Då är det boetten som ser fel ut tillsammans med visare och tavla, tror inte den som frågades om är som den ska iaf. Den här senaste ser rimligare ut.
Ja det är något som känns off med den tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är det boetten som ser fel ut tillsammans med visare och tavla, tror inte den som frågades om är som den ska iaf. Den här senaste ser rimligare ut.
Det är en dålig bild men index och omegalogga ser ut att ha färg på sidorna.Ja det är något som känns off med den tyvärr.
Här fanns de onekligen kompetens. Hör kommer bild på verket och baksida boett till er hjälp...
Ja, det ser ut som det går att hitta en bild som stämmer hyfsat med den där postade även om bilden på nätet är liten och svår att se i detalj så ser den klockan rätt normal ut där.
Här fanns de onekligen kompetens. Hör kommer bild på verket och baksida boett till er hjälp...
Tycker det är en missmatch till den tavlan med de index. Linnetavlan du visade innan har rätt visare, men den är väl senare 1960-tal snarare.
Så, rätt visare men fel tavla kanske?
Testa att ta en bättre bild på urtavlan.Ursäktar min dubbelpost Min mobil verkar spela mig ett spratt...
Någon av er som vågar er på en värdering?
Ja klart kan fastställas att det är en ref 2750 version 5 med korrekt verk kaliber 266 och serienumret pekar mycket riktigt på 1954. Så boett och urverk verkar korrekt. Sedan är frågan om tavla och visare. Jag kan faktiskt inte avgöra vilken tavla och visare just version 5 skall ha (jag hittar flera olika bud på detta när jag googlar).Ursäktar min dubbelpost Min mobil verkar spela mig ett spratt...
Någon av er som vågar er på en värdering?
Testa att ta en bättre bild på urtavlan.
Ja klart kan fastställas att det är en ref 2750 version 5 med korrekt verk kaliber 266 och serienumret pekar mycket riktigt på 1954. Så boett och urverk verkar korrekt. Sedan är frågan om tavla och visare. Jag kan faktiskt inte avgöra vilken tavla och visare just version 5 skall ha (jag hittar flera olika bud på detta när jag googlar).
Då klockan tycks vara ett hopplock och tavlan dessutom övermålad linnetavla (?) skulle inte någon av oss samlare vara intressenter. Korrekt hade den kanske varit värd ca 4000kr? Nu inte korrekt inte ens hälften?
Lite bättre bilder, men antingen är glaset väldigt "mjölkigt/dimmigt", eller så har du bara svårt att få till en hyfsad bild på den? Som de flesta andra skrivit, så är det något som inte stämmer på den. Tavelvarianten känns mer 60-tal och själva finishen på tavlan ser skum ut, och har ju en väldigt iögonfallande skada.
...kuggfråga? du har bud på 25' ???En svår värdering jag inte tror kommer bli besvarad. Men, någon kanske skulle kunna gissa? En Titus Calypsomatic 7986 i risigt skick. Utan lysmassa, repad men blank tavla. Fel vridring som inte riktigt passar. Kronan sönder, originalkronan sitter nu som en hylsa över en mindre krona. Annars trevligt skick. Skulle tro opolerad, verket går bra och sitter på originallänken.
Hehe, har inget bud. Reagerar dock hela tiden att de säljs så dyrt. Min hade varit perfekt att sälja på auktion med en bild tagen mha en potatis....kuggfråga? du har bud på 25' ???
@Per har nog bra koll i ämnet?En svår värdering jag inte tror kommer bli besvarad. Men, någon kanske skulle kunna gissa? En Titus Calypsomatic 7986 i risigt skick. Utan lysmassa, repad men blank tavla. Fel vridring som inte riktigt passar. Kronan sönder, originalkronan sitter nu som en hylsa över en mindre krona. Annars trevligt skick. Skulle tro opolerad, verket går bra och sitter på originallänken.
Nja, är ju så många viktiga minus här att det inte blir mycket kvar...@Per har nog bra koll i ämnet?
Tror det är under halva, men har också väldigt dålig koll här.Är säkert värd kring 20 utan problem. Fixa en proffsig relume så blir den riktigt fin. Gilttavlade sportklockor är både fina och eftertraktade.
Tar den gärna för under halva! Men tror du får bra betalt på ebay/tratten om du lägger ut den, tycker den är mysig!Tror det är under halva, men har också väldigt dålig koll här.
Ser nog bättre ut på bild. Men om ni har mer tro till den än vad jag har kan det nog bli auktion. Betalade 1500 har jag för migTar den gärna för under halva! Men tror du får bra betalt på ebay/tratten om du lägger ut den, tycker den är mysig!
Kul med auktion! En relume hade gjort susen.Ser nog bättre ut på bild. Men om ni har mer tro till den än vad jag har kan det nog bli auktion. Betalade 1500 har jag för mig
Svårbedömt som sagt eftersom marknadspriset på dessa verkar vara spretigt. Har sett toppexemplar ute för runt 50kkr, om de säljs för dessa pengar vet jag inte. Tror kanske du skulle få mer om du sålde länk och klocka separat.En svår värdering jag inte tror kommer bli besvarad. Men, någon kanske skulle kunna gissa? En Titus Calypsomatic 7986 i risigt skick. Utan lysmassa, repad men blank tavla. Fel vridring som inte riktigt passar. Kronan sönder, originalkronan sitter nu som en hylsa över en mindre krona. Annars trevligt skick. Skulle tro opolerad, verket går bra och sitter på originallänken.
Bandbredden på millimetern brukar inte vara avgörande för vad såna där hamnar på för pris. Vad som brukar intressera på dem är bl.a. längden, alltså l2l. Över 40 är bra. Och hur profilen ser ut.Vad kan den här vara värd?
Orator tank som är nyservad med 14mm luggar.
Bandbredden på millimetern brukar inte vara avgörande för vad såna där hamnar på för pris. Vad som brukar intressera på dem är bl.a. längden, alltså l2l. Över 40 är bra. Och hur profilen ser ut.
De rail-boetterna är rätt attraktiva.
Lämnades dock åter och snurrade en runda till.Det gick väl en på sikö får några månader sedan? Den var väl en del fel på kronan, men landade på 15 exklusive slag och avgifter?
Så var det.Lämnades dock åter och snurrade en runda till.
Tror den landade på 12k, den gången.
Ja, då känns det som att min kanske skulle legat på liknande prisläge. Sämre tavla men med länk. Skulle dock hålla den på Sikö högre.Lämnades dock åter och snurrade en runda till.
Tror den landade på 12k, den gången.