serviced--id9831455.htm
Hej!
Vad är den värd?
Guldvärdet måsta vara närmare 3000 än 1000. Tvivlar starkt på att så många går för en tusenlapp.Inget expert på den modellen. Men generellt vad jag sett så om inte det är nått speciellt guldvärde i den brukar väl oftast den typen av gamla guldklockor gå för mellan 1 och 3 tusen.
Inget expert på den modellen. Men generellt vad jag sett så om inte det är nått speciellt guldvärde i den brukar väl oftast den typen av gamla guldklockor gå för mellan 1 och 3 tusen.
Guldvärdet måsta vara närmare 3000 än 1000. Tvivlar starkt på att så många går för en tusenlapp.
Ja som du läste och som jag skrev "om inte det är nått speciellt guldvärde i den". Klockan hans ligger förövrigt just nu uppe i 2650 på tradera.Guldvärdet måsta vara närmare 3000 än 1000. Tvivlar starkt på att så många går för en tusenlapp.