Ca ~1000:- skulle jag gissaHittade denna hos svärfar... en Certina automatik från 77, graverad för Volvos 50-års jubileum. Orginalarmband finnes. Just nu springer min 11-åring om kring med den på handleden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ca ~1000:- skulle jag gissaHittade denna hos svärfar... en Certina automatik från 77, graverad för Volvos 50-års jubileum. Orginalarmband finnes. Just nu springer min 11-åring om kring med den på handleden...
Tycker du ligger hyfsat rimligt nu, för försäljning här på KS. Blev själv lite överraskad när jag bytte till mig stålvåfflan tidigare för något halvår sedan, men med lite perspektiv och efterforskning, så inser jag att man får ganska mycket klocka i det skicket, i förhållande till vad annat mycket vanligare kostar IMHO.Undrar över prisbild på två st Omega Seamaster, tjockisar med våffeltavla från 50-talet.
Den första är i stål, har ref 2576-7 och kommer på ”no-name” rislänk med Omega-clasp
Klockan nummer två, 2627 SC, har tear drop-luggar och är i solitt 14k.
Servicehistorik saknas på båda klockorna.
Mvh
Gary Coleman
Storlek?
Vad är rimligt försäljningspris på denna lagonda i akut servicebehov(står still, kronan är trög)
Fin tavla och härlig patina.
Tycker det är i övre prisläget för vad man kan förvänta sig att få här hemma kontra utomlands.Tycker du ligger hyfsat rimligt nu, för försäljning här på KS. Blev själv lite överraskad när jag bytte till mig stålvåfflan tidigare för något halvår sedan, men med lite perspektiv och efterforskning, så inser jag att man får ganska mycket klocka i det skicket, i förhållande till vad annat mycket vanligare kostar IMHO.
Jo, så kan det nog vara iom att det betydligt fler potentiella köpare utomlands.Tycker det är i övre prisläget för vad man kan förvänta sig att få här hemma kontra utomlands.
Nice, så ca 34 mm exkl. krona. Skulle säga mellan 500 spänn och 1k. Kan inget om modellen, men är nog inte helt vanlig och bra storlek.36mm(inkl krona)
@theargonaut
Tycker du ligger hyfsat rimligt nu, för försäljning här på KS. Blev själv lite överraskad när jag bytte till mig stålvåfflan tidigare för något halvår sedan, men med lite perspektiv och efterforskning, så inser jag att man får ganska mycket klocka i det skicket, i förhållande till vad annat mycket vanligare kostar IMHO.
Jo, så kan det nog vara iom att det betydligt fler potentiella köpare utomlands.
Inte äkta.Äkta? Värde? Ser lite plastig ut bilden tycker jag..
Vad är bra skick i det fallet? Hur ser den ut? Vad är det för boett/material, etc. Nog kan du sätta in en bild eller berätta nåt om den om du vill ha seriösa svar.Vad är ett rimligt pris för en IWC med cal. 89 i bra skick?
Här är en bild på klockan och länk till sidan.Vad är bra skick i det fallet? Hur ser den ut? Vad är det för boett/material, etc. Nog kan du sätta in en bild eller berätta nåt om den om du vill ha seriösa svar.
Min ref 810 gav jag ca 5000kr för på auktion för ett fåtal år sedan, men det var ett bra pris. Länken satte jag på senare och den är i sig värd nästan det dubbla bara den.
Knasig vinkel eller är övre vänstra bandhornet stukat?Vad tror ni är rimligt att betala för den här?
Fungerande fynd ur en skrivbordslåda och antagligen i behov av en service och nya oljor.
Det var en bra fråga, hade bara undermedvetet registrerat det som ett resultat av fotovinkeln..Knasig vinkel eller är övre vänstra bandhornet stukat?
De säljs inte så ofta och kan gå för 1000 kr om ringen saknas och är i dåligt skick men upp mot 6000 kr i mycket fint skick. Ett rimligt pris hamnar nog mellan 3000 - 4000 kr.Hej vad tror ni man kan sälja/byta den här för?
Vad är ett rimligt pris på ett Omega-spänne i stål, 16mm?
Knappast om du ska ha ett äldre och eftertraktat. 800 + isf.350-500kr skulle jag gissa på.
Knappast om du ska ha ett äldre och eftertraktat. 800 + isf.
Tyckte också runt 500kr var rimligt men så verkar inte fallet. Kommer ut ibland här för den pengen men då går de fort. Har inte så mycket att jämföra med då Tratten och eBay har en massa fejk-spännen.Där ser man. Var mer än jag visste. Tackar för infon!
Den typen av spänne går absolut att hitta för runt 500. Men de lite mer eftertraktade är dyrare, typ ett sådant här.Jag har sålt några av denna modell för 500kr och nedåt, men den rundare modellen kanske är dyrare?
https://klocksnack.se/threads/16mm-omega-spänne-i-stål-vintage.110672/